Hallo! Ik ben net nieuw hier op het scooterforum en het leek me wel leuk om een Project te plaatsen van mijn Vespa ciao snorfietsje! Ik kom van vespa-ciao.nl, en ik weet dat dit een scooterforum is, maar ik post toch even m'n projectje voor de geïnteresseerden :winner:
Ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Steyn, 18 jaar en woon in Haren (dichtbij Groningen). Op m'n 17e kreeg ik m'n eerste Gilera Citta. Daar was ik echt helemaal gek van en ik heb er daarom ook de nodige euros ingestopt.. VEEL euros Maar helaas is hij op 1 juni 2008 gejat..
Maarja ik kan niet zonder brommer want snelheid = tof, dus heb ik een nieuw brommertje via marktplaats gehaald: Een Vespa Ciao uit bouwjaar 2003 of 2004. Hij was echt helemaal standaard, kappen waren lelijk, slecht afgesteld, liep amper 25 , reed kut, trappers zaten erop etcetc.
Net na de aankoop, eind Juni:
Best mooi blokje!
Maarja zoals iedereen weet is een standaard snorfiets met een 50cc snorblokje geen reet aan, dus opvoeren die handel! Ik heb meteen plannen gemaakt en de nodige onderdelen gekocht: 80cc Cilinder, 46mm hoge druk kop, dikke uitlaat, Vario voor vespa's, grotere carb, power luchtfilter, bussen lak voor de kappen en verder héél veel klein spul om hem super te maken. Deze bestelling kostte me 400 euro.
Ninja Usine uitlaat
46mm Athena Cilinder '80cc'
Varioset: Std voorvario, Achtervario, Achternaaf met lange as.
Maarja dan kom je het eerste probleem natuurlijk tegen: Een 46mm Cilinder past niet op een standaard Piaggio cartertje. Je moet daarvoor een Polini SpeedEngine carterset (110 euro) voor kopen. Ik vind dat teveel geld, dus ik heb een speciale frees geregeld om mijn carter uit te kotteren naar 50mm. Daardoor past de cilinder gewoon op een 'standaard' carter
Dikke frees erin
Aan het frezen..
Lekker veel rommel
En klaar: Cilinders tot 50mm passen erin!
Daarna ook nog even poorten gefreesd in het kleine carter, zodat de cilinder ook via het carter gevoed wordt, en niet alleen via de zuiger.
Poortjes aftekenen
(Ik heb verder helaas geen fotos van de poorten)
Ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Steyn, 18 jaar en woon in Haren (dichtbij Groningen). Op m'n 17e kreeg ik m'n eerste Gilera Citta. Daar was ik echt helemaal gek van en ik heb er daarom ook de nodige euros ingestopt.. VEEL euros Maar helaas is hij op 1 juni 2008 gejat..
Maarja ik kan niet zonder brommer want snelheid = tof, dus heb ik een nieuw brommertje via marktplaats gehaald: Een Vespa Ciao uit bouwjaar 2003 of 2004. Hij was echt helemaal standaard, kappen waren lelijk, slecht afgesteld, liep amper 25 , reed kut, trappers zaten erop etcetc.
Setup:
std 50cc Piaggio cilinder
10/7 carburateur
std luchtfilter
105 poulie
City power uitlaat
std 50cc Piaggio cilinder
10/7 carburateur
std luchtfilter
105 poulie
City power uitlaat
Net na de aankoop, eind Juni:
Best mooi blokje!
Maarja zoals iedereen weet is een standaard snorfiets met een 50cc snorblokje geen reet aan, dus opvoeren die handel! Ik heb meteen plannen gemaakt en de nodige onderdelen gekocht: 80cc Cilinder, 46mm hoge druk kop, dikke uitlaat, Vario voor vespa's, grotere carb, power luchtfilter, bussen lak voor de kappen en verder héél veel klein spul om hem super te maken. Deze bestelling kostte me 400 euro.
Ninja Usine uitlaat
46mm Athena Cilinder '80cc'
Varioset: Std voorvario, Achtervario, Achternaaf met lange as.
