Minarelli Horizontaal Vario gebeuren

Razkin

Well-Known Member
Om een hopenlijk(!) een heleboel onnodige vragen te omzeilen, zal ik proberen om voor minarelli een aantal vario's op een rij te zetten.

Laten we beginnen met het beste :) Dat is een complete overrange kit van malossi. Jammer genoeg is dit natuurlijk vrij prijzig en zullen de meesten slechts enkel de voorvario willen vervangen.

Voorvario's

Malossi Multivar: Deze doet het erg goed, helemaal icm met de Malossi ventilvar. Om het zaakje af te maken is het aan te raden om een dayco of polini snaar erbij te kopen.

Malossi MHR multivar: Zit bij een overrange pakket, als je enkel je vario wil vervangen, dan kan je beter de normale multivar pakken, omdat deze beter met de standaard achtervario(grote van poulies) overweg kan.

Polini speedcontrol: Niet aan beginnen, wat je ook doet je zal sowieso een lelijke dip houden.

Polini Evo: geen ervaring mee, somebody else ?

Hebo: Ook een hele goede op minarelli, schijnt zelfs beter te werken dan de multivar aanrader dus.

TP vario: Nooit aan beginnen, dit is de meest kutte vario die je kan kopen is nl exact gelijk aan de ori vario waardeloos dus.

Achtervario's

Malossi Torque Driver: Gewoon goed, zelfde grote als ori. Zeker het overwegen waard als je relatief goedkoop een nog constanter toerenverloop wil hebben.

Malossi MHR Torque Driver: Natuurlijk zit er hetzelfde id achter als de normale achtervario, maar alleen is deze achtervario ietsje groter(aanpassingen aan carter benodigd). Deze vario komt om de hoek kijken als je al een MHR vario hebt. Vergeet dat je ook je vaste poulie moet vervangen vanwege de grotere diameter.

Polini SpeedDrive & Polini Evo SpeedDrive: Zie het malossi verhaal.
 
Advertisement - register to remove this

Re: nog wat info.

Originally posted by Peeer!!


Heb je de gewone polini vario, en je voelt je genaait(kannie anders) probeer dan eens de 15graden plaat(kost een tientje) en je dip-probleem is zo goed als opgelost!!!

15 graden plaat? :?
Wat zit er std. in dan?
 
Re: Re: Minarelli Horizontaal Vario gebeuren

Polini naamgeving-Malossi naamgeving-Hollands
speed control-multivar-vario (geen koppeling! het koppelt niets!)
airspeed-ventilvar-halfpulley
-speeddrive (moving)-Troquedriver-achterpulleyhelft (bewegend)
-speeddrive (fixed)- fixed pulley-achterpulleyhelft (vast)
-speedclutch-delta/flyclutch-koppeling

Wat mij betreft mag je de bewegende achterpulleyheft (of beide achterpulleyhelften samen) best een achtervario noemen. Immers hij varieert alleen dan passief ipv actief.

Originally posted by Joop4never

Achtervario's? Ben jij nu een kenner ofwat? Achervario's
bestaan helemaal niet! Hetgene waar achter de v-snaar door loopt heet "variabele poulie". Net zoiets als: voorkoppeling!
:'( :'(
 
Gewoon slecht

Het probleem met de meeste mensen is.
Ze zetten er wat op en het moet klakenloos werken FOUT!!

Ze ontwerpen iets wat allemaal hetzelfde moet zij want ik heb namelijk helmaal geen last van dippen met de polini speedcontrol

Want ik heb Polini koppelingen polini variatuur flens en v snaar
17.5 carb std Cilinder

dan doen de meeste mensen toch iets fout8P
 
helloooo...kheb originele next maar kzou graag nieuwe vario kopen...ik had gedacht aan de hebo maar als ik hier al de comment lees dan zou je toch wel twijfele:p:p...welke is best in trekken en in topsnelheid???alvast bedankt :W :)
 
Overrange set

Ik wil een overrange set (malossi) gaan kopen. Maar nu las ik dat je dan je carter moet bijwerken omdat ik een minarelli horzontaal motorblok heb. Is er nu al een plaatje beschikbaar waaraan ik kan zien wat er dan moet gebeuren aan m'n carter.
 
Re: Re: Re: nog wat info.

Originally posted by Peeer!!


Das eigenlijk best een goeie ja, kweet dus niet waarom: maar het was gewoon zo in praktijk, ik had een kilometertje of 15/20 gereden, was dus best warm(de motor) en toen ging hij die paar kilometertjes per uur harder als anders. Was gewoon een meevallertje denk ik.
Trouwens: formule1 auto's rijden ook harder bij warm weer.
In theorie zou je bij koud weer het hardst moeten kunnen rijden
--> dan heb je het hoogste zuurstofgehalte, in combinatie met genoeg benzine zou dit meer vermogen moeten geven.(lucht zet uit als het warm wordt=minder zuurstof per cm3)
dat zuurstofgehalte heeft er weinig mee te maken, omdat de lucht die je luchtfilter opzuigt zoiezo al warmer is door je motortemperatuur, wat je wel hebt is dat je benzine mengsel reeds warm is en beter ontploft en een hogere compressie geeft. Daardoor kan je hogere toeren halen, je moet eens een sproeier steken van 2 maten groter, waarschijnlijk zal hij op een gewone dag goed rijden en op een warmere dag dan iets minder. Is maar een ideetje
 
Originally posted by Sjoerdyo


Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat

Met een lomp sterke drukveer is hij aardig weg te werken, maja sommige mensen hebben niet helemaal door wat nou een dip is, enzo...
ik had ook een dip vroeger, doordat mijn koppeling niet afgesteld was op een andere uitlaat, ik heb de strakste drukveer gekocht die ik vond +30%, maar wat is nu juist een nadeel van een te sterke veer? hoe sterker de veer hoe constanter het verloop, maar als hij nu te sterk is?
 
Back
Top