M'n arme Runner wil niet meer

Black Swan

Well-Known Member
M'n Runner uit 97 heb altijd lekker gereden. Zo'n 117 op auto teller. Ik trots met m'n standaard 50cc. Maar ik mag nu blij zijn als ie de 100 haalt. Ik heb m'n zuigerveren al vervangen en m'n membraam plaatjes (nu Polini carbon). Ik heb nu ook m'n Polini vario ingeruild voor een Malossi Overrange set. Ik had 4,3 gr met polini en nu 4,7 gr met overrange. Ik heb ook nog een polini koppeling 3 segmenten en een yasuni 70cc uitlaat.

WIE O WIE WIL EN KAN ME HELPEN MET M'N RUNNER. IK WIL WEER NET ZO SNEL OF ZELFS NOG SNELLER RIJDEN, MAAR IK WIL NIET AAN M'N STANDAARD CILINDER DREMELEN!!

Advertisement - register to remove this

117 oto teller met je standaard cilinder.. dan week die oto teller wel HEEL erg veel af.

maakt aprilia tegenwoordig ook al oto's? :P

Originally posted by Black Swan
M'n Runner uit 97 heb altijd lekker gereden. Zo'n 117 op auto teller. Ik trots met m'n standaard 50cc. Maar ik mag nu blij zijn als ie de 100 haalt. Ik heb m'n zuigerveren al vervangen en m'n membraam plaatjes (nu Polini carbon). Ik heb nu ook m'n Polini vario ingeruild voor een Malossi Overrange set. Ik had 4,3 gr met polini en nu 4,7 gr met overrange. Ik heb ook nog een polini koppeling 3 segmenten en een yasuni 70cc uitlaat.

WIE O WIE WIL EN KAN ME HELPEN MET M'N RUNNER. IK WIL WEER NET ZO SNEL OF ZELFS NOG SNELLER RIJDEN, MAAR IK WIL NIET AAN M'N STANDAARD CILINDER DREMELEN!!

Vaag verhaal:
- 117 op auto teller? Dan ben je de beste afsteller die ik ken :|
- Waarom neem je Malossi Overrange op een standaard cilinder? Je zou op standaard cilinder meer hebben aan Malossi Sport.
- Waarom 70 cc Yasuni uitlaat als je toch met 50 cc wil blijven rijden?

Wat je kan doen: kies een bijpassende vario, uitlaat en carb bij je standaard cilinder :D

Ehm, zal wel een yasuni R zijn, en die presteerd goed/beter dan de Z vanwege zijn schotten (schotten in Z), maar dit lijkt me toch nu uiteindelijk wel duidelijk heh ?

Re: Re: M'n arme Runner wil niet meer

Originally posted by VorteX

- Waarom neem je Malossi Overrange op een standaard cilinder? Je zou op standaard cilinder meer hebben aan Malossi Sport.

kan jij mij even het verschil uitleggen tussen een "mhr" vario en een "sport" want volgens mij is dat er niet. Geen lul verhalen maar meten = weten. :)

komt u maar..

Jongens ik vind het leuk dat jullie me niet geloven, maakt mij allemaal niet uit. Ik wil alleen graag weten wat ik nou moet doen aan m'n scoot om 'm weer op z'n oude topsnelheid te krijgen!!

Re: Re: Re: M'n arme Runner wil niet meer

Originally posted by jorick

kan jij mij even het verschil uitleggen tussen een "mhr" vario en een "sport" want volgens mij is dat er niet. Geen lul verhalen maar meten = weten. :)

komt u maar..

Bij minarelli zijn de maten van de rollers verschillend (bij de MHR vario zijn ze veel groter. en dus ook de hoek van de gradenplaat lijkt me :)

Oeps, ben Minarelli gewend. Is het bij Piaggio zoveel anders dan?
Minarelli heeft bij Overrange ander formaat rollers + bijgeleverde achterpoelies.

Re: Re: Re: Re: M'n arme Runner wil niet meer

Originally posted by Patrick

Bij minarelli zijn de maten van de rollers verschillend (bij de MHR vario zijn ze veel groter. en dus ook de hoek van de gradenplaat lijkt me :)

Sport-vario's zijn 16*13
MHR-vario's zijn 19*15,5

Bij Runner/MC2 enz blok zit st. al een vario met 19.5 / 15 rollen :W

Zitten er trouwens voordelen aan ? (grote rollen) .. neem aan dat de vario groter is :? dit is wel een voordeel.

Je hebt praktisch niets aan een andere vario op een runner wannaar je minder dan 13000 rpm draait, dus jullie zitten er allemaal naast.

Anyway, overrange is prima, daar zal het niet aan liggen.

die 17 moet bergaf wind mee zijn geweest zou je haast denken.

Overweeg eens een tunebeurtje...

De tuner kan ook meteen bepalen of je bijv. niet toe bent aan een hoonbeuert en nieuwe zuiger.

Re: Re: Re: Re: M'n arme Runner wil niet meer

Originally posted by Patrick

fout.

100 is hard hoor... mensen die zeggen dat ze dat gehaald hebben, hebben dat misschien 1x gehaald met orkaankracht mee heuvel af ofzo.. maar niet zomaar "ff".

Write your reply...
Back