Maarja dan kom je het eerste probleem natuurlijk tegen: Een 46mm Cilinder past niet op een standaard Piaggio cartertje. Je moet daarvoor een Polini SpeedEngine carterset (110 euro) voor kopen. Ik vind dat teveel geld, dus ik heb een speciale frees geregeld om mijn carter uit te kotteren naar 50mm. Daardoor past de cilinder gewoon op een 'standaard' carter
Dikke frees erin
Aan het frezen..
Lekker veel rommel
En klaar: Cilinders tot 50mm passen erin!
Daarna ook nog even poorten gefreesd in het kleine carter, zodat de cilinder ook via het carter gevoed wordt, en niet alleen via de zuiger.
Poortjes aftekenen
(Ik heb verder helaas geen fotos van de poorten)
Setup nu:
46mm Athena Cilinder
Carter uitgefreest, inlaat uitgeboort + uitgeveilt
Std Bromkrukas+ Std Vliegwiel
13/13 Dellorto carb + Powerfilter + 70 sproeier
Polini Speedcontrol Variateur met 5.6g rollen, 100mm schijven, gele drukveer en gele trekveren
Ninja Usine uitlaat
Top snelheid: 80 á 85 km/h :W
46mm Athena Cilinder
Carter uitgefreest, inlaat uitgeboort + uitgeveilt
Std Bromkrukas+ Std Vliegwiel
13/13 Dellorto carb + Powerfilter + 70 sproeier
Polini Speedcontrol Variateur met 5.6g rollen, 100mm schijven, gele drukveer en gele trekveren
Ninja Usine uitlaat
Top snelheid: 80 á 85 km/h :W
Zo stond hij erbij met het nieuwe blokje:
De kappen waren alleen nog ERG lelijk.. vol met krassen en shit Dus die wou ik opnieuw spuiten met speciale Motip Mirage lak. Dat is lak die van kleur veranderd in het zonlicht! Ik heb gekozen voor Paars --> Groene lak. Ik vind het zelf echt mooie lak! Het is niet echt sterke lak dus je beschadigt het helaas wel snel, maar het ziet er wel verdomd mooi uit!
Veel krassen zoals je ziet
1 kap in de Filler gespoten, en zoals je ziet is de andere kap ook lelijk
Mooie gladde, vlakke kap. Alle krassen weg.
En spuiten die handel! Erg mooi gelukt vind ik
Paarsig
Groen-blauwig
Ik vond de brommer echt super toen! Leuke kappen, best leuke setup en het reed gewoon lekker
Maarja je zal altijd zien dat je pech hebt......
Na 100 km is m'n dure cilindertje vastgelopen. Echt zwaar balen want hij reed echt super! Veel power, goede top, trok super op! Maarja bij de montage ging de zuiger al VEEL te stroef in de cilinder dus ik denk dat het daar aan gelegen heeft, want ik heb hem opzich aardig ingereden en dat was de eerste keer volgas De zuiger was ook helemaal geschaafd, en de zuigerveren waren helemaal in de zuiger geslepen. Echt ontzettend raar.
Ik was al niet zo blij met de cillinder omdat de fabrikant al een verkeerde zuigerveer mee geleverd had, dus ik moest al meteen een andere zuigerveer kopen van een ander merk (Pinasco).
Maargoed ik kan niet stilzitten en brommertjes opvoeren blijft leuk dus meteen maar weer een nieuwe cillinder gezocht 8P Het is een gietijzeren 46,5mm Malossi '80cc' cilinder geworden. Ik heb hem 2de hands voor 55 excl gekocht, hij is zo'n 300km oud dus bijna ingereden:
Zie hier de 46,5 Malossi (Gietijzer)
Ook weer een ander uitlaatje gekocht: Een Simonini Calibrata
Calibrata: Het hok dat naast je brommer hangt hehe
Echt een zieke straalpijp! Lekker politie gevoelig!
