Muziek op TV-ergernis..

mastervanloon

van Owntjes
Ik weet niet of het topicwaardig is, maar ik heb serieus iets te melden en misschien dat er meerdere zijn. Als ie close moet, zeg het maar, dan delete ik em wel..

Ik erger me de laatste tijd aan nieuwelingen op de muziekzenders, die met 1 of andere vage hit komen, en zo denken te boeken . :L De muziek is bar slecht, de ritmes zijn allemaal gejat en onorigineel, de raps zijn slecht etc...
Als voorbeeld wil ik hierbij het nummer K-Liber-Viben nemen. Tuurlijk zijn er mensen die dit een leuk nummer vinden, maar ik vind toch echt dat het aan kwaliteit zwaar ontbreekt. Slecht ABN, slechte beat, saai nummer, slechte snelle onverstaanbare raps etc. Deze groep is zo even binnen komen dansen in de Nederlandse muziekindustrie en denkt het te kunnen gaan maken.

Ik vroeg me eigenlijk af of er geen eisen zijn om muziek op tv uit te brengen, want sommige nummers worden (volgens mij) gewoonweg niet toegelaten door de groffe taal.(neem dat nummer over Ali Hirsi Ali van die jongens uit Den Haag.) Ik vind dat je best wel wat kwaliteit van een nummer mag verwachten wil het op tv komen. Nu zullen sommigen de muziek van bv. Frans Bauer verschrikkelijk vinden, maar toch heeft dit wel degelijk kwaliteit. Zo ook Hazes, Froger etc..
Ook vind ik(ondanks dat het wel een gekke kerel is :p) Def Rhymz ook erg slecht. Zijn nummers gaan zowat nergens over, zijn slecht, slechte teksten en veel lelijk geschreeuw. Zijn er dan helemaal geen eisen meer aan een nummer? Ik erger me echt DOOD aan dit soort bandjes die zich even de man voelen en gaan lopen pimpen met hun verschrikkelijk FOUTE nummer.

Ik was benieuwd hoe jullie hier over dachten , en of jullie nog meer van dit soort nummers kennen.. ik ken er nog wel wat opzich:)

{! Zo dat moest ik ff kwijt:)
 
Advertisement - register to remove this

Ja hier kan ik mee meegaan

Groepen zoals: Ali b , DHC , BaasB , en ook K-liber

ok nummers klinke goed maar kwaliteit is slecht , ik luister erzelf ook wel naar omdat et gewoon lache is om te horen , maar je hebt gelijk dat ze met zulke nummers geld score:X vind niet normaal
 
Dude , K-Liber bestaat al weet ik ut hoeveel jaar.

Neem bijv. dat laaste stukje wat je in de clip van Viben hoort ( Magnifico ) , dat nr heb ik al ruim 3 jaar @ PC staan 8P

Ze komen nu pas op tv..
 
DHC heb ik nog nooit op tv gezien...
THC wel en die bestaan ook al jaren...
Maar idd al die nieuwe mensen, maar dat vind ik ook van die meisjes uit amerika, er lijken er elke week wel weer 3 bij te komen...
Def Rhymz is ook slecht idd, en veel Nederlandstalige kwaliteitsmuziek komt inderdaad niet op tv, bij mij zul je daarom ook zelden MTV of TMF op zien staan...(mede door die enorme hoeveelheden reclame)
 
Maitre R. said:
Ali B suxxx... vedere top40 sjit is meer voor de Br33zAhtjAz. Niets voor mij in ieder geval 8P

over ali b... sommige nummers van hem is idd een beetje te hot bij het Br33zAh volk.(wat het dan meteen ook minder maakt)
maar tog vind ik wel dat hij elke keer iets te melden heeft, en niet nutteloos aan het blaten is.

ik zag hem btw net bij jensen en vind het best een toffe kerel :W
 
Last edited:
Heeft denk tog vooral met 't 14/15 jarige BrEEzaH publiek te maken.... Nr's als Viben vind ik idd. ook te triest. Verder ga ik me d'r niet over uitlaten, want als ik eenmaal begin..... :r {!
 
