mysterie : enorm prijsverschil mina / piaggio evo cilinders

kawaracer

LBT member
Weet iemand misschien waarom er zo'n enorm prijsverschil zit tussen de evo cilinders van piaggio en minarelli LC?
Het scheelt bijna 100 euro...

(kan nix vinden met de search)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb me het ook afgevraagd, en er nog geen afdoende antwoord op gevonden...

Researchwerk krikt de prijs op, en oplage schroeft de prijs omlaag... De enige verklaring die ik heb; er zit MEER research-werk in [?] met gelijkblijvende of lagere oplage...
 
Het enige wat ik er over kan zeggen is: Het is altijd al zo geweest. Introductie van nieuw type cilinder maakte geen verschil.

waarom? zie ondebouwing van Bart OF Polini doet aan prijs-discriminatie...
 
Timing van cilinders is naar mijn mening gelijk .. ik adviseer draai de evo van mina af en gebruik een elektropomp en laat je dus niet naaien en doe niet mee aan die gekte ... net alsof er meer werk in de evo voor piaggio zit hehe is nog minder materiaal ook .. wederom ... genaaid omdat de vraag hoger is dan het aanbod...
 
Waarom zou er niet meer werk inzitten. Over het algemeen word er met piaggio nog steeds meer geraced heb ik het idee. Dus de piaggio cilinder zou verder doorontwikkeld kunnen zijn terwijl ze met de mina cilinder zijn gestopt.
 
Er is ook gewoon een V van de Evo70 Minarelli gekomen, dus dat lijkt me niet... Het is inderdaad gewoon vette prijsdiscriminatie ofzo... Dat een Piaggio Polini Overrange teringduur is i.v.m. een Minarelli-versie, is ondanks de grotere poulies ook niet goed te praten...
 
Originally posted by -=MOL=-
Waarom zou er niet meer werk inzitten. Over het algemeen word er met piaggio nog steeds meer geraced heb ik het idee. Dus de piaggio cilinder zou verder doorontwikkeld kunnen zijn terwijl ze met de mina cilinder zijn gestopt.

over dat er meer met pia geraced wordt = idd waar, en ws ligt daar ook de verklaring in het prijsverschil, neit omdat ze verder doorontwikkeld zijn, maar omdat menhet toch wel koopt voor de race.
 
Research gaat toch wel door bij de HEbo, Malossi en Polini fabrieken. Net of de mallen en research van de replica minder lang duren en/of minder kostbaar zijn van een evo. Denk het niet.

Rudi heeft gelijk. Het is puur oplichterij (geld verdienen) van die fabrieken, maar goed dat is overal ter wereld met alle dingen die je koopt.

Voor meneer Malossi kost een normale MHR maken dus evenveel als een MHR-team. Verder geld alleen het harder gaan is dokken principe.
 
Originally posted by Joor


Voor meneer Malossi kost een normale MHR maken dus evenveel als een MHR-team. Verder geld alleen het harder gaan is dokken principe.

In de Team zit wel meer research denk ik. Komt de losse binnenkop nog bij. (D8 dat er ook verschil in zuiger was, maar dat weet ik niet zeker).
 
Originally posted by bananenschiller
In de Team zit wel meer research denk ik. Komt de losse binnenkop nog bij. (D8 dat er ook verschil in zuiger was, maar dat weet ik niet zeker).

Ja, wat maakt research nou uit? Dat doe je 1 keer, bij een oplage van een paar duizend zie je dat verschil in kosten niet meer.
 
iig bedankt voor jullie repleys.
Het zit namelijk zo: ik ga een peugeot 103 blokje ombouwen zodat er een evo cilinder op komt. Mijn voorkeur gaat uit naar de piaggio versie vanwege de waterinlaat aan de cilindervoet, waardoor een compactere blokbouw mogelijk is.
Maar door het enorme prijsverschil is de pia opeens een stuk minder aantrekkelijk... :|
 
Originally posted by monstaboy
Ja, wat maakt research nou uit? Dat doe je 1 keer, bij een oplage van een paar duizend zie je dat verschil in kosten niet meer.

ik denk dat je dit toch behoorlijk onderschat. nederland is zowat de enige waar deze cilinders een beetje verkocht word op de commerciele markt zeg maar.

en er zitten echt een heleboel manuren en materiaal research in die cilinders...enorm veel testbankwerk etc.

1000 cilinders per jaar is al een heel eind in de richting van de werkelijke afzet schat ik.
 
Hmmm ik denk dat het in heel europa wel afgezet wordt dus gaat niet helemaal op .... enne de reseach voor de speedcilinder is niet zo hoog want die doen ze voor de race al.... enne nog iets de andere cilinders ontwikkelen kost veel meer omdat die niet door hun in de race gebruikt worden dusssssss...... genaaid :p
 
Kun je dat nader verklaren Bart?

Aan hoe en wat kun je zien wat voor "type" evo je hebt?

Ik ken een adresje, waar ik EVO'S vanaf 179,- euro's kan krijgen, maar met welke ze dan beginnen voor die 179,- weet ik NOG niet.....
 
Back
Top