Motorhelm ipv scooter helm

Goeieeeeeedag mensjes,

Super random, maar zijn er meer van jullie die een motorhelm gebruiken ipv een standaard scooterhelm?

Ik heb zelf de Nolan N71 (met bluetooth kit) en sommige mensen kijken me altijd zo raar aan als ze continu een blauw lampje zien knipperen op me helm. Sowieso heb ik al een aparte scooter
 
Advertisement - register to remove this

Ja .. Ik draag een Systeem Motor helm .
Post automatically merged:

Goeieeeeeedag mensjes,

Super random, maar zijn er meer van jullie die een motorhelm gebruiken ipv een standaard scooterhelm?

Ik heb zelf de Nolan N71 (met bluetooth kit) en sommige mensen kijken me altijd zo raar aan als ze continu een blauw lampje zien knipperen op me helm. Sowieso heb ik al een aparte scooter
En je moet die Blauwe Zwaailamp van je Helm halen .. Ben je van de Politie ?
 
hier een compromis: systeemhelm van Bogotti (chinees) in fluo-geel, was in de aanbieding voor €90, kwam nog €25 bij voor het pinlock vizier.
heb van toen ik motor reed een X-lite systeemhelm (van Nolan, maar dan van carbon/kevlar composiet) maar die is wel héél oud, de voering valt uit elkaar en de buitenschaal draait om de binnenschaal, dus moest die vervangen. die Bogotti fluit wel wat meer (zou op de motor niet te doen zijn, maar ga maar 49)
voor de passagier een simpele integraal van Vinz.
wat noem je eigenlijk "brommerhelm"? je bedoet een jethelm of "potje"? beide zijn vaak goedgekeurd voor op de motor, maar of het wijs is...
 
Motor en scooterhelmen bestaan niet. Zie vaker mensen op een scooter met wat jij een motorhelm noemt. Heb zelf ook een systeem helm met bluetooth headset met knipperend blauw lampje. Mensen kijken bij mij daar niet echt naar om
 
hier een compromis: systeemhelm van Bogotti (chinees) in fluo-geel, was in de aanbieding voor €90, kwam nog €25 bij voor het pinlock vizier.
heb van toen ik motor reed een X-lite systeemhelm (van Nolan, maar dan van carbon/kevlar composiet) maar die is wel héél oud, de voering valt uit elkaar en de buitenschaal draait om de binnenschaal, dus moest die vervangen. die Bogotti fluit wel wat meer (zou op de motor niet te doen zijn, maar ga maar 49)
voor de passagier een simpele integraal van Vinz.
wat noem je eigenlijk "brommerhelm"? je bedoet een jethelm of "potje"? beide zijn vaak goedgekeurd voor op de motor, maar of het wijs is...
Jethelm op de motor lijkt mij inderdaad nou niet echt de bedoeling ofzo. ik zie ze niet in iedergeval
 
in mijn zoektocht zag ik dat er ook systeemhelmen zijn die goedkeuring hebben om ópen gedragen te worden (dus dat heeft m'n oude, en mijn goedkope nieuwe dus ook, helaas niet..) maar neem aan dat die de kaak ook beter beschermen en ópen ook sterk genoeg zijn.
 
In de motorzaak werd mij verteld dat een systeemhelm lang niet dezelfde bescherming biedt als een integraalhelm. Dat is ook wel logisch aangezien het kinstuk los is van de rest van de helm. Bij een goede klap gaat het stuk.
èlke helm gaat stuk van een goede klap, nàdat ie die voor jou heeft opgevangen. (mag ik nog een punt aankaarten: hoe oud zijn jullie helmen? na een aantal jaar is de buitenschaal uitgehard en bros, zodat ie te snel versplintert bij een klap. (mede daarom dat ik mijn 20+ jaar oude X-Lite maar niet meer draag)
 
Back
Top