Motor valt uit op hoog toeren tal

mitchell19

New Member
Kan iemand me helpen, ik ben bezig met m'n eerste scooter en probeer hem aan de praat te krijgen ik heb de slangen enzo gecontroleerd en en de lucht toevoer is goed en de carb is helemaal schoon, maar toch zodra ik op hoge toeren kom krijgt die eerst power loss en daarna valt die uit weet iemand hoe dit komt.

Dank u voor de hulp alvast
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor scooter , en wat is de setup/ sproeier bezetting? En heb je nog een vonk als hij afslaat ( gelijk kijken) , zit de vlotter kamer nog vol benz ?
En start hij gelijk weer als hij afslaat , of moet je doorstarten?
 
hallo arie ik heb een tbg tapo,
Mijn sproeier is maat 60 hij heeft gewoon vonk als die afslaat ik kan natuurlijk een nieuwe bougie plaatsen wat ik zometeen ga doen de vlotter kamer is gewoon vol als die afsluit en hij start gewoon in een keer zodra die is afgeslagen ik heb nu alleen dat m'n kickstart niet meer terug valt op z'n plek
 
Is toch een tweetakt ? Even het variodeksel eraf , en kijken of de veer nog goed is, van de halve maan , ook het asje van de halvemaan smeren welke in het deksel gelagerd is , en asje van het rondsel even smeren. En is dit euvel al sinds je hem hebt , of plotseling op begonnen ( afslaan) ,
heb je iets voor die tijd veranderd ? En is het daarna begonnen .
 
Variodeksel is het deksel aan de linkerkant van je motor , waar de vsnaar zit . daarin zie je een halve maan met tandjes , hieraan zit een veer , ook gaat er een as door het deksel waar het kick pedaal aan zit , deze even smeren en veer nakijken op breuk. Ook zit er een klein tandwieltje in , deze kun je ook even smeren. niet teveel invetten zodat je v snaar vet wordt. En heb je die scooter pas , en/of gekocht met de problemen van het afslaan ?
 
Ik heb met het probleem gekocht ik heb nu een 70 cc blok eronder ik heb vanmiddag het blok in elkaar gezet moet nu alleen grotere sproeier hebben want ik kick nu alleen de zuiger rond voor de rest heeft die goeie compressie
 
Back
Top