krukas moer met locktite

ik kick nooit, daar zit een startmotor toch voor op?
ja ik moest die van mij kicken omdat de startmotor er ineens mee stopte, waarschijnlijk batterij, een vriend van me zegt ook dat soms de bougie dat kan veroorzaken maar zie de link niet. ik heb een nieuwe batterij moet hem alleen monteren. scooter gaat voor een week of twee niet starten dus dat gaat in ieder geval interesant zijn om aan de praat te krijgen
 
ja ik moest die van mij kicken omdat de startmotor er ineens mee stopte, waarschijnlijk batterij, een vriend van me zegt ook dat soms de bougie dat kan veroorzaken maar zie de link niet. ik heb een nieuwe batterij moet hem alleen monteren. scooter gaat voor een week of twee niet starten dus dat gaat in ieder geval interesant zijn om aan de praat te krijgen
Je vriend kan beter niks zeggen ipv blaten, het kan idd de batterij wezen. Maar het kan ook een defecte startmotor of slechte massa zijn.
 
Neen, de koppelingsmoer is de moer die op je koppeling zit. Naast de krukasmoer.

Ik denk dat hij probeerd te vragen of de krukas moer hetzelfde type is als de koppelings moer..

Dit verschilt. Bij peugeot is dit wel het geval, bij minarelli niet. Bij piaggio volgens mij wel.. Je kan dat opzoeken bij de exploded views op easyparts.nl

Dan kan je zien of de krukas moer en koppeling moer onder het zelfde type word verkocht. Dus ja dan is het wel hetzelfde.
Post automatically merged:

Ok ik zie het. Heb nog nooit 2 van zulke ogen op de starterkrans zien zitten
Afbeelding is ook van een 125cc of 180cc of hoger blok.
 
Eerlijk gezegd denk ik wel dat die Loctite nodig is/was als je alles terug monteert zonder de krukas te vervangen.
De vorige eigenaar zal wel het probleem hebben gehad dat de moer er steeds van af liep of los zat.
Dit zal ook wel de oorzaak zijn dat de splines en de moer er niet meer 100% uit zien.

Persoonlijk denk ik dat de dealer niets te verwijten valt als enkel de prijs misschien.

Hoe zou jij over een dealer denken als hij met houwtjes touwtje technieken de boel weer in orde maakt en een week later moet ineens wel de krukas vervangen worden omdat de moer weer is losgekomen en de splines misschien dusdanig beschadigd zijn dat de krukas nu wel echt vervangen dient te worden.
Dan wordt gezegd, "wat een prutser, hier zou ik mijn scooter nooit achterlaten, die kl@@tz#k heeft de boel niet goed vastgezet".
Ben blij dat de dealer je erop gewezen heeft, wil je het geld er niet aan besteden, wat uiteraard begrijpelijk is, zeg tegen de dealer dat je het geld er niet voor hebt en haal de scooter terug.
Probeer je zelf of je het kunt repareren, niet geschoten is altijd mis.
 
Ik vind ook dat de dealer hier niets in te verwijten is, en qua prijs is er weinig zinnigs te zeggen omdat het onduidelijk is wat er nou precies geoffreerd wordt. Ik heb ook daarom de naam van de dealer even weggehaald.

Zelf zou ik ook zeker de as vervangen, en wat @Sparky ook zegt, dit is waarschijnlijk door de vorige eigenaar als beun oplossing gebruikt omdat de moer al steeds los liep. Voor een dealer heb je gewoon een goede basis situatie nodig, want anders komt de klant daarna terug van he, ik heb de scooter door jou laten onderhouden, maar nu loopt de moer eraf.
 
Ik vind ook dat de dealer hier niets in te verwijten is, en qua prijs is er weinig zinnigs te zeggen omdat het onduidelijk is wat er nou precies geoffreerd wordt. Ik heb ook daarom de naam van de dealer even weggehaald.

Zelf zou ik ook zeker de as vervangen, en wat @Sparky ook zegt, dit is waarschijnlijk door de vorige eigenaar als beun oplossing gebruikt omdat de moer al steeds los liep. Voor een dealer heb je gewoon een goede basis situatie nodig, want anders komt de klant daarna terug van he, ik heb de scooter door jou laten onderhouden, maar nu loopt de moer eraf.
yep, ik snap dat de dealer alleen een scooter wilt terug geven die niet weer over een week stuk is. wat ik van plan ben is om een donorblok te kopen en de blok die er nu onder zit verkopen of weggooien, als die zo slecht is onderhouden met dingen die je makkelijk kan zien (versleten moeren, versleten splines, locktite) kan ik wel anticiperen dat het cylinder en piston er vast ook bijna klaar mee is. ik weet dat een 2005 blok onder een 2011 chassis past maar is dat ook legaal met de mileuzone regel? ik woon in den haag dus alle 2 takt scooters moeten van 2011+ zijn, maar als ik een 2005 blok eronder zet zouden er wel een paar problemen kunnen komen of niet?
 
