Moer van achterwiel-as

arjen1234

Well-Known Member
Ok, ik heb dus gisteren even een blokje opgehaald (pia, typhoon), alleen nu een probleem: de moer op de achteras draait wel, maar wil er zegmaar niet af.. je kan dus draaien wat je wilt maar gaat niet naar onder of naar boven. Ik heb al van alles geprobeerd, bijvoorbeeld door met een waterpomptang een draaiende beweging te maken en tegelijkertijd de moer proberen omhoog te trekken, ook heb ik geprobeerd om de moer een beetje warm te maken, maar dit had ook geen resultaat. Wat denken jullie trouwens dat er "rot" is, de as of de moer?

Heeft iemand nog ideeen hoe ik de moer er vanaf kan krijgen?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Moer zal eerder kapot zijn dan de as.
Trekken en draaien tegelijk werkt meestal wel... als het bij jou niet werkt word het waarschijnlijk nog een hele dremel klus. Je kan er ook niet echt lekker bij.

Snap alleen niet hoe iemand het voor elkaar krijgt DIE moer dol te draaien. :D
 
Ik snap het idd ook niet hoe ze dat rot gekregen hebben, misschien een oude moer met weinig draad ofzo even erop gedaan. Maar zal het gaan als je 2 inkepingen tegenover elkaar maakt, zodat de moer door de helft is..(met de dremel dan he)
 
ThundeRRacing said:
als ik jouw was zou ik je achter as los maken.
dus vertanding eruit en dan kan je er wta ebter bij met een bankschroef

Kan die achteras er zo uit dan? Ik heb de vertanding enzo er wel uitliggen maar die as wordt toch geblokkeerd door dat lager?
 
je kan ook gewoon je vertanding eruit halen en dan aan de kant van de moer op je as meppen en dan hopen dat ie er aan de andere kant uitknalt neem aan dat je as dan toch wel naar de klote is
 
Back
Top