Motip spuitbussen troep?

Schuurtje is vrij goed. Deur dicht en omgeving stofvrij maken. Komende dagen zitten we gemiddeld rond de 20 graden dus zal de temperatuur ook niet echt het probleem zijn. Alvorens ik met de voorkap begin ga ik het spatbord proberen te spuiten. Beetje erop experimenteren totdat ik de feeling krijg en ongeveer weet hoe de lak etc. reageert. Dan pas de voorkap.

Wil ook even de basis lak lichtjes opschuren met scotch brite en dan blanke lak erover doen. Kijken hoe dit zal resulteren. Ik neem aan dat blanke lak niet over uitgeharde basis lak gespoten kan worden aangezien ondergrond dan erg glad is en zich niet kan kleven?
Blanke lak kan er prima overheen. Alleen zou ik geen scotchbrite over lak doen voor je blanke lak erover heen doet.
 
Vandaag bezig geweest met voorkap. Bij de derde laag de spuitbus onbewust iets te dicht erop gehouden om die glans eruit te krijgen maar hele dikke druipers ontstaan.

Ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Echt geen zin om weer opnieuw te schuren. Wannen k*t zooi man. Moest er niet aan beginnen pff.

Spuiterijen zijn ook ontiegelijk duur. Voor vier kappen vragen ze al rond de €450.

Kan nu eigenlijk geen kant meer op.
 
Als je zo'n spuitbus koopt als ik in mijn eerdere post koopt weet ik zeker dat je een mooi resultaat krijgt, je hoeft er ook geen blanke lak over te spuiten. Het is UV en benzine en andere chemicaliën bestendig en het spuit in een streep in plaats van een rondje die nozzle.
Ik heb laatst nog m'n puch gespoten ermee, prachtig en geen enkel gedonder.
Ik gebruikte epoxy primer jij zal iets anders moeten nemen. De mensen daar zijn ook behulpzaam, hij vertelde me ook dat ik echt geen blanke lak hoef te gebruiken, terwijl hij me ook meer product had kunnen verkopen.
 

Attachments

  • 20210927_134324.jpg
    20210927_134324.jpg
    710.9 KB · Views: 16
Vandaag bezig geweest met voorkap. Bij de derde laag de spuitbus onbewust iets te dicht erop gehouden om die glans eruit te krijgen maar hele dikke druipers ontstaan.

Ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Echt geen zin om weer opnieuw te schuren. Wannen k*t zooi man. Moest er niet aan beginnen pff.

Spuiterijen zijn ook ontiegelijk duur. Voor vier kappen vragen ze al rond de €450.

Kan nu eigenlijk geen kant meer op.
de plek met druipers opvullen met plamuur..hard laten worden en rustig terug schuren....
zo heb je minimale schade.
lichte spray erover en klaar.
geleerd met autoschades.

spuiten kan je echt heel goed zelf...ik zou er een biertje bijpakken en de klok op 4:20 zetten ;-)
 
Als je zo'n spuitbus koopt als ik in mijn eerdere post koopt weet ik zeker dat je een mooi resultaat krijgt, je hoeft er ook geen blanke lak over te spuiten. Het is UV en benzine en andere chemicaliën bestendig en het spuit in een streep in plaats van een rondje die nozzle.
Ik heb laatst nog m'n puch gespoten ermee, prachtig en geen enkel gedonder.
Ik gebruikte epoxy primer jij zal iets anders moeten nemen. De mensen daar zijn ook behulpzaam, hij vertelde me ook dat ik echt geen blanke lak hoef te gebruiken, terwijl hij me ook meer product had kunnen verkopen.
Ik geloof je meteen. Achteraf krijg je toch spijt ja. Heb nu in ieder geval de plekjes weten te spot fixen. De dikke druiplijnen zijn nu gelukkig weg en is het weer redelijk egaal.

Dus wat denk je. De eerste volle spuitbus die ik van Motip nog heb opmaken of gewoon de spuitbus bestellen die jij zegt? Primeren ga ik dan niet meer doen want denk dat de ondergrond nu toch wel voor voldoende hechting moet zorgen nadat ik die licht opschuur.

Ps. Mooi gespoten je brommer !
Post automatically merged:

Laatst nog een velg gespoten met action zwart metallic. Prima kwaliteit!

View attachment 65697
View attachment 65698

De lak van action is in principe kwalitatief hoor. Ik krijg na 24 uur uitharden zeker geen kras erop. Beschermlaag doet toch echt zijn werk. Blanke lak in principe ook niet nodig.


Voor de rest zijn velgen spuiten wat makkelijker ivm verschillende oppervlakken die veel kleiner zijn denk ik.
 
Vandaag bezig geweest met voorkap. Bij de derde laag de spuitbus onbewust iets te dicht erop gehouden om die glans eruit te krijgen maar hele dikke druipers ontstaan.

Ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Echt geen zin om weer opnieuw te schuren. Wannen k*t zooi man. Moest er niet aan beginnen pff.
Niet opgeven man , volgende X eerst een stuk proef spuiten ,op een Emmer , dat je er een "beetje" Feeling in krijg .
Je kan beter een emmer verzieken als gelijk je voorkap.
Dan komt het allemaal goed. ;)
 
De action lak geeft hetzelfde resultaat als de motip spuitbus ( Wel 2k blanke lak gebruiken ) , De spuitbussen van Duplicolor Harslak die zijn wel zeer goed , alleen de lak kan geen benzine verdragen.
De lak die in de spuitbussen zit lijkt minder vullend dan de autolak 2k .

Gewoon testen eerst op een stuk metaal , alles wat je vantevoren ziet , putje of krasjes , zie je na het spuiten nog meer.
 
Spuitbussen gebruik ik zo wie zo niet , ik heb het geluk dat ik een grote Loods heb , waarin ik een Koelcel gebouwd heb ,
Spuitwerk doe ik met Compressor , en een Hvlp verfspuit van Devilbiss.
Maar bij een beetje speciaalzaak kan je spuitbussen laten vullen met Hoogwaardige autolak , zoals Valspar of Glasurit.
Persoonlijk vind ik die Rotzooi van de Action en Motip 3 x nix.
 
Vandaag bezig geweest met voorkap. Bij de derde laag de spuitbus onbewust iets te dicht erop gehouden om die glans eruit te krijgen maar hele dikke druipers ontstaan.

Ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Echt geen zin om weer opnieuw te schuren. Wannen k*t zooi man. Moest er niet aan beginnen pff.

Spuiterijen zijn ook ontiegelijk duur. Voor vier kappen vragen ze al rond de €450.

Kan nu eigenlijk geen kant meer op.
Ik wil ze wel spuiten voor je? Incl lak kan ik het voor de helft voor je doen van de prijs van de spuiter
 
Ik wil ze wel spuiten voor je? Incl lak kan ik het voor de helft voor je doen van de prijs van de spuiter

Bedankt man waardeer ik echt! Ik wil nog een poging wagen en als het weer niet lukt dan denk ik dat ik je ff contacteer. Mits je natuurlijk in de buurt woont ergens. Woon zelf in Eindhoven.

Ondertussen ook iedereen bedankt voor de tips en adviezen!
 
Bedankt man waardeer ik echt! Ik wil nog een poging wagen en als het weer niet lukt dan denk ik dat ik je ff contacteer. Mits je natuurlijk in de buurt woont ergens. Woon zelf in Eindhoven.

Ondertussen ook iedereen bedankt voor de tips en adviezen!
Ik kom uit Roosendaal, maar is vast wel wat te regelen mocht je er niet aan uit komen. Maar je moet niet vergeten dat het bij de meeste van ons de eerste keren ook niet vlekkeloos verliep he
 
Ik geloof je meteen. Achteraf krijg je toch spijt ja. Heb nu in ieder geval de plekjes weten te spot fixen. De dikke druiplijnen zijn nu gelukkig weg en is het weer redelijk egaal.

Dus wat denk je. De eerste volle spuitbus die ik van Motip nog heb opmaken of gewoon de spuitbus bestellen die jij zegt? Primeren ga ik dan niet meer doen want denk dat de ondergrond nu toch wel voor voldoende hechting moet zorgen nadat ik die licht opschuur.

Ps. Mooi gespoten je brommer !
Post automatically merged:



De lak van action is in principe kwalitatief hoor. Ik krijg na 24 uur uitharden zeker geen kras erop. Beschermlaag doet toch echt zijn werk. Blanke lak in principe ook niet nodig.


Voor de rest zijn velgen spuiten wat makkelijker ivm verschillende oppervlakken die veel kleiner zijn denk ik.
Ik weet niet of die lak zal reageren met jouw ondergrond, anders kan het gaan branden misschien. Mocht je die weg wel in willen gaan zou ik even info inwinnen.
Misschien zal je dan wel een primer ertussen moeten doen.
Met branden bedoel ik trouwens dat het reageert met elkaar en gaat rimpelen.
 
2k blanke lak van spray max of colormatic is echt pro.Het is wel duur,stinkt maar echt super.
20 euro voor een bus is niet duur.... als je ziet wat het voor je lak doet en het meteen een professioneel effect geeft.... ik gebruik niet anders meer
 
20 euro voor een bus is niet duur.... als je ziet wat het voor je lak doet en het meteen een professioneel effect geeft.... ik gebruik niet anders meer
Vooral bij kappen en frames, met dat soort dingen ben je lang bezig met demonteren, opvullen van oneffenheden, schuren etc.
Dat een beetje duurdere verf echt niet verkeerd is ook.
 
primer van dit merk dekt ook veel beter.
Ik heb vaak primer van mn werk van Premtech. Werkt voor mij ook perfect en die mag ik als ik het lief vraag zo een paar busjes meenemen. Dus weinig ervaring met de primer van Spraymax
 
Back
Top