yep, ik snap dat de dealer alleen een scooter wilt terug geven die niet weer over een week stuk is. wat ik van plan ben is om een donorblok te kopen en de blok die er nu onder zit verkopen of weggooien, als die zo slecht is onderhouden met dingen die je makkelijk kan zien (versleten moeren, versleten splines, locktite) kan ik wel anticiperen dat het cylinder en piston er vast ook bijna klaar mee is. ik weet dat een 2005 blok onder een 2011 chassis past maar is dat ook legaal met de mileuzone regel? ik woon in den haag dus alle 2 takt scooters moeten van 2011+ zijn, maar als ik een 2005 blok eronder zet zouden er wel een paar problemen kunnen komen of niet?
Nee dat klop niet, 2-takt mag helemaal niet meer in Den Haag vanaf 1 december 2020 en 4-takt van voor 2011 moeten gezien worden door een dealer die dan een papiertje geeft (a 25 euro) en dan moet je met dat papiertje zelf bij de gemeente een ontheffing aanvragen.
dan ben je 3 - 5 weken verder.
Jaartal van het blok is niet van toepassing, als het maar een 4-takt is.
 
Nee dat klop niet, 2-takt mag helemaal niet meer in Den Haag vanaf 1 december 2020 en 4-takt van voor 2011 moeten gezien worden door een dealer die dan een papiertje geeft (a 25 euro) en dan moet je met dat papiertje zelf bij de gemeente een ontheffing aanvragen.
dan ben je 3 - 5 weken verder.
Jaartal van het blok is niet van toepassing, als het maar een 4-takt is.
huh het is toch vanaf 1 januari 2011 wel toegestaan? "Vanaf 1 december 2020 mogen 2-takt brom- en snorfietsen nergens in Den Haag rijden. Dus niet in het centrum máár ook niet op Scheveningen of Kijkduin. Het gaat om voertuigen van voor 1 januari 2011."
 
krukas en koppelingsmoer zijn zelfde bij piaggio.ik denk dat de draad van de moer is al versleten daarom heeft die gene met locktite gefixed.nooit doen!koop een nieuwe moer kost niks.
tja,700 euro is incl blok splitsen en krukas monteren.
doe t zelf , het is niet moeilijk.u tube is je vriend.
een revisie kost echt geen 700eu
 
dus ze vragen een uurloon van meer dan 100eu per uur?
Post automatically merged:


dit is de eerste die in de zoekresultaten stond. En is nog een 4t ook. Duur krukasje is dat zeg
 
Ik heb de foto's is nader bekeken en idd de krukas is beschadigd niet de schroefdraad maar het poelie gedeelte maar gelukkig nog niet onbruikbaar. best wel de scooter weghalen bij dealer en zelf herstellen indien kunnen zelf herstellen dan kan je ermee rijden tot je desnoods een donor blok vind en dan kan je de stukken wisselen. op je kapote blok kan je dan gerust leren hoe je jou blok dan zelf een revisie kan geven
 
oke, ik ben er weer. De scooter zit weer in de schuur en ik ga morgen een donor blok ophalen die werkend is, hij is van 2006. een blok van 2006 past toch prima onder de 2011 frame. ook een vraag, kan ik gewoon de gehele donor blok met alle onderdelen gewoon onder mijn eigen scooter zetten inplaats van de krukas vervangen in mijn huidige blok. De donor blok komt met alles, kabelboom, sito plus uitlaat, Gaskabel en hendel, Schokbreker en een nieuw achterband en alles.
 
In theorie kun je alles overzetten mits er niks veranderd is in de jaren.
Soms krijgen ze andere stekkers of iets dergelijks.
Is alles 1 op 1 dan kan het, en kun je ook het beste van beide samen voegen.

Ik had bij mij een 05 sf2 blok onder een 07 frame gezet.
Alleen het blok zelfmet de krukas was van de 05. De rest nog origineel bij de scoot en kon er zo worden oo gezet.

Kijk het gewoon allemaal even rustig na.
Dan komt het vast wel goed.
 
In theorie kun je alles overzetten mits er niks veranderd is in de jaren.
Soms krijgen ze andere stekkers of iets dergelijks.
Is alles 1 op 1 dan kan het, en kun je ook het beste van beide samen voegen.

Ik had bij mij een 05 sf2 blok onder een 07 frame gezet.
Alleen het blok zelfmet de krukas was van de 05. De rest nog origineel bij de scoot en kon er zo worden oo gezet.

Kijk het gewoon allemaal even rustig na.
Dan komt het vast wel goed.
perfect, zal ik doen. heb hem eigenlijk vandaag al opgehaald. Heel blok met achterwiel en alles voor maar 190, niet slecht, alles ziet er prima uit en heb de hele kabelboom er ook bij gekregen dus als er andere stekkers zijn is het niet een giganisch probleem, thanks voor de reactie :)
 
Back
Top