ik ben het volledig eens met de topicstarter , niet alleen nederlanders maar vooral die amerikaanse :? bijvoorbeeld die dikke fatsige neger, die fat jo slim or whatever:D slaat werkelijk nergens op. Daarentegen zie je de egte kwaliteiten die nederland kent,zoals eerder gezegd: hazes, froger, (we hebben er genoeg) nooit op tv

Die breezer-opmerking is ook wel op zijn plaats want als je je als een ,-niet blanke man- zoals die op tv worden uitgebeeld, gedraagd ben je al snel stoer:S , maar goed om die reden hebben we vaak rap shit op tv.

beter draaien de queen enzo:p , gelukkig kennen de radiozenders de kwaliteit nog wel :p


**edit** trouwens S'morgens bij het ontbijt kijk ik egt geen TMF meer , totally spies is veel toffer 8)
 
Welk muziek kanaal je hem ook zet, altijd van die lui als 50 cent, en meuk. Beetje rappen/praten met een king-size gouden klepel om je nek, laten zien dat je rijk bent en zooi. Dan ook nog in dat mtv programma belanden, crips geloof ik, beetje showen wat je zo al hebt. Dat is zo erg nog niet, maar ik vind het op den duur irritant worden. Net als die uhm (weet ze naam ff niet) met die pleister op ze wang, al die meiden wat een lekkerding, ergelijk is dat. Net zo als bv. Jamai. Zo lelijk als de nacht, niemand zag hem staan. Hij word winaar bij idols, en dan is het me ineens een "lekkerding". Zijn allemaal van die kleine dingetjes waar ik me aan erger. Neem nou die NL rap van "moppie", dat klingt toch nergens naar? Het muziekje is wel leuk, maar die tekst slaat nergens op, alles moet op moppie rijmen en ag... genoeg gelult :x
 
SR_robin_SR said:
TV is dan ook niet voor muziek he.. :p
Gewoon computer of stereo dr voor gebruiken.. Heb je teminste je eigen muziek.. :)

Nja, je zit wel eens te zappen :p Beland je op mtv, de box of tmf (helemaal kut, we hebben upc digitaal, heb je nog meer van die kanalen :X
 
ben het met je eens hoor, de muziek van tegenwoordig gaat van slecht naar erger, op een paar uitzonderingen na....

oh en Marco Borsato.....beetje fout om met ali B te zingen!

maar dat is maar een persoonlijke mening natuurlijk:p

greetzzzz

MHL
 
Inderdaad dat moppie nummer, die was zovaak op de radio toen dat als ik dat 'moppie' nog een keer hoorde 'zijn koppie' ze verbouwen...wat een schijt nummer.
Er is geen kwaliteit meer in muziek, mensen die totaal niet kunnen zingen worden beroemd omdat ze er of alleen mooi uitzien of er toevallig inrollen....
 
Je kan zeggen wat je wilt he jongens, maar als ze deze muziek draaien met uitgaan, heb je wel een goede sfeer en veel mensen dansen mee, zeg eerlijk. Ja veel nieuwe nederlandse hip-hop (of hoe het heet) kan ik niet verstaan en gaat alleen maar over hetzelfde, altijd over vrouwen en players...
 
Wedde dat je ook zal klagen als er alleen maar steeds dezelfde artiesten waren ?

/edit: Frans bauer wel degelijk kwaliteit??????? Dacht t niet
 
Tsja wat versta jij onder kwaliteit. Ik vind een zigeuner met zoveel uur zangles per week, perfect afgemixte albums en een heel circus van profi managers, producers en tekstschrijvers etc opzich best kwaliteit hebben. Of ik het goeie muziek vind dat is weer een 2e :rolleyes:
 
Ali b ja zijn muziek is neit echt wat voor mij maar lijkt me wel een toffe gast. Bij jensen en keer was zijn huisje op tv. Was nix bijzonders.. En dat nummer van Marco Borsato en Ali B Het is voor warchild lui en die tekst is top. Ze doen het samen om de wereld te beteren.... En een groter publiek ermee aan te spreken zodat die er over na gaan denken.
 
Back
Top