Zip 4takt na montage 80cc start niet meer

niels.13

New Member
Zip 2000 4t
Zat een 50cc op nou wou ik een 80 er op hebben na montage start die niet meer timing staat denk ik goed heeft vonk krijgt benzine wil ook niet aan met beetje remreiniger
Hulp is welkom snap er geen koekje meer van

Kan de origine kleppenkop er op ?
 
Advertisement - register to remove this

Of de originele kop erop kan zou je bij de beschrijving van de 80cc cilinder moeten lezen. Ook krijgt hij wel voldoende lucht? Misschien tijdens het monteren een prop in de inlaat gedaan en vergeten eruit te halen? Sproeier aangepast?
 
Of de originele kop erop kan zou je bij de beschrijving van de 80cc cilinder moeten lezen. Ook krijgt hij wel voldoende lucht? Misschien tijdens het monteren een prop in de inlaat gedaan en vergeten eruit te halen? Sproeier aangepast?
Sproeier 80 groot genoeg ?
Post automatically merged:

Dit is toch wel het eerste wat je zeker moet weten , hij heeft vonk , krijgt benzine , dan zou hij als alles goed is verder , en je hebt compressie , moeten lopen. Hoeveel compressie heb je ?
Ik kan de compressie niet meten maar als ik me vinger er op druk kan ik het niet tegen houden en heb ik flinke tegen druk
 
Of de originele kop erop kan zou je bij de beschrijving van de 80cc cilinder moeten lezen. Ook krijgt hij wel voldoende lucht? Misschien tijdens het monteren een prop in de inlaat gedaan en vergeten eruit te halen? Sproeier aangepast?
Heeft er allemaal weinig mee te maken als de motor niet eens start.
Als ik zo over het eerste bericht heen lees gok ik timing, meten is weten:)
 
Ik kan de compressie niet meten maar als ik me vinger er op druk kan ik het niet tegen houden en heb ik flinke tegen druk
Dat is geen graad meter , dit kan je al niet bij 3 bar . terwijl je toch heel wat meer nodig hebt . Verder ga ik met Beun mee aangaande meten en timing. Hoop alleen voor jou dat je al geen schade hebt met starten , of heb je het viegwiel na montage eerst een paar slagen met de hand gedraaid , of de boel vrij loopt ?
Post automatically merged:

Misschien heb je iets aan dit filmpje voor het checken van je timing .
 
Dat is geen graad meter , dit kan je al niet bij 3 bar . terwijl je toch heel wat meer nodig hebt . Verder ga ik met Beun mee aangaande meten en timing. Hoop alleen voor jou dat je al geen schade hebt met starten , of heb je het viegwiel na montage eerst een paar slagen met de hand gedraaid , of de boel vrij loopt ?
Post automatically merged:

Misschien heb je iets aan dit filmpje voor het checken van je timing .
Ja ik heb eerst met de hand rond gedraaid en precies dit filmpje had ik gebruikt om het oo timing te zetten dus dan staat dat goed
 
Eventjes kijken wat je nodig hebt als je hoger vermogen/cc's gaat draaien. Meer benzine en meer lucht. Check of je goede massa hebt voor een sterke constante vonk. Oftewel check of de 80cc wel voldoende lucht krijgt samen met de grotere sproeier. Is de bougie nat en vonkt hij wel? Dan zou ik lucht nalopen. Kijk ook of je kleppen nog goed zijn. Misschien toch ertegenaan gestoten of de 80cc die niet goed uitkomt of iets. Hoe is de afstand tussen hoogste punt zuiger ten opzichte aan de kop? Is deze hetzelfde als de 50cc of steekt de 80cc erbovenuit?

Ik noem maar wat dingen waar ik zelf voor gecheckt zou hebben. Timing is goed zei je. Check toch de compressie nog eens. Heb je olie gebruikt op de voetpakking? Misschien blaast hij lucht eruit via daar. Heb je standaard uitlaat? Misschien is deze te erg geknepen en kan de 80cc zijn druk gewoon weg niet kwijt. Prop eruit?
 
Als je bovenstaande hebt gecheckt , en alles klopt , vindt ik die sproeier 80 zoals je in èèn van je eerste post doorgaf te klein .
Ik weet de ene motor is zeker niet gelijk aan de andere , maar mijn 50cc rijdt het beste met een 85 , en dat is 50cc en daar is verder niets aan gedaan. Je zou het is met een grotere kunnen proberen en dan afbouwen tot je de goede hebt. Heb je hem al eens proberen te starten met remmenreiniger ? En ik zou toch van de 80 cc de compressie dan eens meten , als je hem weer monteert en hij weer problemen geeft.
In een viertakt uitlaat zit geen prop dus die kun je overslaan . En voel je hem zuigen aan de luchtinlaat van de carburateur?
 
Als je bovenstaande hebt gecheckt , en alles klopt , vindt ik die sproeier 80 zoals je in èèn van je eerste post doorgaf te klein .
Ik weet de ene motor is zeker niet gelijk aan de andere , maar mijn 50cc rijdt het beste met een 85 , en dat is 50cc en daar is verder niets aan gedaan. Je zou het is met een grotere kunnen proberen en dan afbouwen tot je de goede hebt. Heb je hem al eens proberen te starten met remmenreiniger ? En ik zou toch van de 80 cc de compressie dan eens meten , als je hem weer monteert en hij weer problemen geeft.
In een viertakt uitlaat zit geen prop dus die kun je overslaan . En voel je hem zuigen aan de luchtinlaat van de carburateur?
Ik wil je zeker geen ongelijk geven, ik weet niet hoe het met standaard uitlaten zit. Maar ik heb eens een 4scoot 4takt uitlaat moeten monteren op een zip2000 en daar zat na de voorbocht een prop in, deze uitgeboord en liep beter en een zwaarder geluid, maar dan verschilt dit dus denk ik per fabricant en standaard uitlaat.

Maar als @trabiarie dit zegt, dan zou je deze misschien idd over kunnen slaan
 
Ik ben zeker niet alwetend , maar normaliter zit er bij een 4 takt geen begrenzer in de uitlaat , als jij dit wel een keer gehad hebt met een uitlaat kan kijken zeker geen kwaad , en moet je dat doen.
 
Back
Top