ja ik moest die van mij kicken omdat de startmotor er ineens mee stopte, waarschijnlijk batterij, een vriend van me zegt ook dat soms de bougie dat kan veroorzaken maar zie de link niet. ik heb een nieuwe batterij moet hem alleen monteren. scooter gaat voor een week of twee niet starten dus dat gaat in ieder geval interesant zijn om aan de praat te krijgenik kick nooit, daar zit een startmotor toch voor op?
Je vriend kan beter niks zeggen ipv blaten, het kan idd de batterij wezen. Maar het kan ook een defecte startmotor of slechte massa zijn.ja ik moest die van mij kicken omdat de startmotor er ineens mee stopte, waarschijnlijk batterij, een vriend van me zegt ook dat soms de bougie dat kan veroorzaken maar zie de link niet. ik heb een nieuwe batterij moet hem alleen monteren. scooter gaat voor een week of twee niet starten dus dat gaat in ieder geval interesant zijn om aan de praat te krijgen
Neen, de koppelingsmoer is de moer die op je koppeling zit. Naast de krukasmoer.
Afbeelding is ook van een 125cc of 180cc of hoger blok.Ok ik zie het. Heb nog nooit 2 van zulke ogen op de starterkrans zien zitten
yep, ik snap dat de dealer alleen een scooter wilt terug geven die niet weer over een week stuk is. wat ik van plan ben is om een donorblok te kopen en de blok die er nu onder zit verkopen of weggooien, als die zo slecht is onderhouden met dingen die je makkelijk kan zien (versleten moeren, versleten splines, locktite) kan ik wel anticiperen dat het cylinder en piston er vast ook bijna klaar mee is. ik weet dat een 2005 blok onder een 2011 chassis past maar is dat ook legaal met de mileuzone regel? ik woon in den haag dus alle 2 takt scooters moeten van 2011+ zijn, maar als ik een 2005 blok eronder zet zouden er wel een paar problemen kunnen komen of niet?Ik vind ook dat de dealer hier niets in te verwijten is, en qua prijs is er weinig zinnigs te zeggen omdat het onduidelijk is wat er nou precies geoffreerd wordt. Ik heb ook daarom de naam van de dealer even weggehaald.
Zelf zou ik ook zeker de as vervangen, en wat @Sparky ook zegt, dit is waarschijnlijk door de vorige eigenaar als beun oplossing gebruikt omdat de moer al steeds los liep. Voor een dealer heb je gewoon een goede basis situatie nodig, want anders komt de klant daarna terug van he, ik heb de scooter door jou laten onderhouden, maar nu loopt de moer eraf.
Nee dat klop niet, 2-takt mag helemaal niet meer in Den Haag vanaf 1 december 2020 en 4-takt van voor 2011 moeten gezien worden door een dealer die dan een papiertje geeft (a 25 euro) en dan moet je met dat papiertje zelf bij de gemeente een ontheffing aanvragen.yep, ik snap dat de dealer alleen een scooter wilt terug geven die niet weer over een week stuk is. wat ik van plan ben is om een donorblok te kopen en de blok die er nu onder zit verkopen of weggooien, als die zo slecht is onderhouden met dingen die je makkelijk kan zien (versleten moeren, versleten splines, locktite) kan ik wel anticiperen dat het cylinder en piston er vast ook bijna klaar mee is. ik weet dat een 2005 blok onder een 2011 chassis past maar is dat ook legaal met de mileuzone regel? ik woon in den haag dus alle 2 takt scooters moeten van 2011+ zijn, maar als ik een 2005 blok eronder zet zouden er wel een paar problemen kunnen komen of niet?
huh het is toch vanaf 1 januari 2011 wel toegestaan? "Vanaf 1 december 2020 mogen 2-takt brom- en snorfietsen nergens in Den Haag rijden. Dus niet in het centrum máár ook niet op Scheveningen of Kijkduin. Het gaat om voertuigen van voor 1 januari 2011."Nee dat klop niet, 2-takt mag helemaal niet meer in Den Haag vanaf 1 december 2020 en 4-takt van voor 2011 moeten gezien worden door een dealer die dan een papiertje geeft (a 25 euro) en dan moet je met dat papiertje zelf bij de gemeente een ontheffing aanvragen.
dan ben je 3 - 5 weken verder.
Jaartal van het blok is niet van toepassing, als het maar een 4-takt is.
een revisie kost echt geen 700eukrukas en koppelingsmoer zijn zelfde bij piaggio.ik denk dat de draad van de moer is al versleten daarom heeft die gene met locktite gefixed.nooit doen!koop een nieuwe moer kost niks.
tja,700 euro is incl blok splitsen en krukas monteren.
doe t zelf , het is niet moeilijk.u tube is je vriend.
perfect, zal ik doen. heb hem eigenlijk vandaag al opgehaald. Heel blok met achterwiel en alles voor maar 190, niet slecht, alles ziet er prima uit en heb de hele kabelboom er ook bij gekregen dus als er andere stekkers zijn is het niet een giganisch probleem, thanks voor de reactieIn theorie kun je alles overzetten mits er niks veranderd is in de jaren.
Soms krijgen ze andere stekkers of iets dergelijks.
Is alles 1 op 1 dan kan het, en kun je ook het beste van beide samen voegen.
Ik had bij mij een 05 sf2 blok onder een 07 frame gezet.
Alleen het blok zelfmet de krukas was van de 05. De rest nog origineel bij de scoot en kon er zo worden oo gezet.
Kijk het gewoon allemaal even rustig na.
Dan komt het vast wel goed.