Motip - Tuning Line - spray

zo, ff via mijn tel.. Ik heb de blanke lak van motip.. Die van 25 procent extra.
de primer zat inderdaad bij het setje..

hoeveel setjes ik nodig zal hebben weet ik nog niet.

Morgen zal ik foto's maken als de kap erop zit
 
Last edited:
flip7.jpg

flip8.jpg

flip9.jpg

flip10.jpg

flip11.jpg




en bij deze de foto's in de zon :cool:
 
Wegens een overvolle PM-box ( :p ) hier nog even een copy/paste :)

Ik ben begonnen met korrel 500, droog, en schuurde net zolang dat als je er met een droge doek overheen ging (stof weghalen) er niks meer glimde.
Hierna met korrel 1000 met water overal geschuurd, niet te gek, maar dat alles goed glad aanvoeld.

totaal een kwartiertje schuren op die voorkap.

Setje heb ik in den bosch gehaald bij Bogamat (€32,= ex btw) met een spuitbus blanke lak, die waar je 25% extra hebt.

spuiten was ook niet zo moeilijk. Je begint met 2 primer lagen, eerste laag alles een beetje mee pakken en de 2e laag alles dekkend spuiten.

Hierna moet de mirrage laag in 1x gespoten worden. tis maar vaag spul want als je op een krant spuit zie je het niet eens.

Tja, spuiten dus totdat overal het effect te zien is.

Hierna goed laten drogen en ik heb gekozen voor 4 blanke lak lagen omdat het toch goed moet blijven zitten.

Met de blanke lak is het altijd ff tricky hoe langzaam je spuit. Ik spuit hem redelijk langzaam. je houdt de kap in je hand MET DUIDELIJK DAGLICHT zodat je goed ziet wat je spuit, en dan spuit je met zo'n snelheid dat je kap goed blinkt. Als je snel spuit heb je zo'n doffe glans, maar je moet eens proberen op een oude kap ofzo, als je langzaam blanke-lakt, dat ie wél goed wil glimmen.
 
Dat ziet er idd netjes uit ja "de Firefly" set van motip :)
iig zie je niet goed geschuurde plekken veranderen in de andere kleur of valt dat wel mee aangeizne ik daar vaak aan zat te denken toen ik me setje nog had.
Wat ik bedoel is je schuurt je kappen spuit het blablabla, en dan is het droog valt er vanuit een bep hoek het licht en dan zie je door een verkeerde schuurplek een ander kleurdeel.

hoop dat je het snapt :p

Hoihoi
 
Rene said:
Dat ziet er idd netjes uit ja "de Firefly" set van motip :)
iig zie je niet goed geschuurde plekken veranderen in de andere kleur of valt dat wel mee aangeizne ik daar vaak aan zat te denken toen ik me setje nog had.
Wat ik bedoel is je schuurt je kappen spuit het blablabla, en dan is het droog valt er vanuit een bep hoek het licht en dan zie je door een verkeerde schuurplek een ander kleurdeel.

hoop dat je het snapt :p

Hoihoi
Ik snap het, is alleen niet het geval bij mij :)
 
Dat van MarkyB ziet er idd wel netjes uit +ralf+. Foto van mijn kappen staat op de vorige pagina. Zal eens wat meer foto's posten als alles er eenmaal opzit!

Ik heb zelf een Firefox, en voor alle buitenkappen, ben ik tog wel 3 setjes kwijt geweest :rolleyes:. En ik moet nog me onderkap en me achterspoiler, en ga het waarschijnlijk niet meer redden :X.

Zal uitgebreidt vermelden hoe ik te werk ben gegaan, als ik m'n foto's heb.

De beschrijving van hierboven klopt wel aardig! Alleen je moet wel oppassen met de effect lak zelf, aangezien je wel door moet spuiten tot het gewenste effect bereikt is, maar als je weer te lang op 1 plek spuit, krijg je wel druipers! Dus je kan beter ff een aantal minuutjes wachten als het gaat glimmen. Zelfde geldt voor de blanke lak, als het glimt is het goed, maar dan niet nog langer doorspuiten!
Sommige mensen vinden de lak te donker, maar hoe meer effect lak je gebruikt, hoe lichter het wordt van kleur!

En vergeet niet, echt alles zie je op deze lak, dus goed schuren!
 
Een goede avond,

een kleine update..

Ik heb gespoten de volgende kappen:

Spatbord voor,
2 zijkappen,
4 'blokjes' (de sliders..)
De voorkap,
En het stukje aan de achterkant tussen de 2 zijkappen in.

En nu begint de primer en effectlak pas op te raken :p

Wat nog moet:

Kap bij de knieen, kap achter voorspatbord en de onderkap.

Met andere woorden, met het 2e setje is de complete scooter gespoten, en kan ik beginnen met andere onderdelen voorzien van een mooi (hoogglans zwart) kleurtje.

Ik post foto's als het zooitje af is! voor vragen ben ik op msn :)
 
ziet er idd heel vet uit!
weet er soms iemand hoeveel spuitbussen ik ongeveer nodig zou hebben voor een booster spirit (voorkap,beenkap en achterkap)?

Heeft er soms iemand ervaring met de spectreme verf van motip?
 
Ik heb ut op me frame gespoten, ik vind het persoonlijk maar rommel :)
en de prijs die ze er voor durven te vragen slaat ook nergens op, 40 euro voor un setje, 1x effect primer en 1x effect lak :)

magoed ik ken ze gelukkig voor 20 euro kope :p
 
maikel, je kan beter gewoon mat zwart kopen / gebruiken dan die effect primer :p.
dat werkte bij mij beter dan die "Effect primer"....
 
ik heb alles eerst met mat zwart gedaan, daarna effect primer (bleek idd ook gewoon mat zwart) en vervolgens mirrage.


ik heb nu alleen een vraag, zou je er matte lak over kunnen doen?
 
Back
Top