Ik heb de cilinder nog niet gemonteerd. Ik ben momenteel nog even met het blokje bezig Ik wil de inlaat nog iets groter veilen zodat de benzine toevoer groter is. Een vriend van me gaat m'n carters mooi zandstralen én hij gaat m'n Electronische vliegwiel afdraaien! Dat ding weegt echt 1350 gram en op school heeft hij een draaibank staan, dus er kan wel zo'n 250gram vanaf
That's it! Ik heb de brommer pas 2 maanden maar er is wel al een hoop gebeurd zoals je leest! Ik hoop de brommer (Snorfiets ) trouwens begin volgende week weer lopend te hebben! Ik streef toch wel weer naar de 80 á 85 km/h met heerlijk optrekken!
Het blijft tenslotte m'n school/werk brommertje ! Ik hoop dat jullie het (ondanks dat het een snorfietsje is) toch een beetje een leuk projectje vinden. Het is verder niks speciaals wat ik doe, maar ik wou het toch even met de scooter community delen :#
!!!Reacties/Tips/Ideeën/Kritiek: altijd welkom!!! +ralf+
De kappen waren alleen nog ERG lelijk.. vol met krassen en shit Dus die wou ik opnieuw spuiten met speciale Motip Mirage lak. Dat is lak die van kleur veranderd in het zonlicht! Ik heb gekozen voor Paars --> Groene lak. Ik vind het zelf echt mooie lak! Het is niet echt sterke lak dus je beschadigt het helaas wel snel, maar het ziet er wel verdomd mooi uit!
Veel krassen zoals je ziet
1 kap in de Filler gespoten, en zoals je ziet is de andere kap ook lelijk
Mooie gladde, vlakke kap. Alle krassen weg.
En spuiten die handel! Erg mooi gelukt vind ik
Paarsig
Groen-blauwig
Ik vond de brommer echt super toen! Leuke kappen, best leuke setup en het reed gewoon lekker
Maarja je zal altijd zien dat je pech hebt......
Na 100 km is m'n dure cilindertje vastgelopen. Echt zwaar balen want hij reed echt super! Veel power, goede top, trok super op! Maarja bij de montage ging de zuiger al VEEL te stroef in de cilinder dus ik denk dat het daar aan gelegen heeft, want ik heb hem opzich aardig ingereden en dat was de eerste keer volgas De zuiger was ook helemaal geschaafd, en de zuigerveren waren helemaal in de zuiger geslepen. Echt ontzettend raar.
Ik was al niet zo blij met de cillinder omdat de fabrikant al een verkeerde zuigerveer mee geleverd had, dus ik moest al meteen een andere zuigerveer kopen van een ander merk (Pinasco).
Maargoed ik kan niet stilzitten en brommertjes opvoeren blijft leuk dus meteen maar weer een nieuwe cillinder gezocht 8P Het is een gietijzeren 46,5mm Malossi '80cc' cilinder geworden. Ik heb hem 2de hands voor 55 excl gekocht, hij is zo'n 300km oud dus bijna ingereden:
Zie hier de 46,5 Malossi (Gietijzer)
Ook weer een ander uitlaatje gekocht: Een Simonini Calibrata
Calibrata: Het hok dat naast je brommer hangt hehe
Echt een zieke straalpijp! Lekker politie gevoelig!
Ik heb de cilinder nog niet gemonteerd. Ik ben momenteel nog even met het blokje bezig Ik wil de inlaat nog iets groter veilen zodat de benzine toevoer groter is. Een vriend van me gaat m'n carters mooi zandstralen én hij gaat m'n Electronische vliegwiel afdraaien! Dat ding weegt echt 1350 gram en op school heeft hij een draaibank staan, dus er kan wel zo'n 250gram vanaf
That's it! Ik heb de brommer pas 2 maanden maar er is wel al een hoop gebeurd zoals je leest! Ik hoop de brommer (Snorfiets ) trouwens begin volgende week weer lopend te hebben! Ik streef toch wel weer naar de 80 á 85 km/h met heerlijk optrekken!
Het blijft tenslotte m'n school/werk brommertje ! Ik hoop dat jullie het (ondanks dat het een snorfietsje is) toch een beetje een leuk projectje vinden. Het is verder niks speciaals wat ik doe, maar ik wou het toch even met de scooter community delen :#
!!!Reacties/Tips/Ideeën/Kritiek: altijd welkom!!! +ralf+
Last edited: