Montage mhr2000 mina

Tofman126

Aerox R
Ik heb voor mijn rox een mhr2000 liggen.
Alleen heb ik een probleem met de montage.

Ik heb via de search gevonden dat de 2mm ring achter de gradenplaat moet, als ik dit doe kom ik te kort op de krukas.

Zonder heb ik het probleem dat als ik de vario over de krukas heen geschoven heb, en daarna de glijbus pak je de gradenplaat naar achteren drukt. Waardoor het optrekken heel slecht gaat omdat de vario al deels openstaat.

Wat ik nu heb geprobeerd is een 1,25mm ring achter de vario. Alleen dan nog haalt het kickstart rondsel het net niet zodat me kickstart aanloopt.

Daarom dacht ik nog dunner, nu heb ik een 1,18mm ring gevonden... alleen deze nog niet gemonteerd.

Ik twijfel nu alleen of dit de juiste manier is. Omdat als ik dunner ga in de ring er toch nog speling op de gradenplaat is.

Zonder ring rijdt het helemaal slecht, want dan staat de vario al deels open.

Wat is hier nu voor de oplossing?

Dit alles heb ik geprobeerd met het elektrische start gedeelte gewoon gemonteerd.
 
Advertisement - register to remove this

Haha oke... vond het al zo vaag :p

hmm.. ik heb geen idee of daar een pakking tussen zit... ik neem aan dat deze dan gewoon op de carter deksel zit? Een grote ring ofzo?

Maar het is toch wel zo dat de moer gelijk aan de krukas moet zitten?
 
melf #50 said:
de pakking tussen het deksel en het carter valt wel op ,die zit er los tussen ...

je kunt gewoon zonder de ring hoor ... dus de ring erachterweg halen en aan de kant gooien.

Als ik de ring weg laat, en ik de glijbus erin duw voel je dat je de gradenplaat naar achter kan duwen. Het gaat om een mhr2000 he, daarbij moet je die 2mm opvullen voor het elektrische start gedeelte, waar ook een foto van staat op het forum.

Alleen het probleem is dan dat het kickstart rondsel vervolgens te ver uitsteekt.
 
Ik doe dus alleen maar de 2mm ring er achter. Niks anders. Maar dan nog past het kickstartrondsel niet.

wat kan ik nou beter doen...

een kortere glijbus, of een dunnere ring erachter?

Ik probeer het morgen ook wel ff met heel het elketrische start zooitje eruit, kijken hoe dat gaat. Maar dat moet niet nodig zijn toch?
 
ik heb hier 2x mhr2000 de ene past gewoon met startgebeuren en al , de ander zit zonder het startgebeuren , maar wel met een dikke ring en ook nog een shim. dus ergens zit er bij jou wat fout dan , mja is een beetje moeilijk op afstand te bekijken natuurlijk
 
Hoe is de ene gemonteerd dan met het startgedeelte?

Met de 2mm ring achter de gradenplaat?

Nog steeds geen antwoord op deze vraag. Je krukas moer moet toch precies gelijk zitten aan je krukas?
 
de krukasmoer kan iets uitsteken , ligt er ook aan wat voor moer , ik kijk altijd naar het rondsel die voor de koelvin komt , deze moet net iets uitsteken voor de spiebanen zegmaar , ongeveer 0,5 a 1mm (je draait m ook nog aan) , dan is het altijd goed.
 
Oke. thx.

Ik ga er zometeen maar weer is naar kijken. En al heb ik geen carter pakking. Is het dan slim om deze er ook tussen te doen... Want vorige keer liep het kickstartrondsel net tegen de kickstart aan.
 
Pakking gehaalt. Probleem niet verholpen.

Elektrische start gedeelte verwijdert. En vario gemonteerd met 2mm ring. Probleem verholpen.

Heb alleen nog niet kunnen rijden... beetje veel sneeuw :p

Maar toch snap ik nog niet hoe de vario gemonteerd moet worden met elektrische start.
 
Back
Top