hey ik heb een vraagje.. ik heb mezelf de hand weten te leggen op 2 in uitstekende staat verkerende binnenrotors
maar aangezien ik voorlopig nog niet rijd met mijn setup en 1tje ervan wil doorverkopen
wil ik vragen wat nou jullie ervaringen zijn tegenover elkaar
misschien kon dit ook wel in algemeen maargoed het is "tuning"
oke maar welke zou beter zijn voor extreme setup?
met welke haal je het meeste strekkracht/snelheid?
weet van allebei dat ze goed zijn
maja af en toe les je wat slecths over hpi af en toe over mvt
en ik wil gewoon een goede eronder
Digimax zuigt kont , de gewone MVT is beter , zolang t ontstekingstijdstip op t bedrijfstoerental is is ie goed.
Wat je met de MVT heb is een goede gasreactie door de lichte rotor , die heeft de HPI niet. Die is 2x zo zwaar
Met de mvt heb je veel meer kans op detonatie ( helemaal @ topspeed ), simpelweg omdat ie geen ( variabele ) curve heeft.
Ik zou voor de HPI gaan, je hebt echt wel een goede gasreactie ( tis en blijft licht ). En een variabele curve, denk dat het doortrekken ook sneller is met een HPI dan met een MVT.
Hpi 2004 is beter alleen voor de curve. Tenzij je weinig roterende-massa wil. Als de rotor van mvt lichter is. Maar hpi is gewoon een goede ontsteking.
Wat JohnB zegt. Verder moet je even kijken waar je het voor wilt gebruiken, bij straat/circuit gebruik zal je meer hebben aan een variabel ontstekingstijdstip dan bij de sprint. Idd is het rotortje van de MVT erg licht, wij hebben daarvoor gekozen op sprinter.