Moer op starterkrans beschadigd

Hoi Allemaal.

Ik heb een piaggio zip 4t 2v.
Vandaag wilde ik er anders rolletjes inzetten alleen ik kwam op het volgende probleem. De moer op de starterkrans is heel erg beschadigd. Ik heb met een moersleutel en ringsleutel de moer geprobeert los te halen maar heb weinig grip en kreeg hem met geen enkele mogelijkheid los en heb hem nu nog meer beschadigd (niet slim van mij).

Wat zouden jullie adviseren? Zou het misschien nog lukken met een slagmoersleutel of iets. Of moet ik hem desnoods doorzagen. Hopelijk weten jullie raad. (Zie foto voor de moer)
 

Attachments

  • IMG_2488.jpeg
    IMG_2488.jpeg
    187.7 KB · Views: 28
Advertisement - register to remove this

Je kan ook kijken of je toevallig een andere maat dop erop kan slaan.. Eventueel een Engelse maat.

Als die muurvast komt te zitten zit je goed.

Hoef je alleen een slagmoer sleutel op die 1/2 vierkant te klikken en kan je hem zo los maken.

Dat is de methode die ik zou gebruiken als je echt out- off opties bent.

Andere tip is, gebruik er nooit een steeksleutel erop, dat is de beste manier om die moer te slopen.
 
De beschadigingen voorzichtig wat bijwerken met een vijltje of als je heel handig bent met de flex zodat er weer een dop op past.
Want mij lijkt dat als de ringsleutel er niet meer op past, een dop van een doppenset of van een slagmoermachine er ook niet meer op past.

By the way, die blokkeersleutel zou ik niet gebruiken als je met de slagmoermachine aan de gang gaat anders heb je straks ook nog een scheur in je carter!
 
Last edited:
De beschadigingen voorzichtig wat bijwerken met een vijltje of als je heel handig bent met de flex zodat er weer een dop op past.
Want mij lijkt dat als de ringsleutel er niet meer op past, een dop van een doppenset of van een slagmoermachine er ook niet meer op past.

By the way, die blokkeersleutel zou ik niet gebruiken als je met de slagmoermachine aan de gang gaat anders heb je straks ook nog een scheur in je carter!
vario blokeersleutel zal ik er inderdaad niet opzetten, moet ik nog steeds nog dop 15 gebruiken of hem vijlen en kijken of dop 14 dan past
Post automatically merged:

Je kan ook kijken of je toevallig een andere maat dop erop kan slaan.. Eventueel een Engelse maat.

Als die muurvast komt te zitten zit je goed.

Hoef je alleen een slagmoer sleutel op die 1/2 vierkant te klikken en kan je hem zo los maken.

Dat is de methode die ik zou gebruiken als je echt out- off opties bent.

Andere tip is, gebruik er nooit een steeksleutel erop, dat is de beste manier om die moer te slopen.
thx ik zal het eerst proberen met dop 15 en als dat niet lukt dan zal ik dat eens proberen. thx voor de tip
 
vario blokeersleutel zal ik er inderdaad niet opzetten, moet ik nog steeds nog dop 15 gebruiken of hem vijlen en kijken of dop 14 dan past
Post automatically merged:


thx ik zal het eerst proberen met dop 15 en als dat niet lukt dan zal ik dat eens proberen. thx voor de tip
"Goed gereedschap is het halve werk."
 
By the way, die blokkeersleutel zou ik niet gebruiken als je met de slagmoermachine aan de gang gaat anders heb je straks ook nog een scheur in je carter!
Ik zou het niet gebruiken omdat het gewoon helemaal niet nodig is. Maar het zal de boel echt niet beschadigen. Je kan de krukas nog met de hand tegenhouden als je een slagmoersleutel gebruikt.

Een doppenset en ratel is toch wel minimaal als je een beetje wil sleutelen.
 
Back
Top