Minarelli Horizontaal Vario gebeuren

Razkin

Well-Known Member
Om een hopenlijk(!) een heleboel onnodige vragen te omzeilen, zal ik proberen om voor minarelli een aantal vario's op een rij te zetten.

Laten we beginnen met het beste :) Dat is een complete overrange kit van malossi. Jammer genoeg is dit natuurlijk vrij prijzig en zullen de meesten slechts enkel de voorvario willen vervangen.

Voorvario's

Malossi Multivar: Deze doet het erg goed, helemaal icm met de Malossi ventilvar. Om het zaakje af te maken is het aan te raden om een dayco of polini snaar erbij te kopen.

Malossi MHR multivar: Zit bij een overrange pakket, als je enkel je vario wil vervangen, dan kan je beter de normale multivar pakken, omdat deze beter met de standaard achtervario(grote van poulies) overweg kan.

Polini speedcontrol: Niet aan beginnen, wat je ook doet je zal sowieso een lelijke dip houden.

Polini Evo: geen ervaring mee, somebody else ?

Hebo: Ook een hele goede op minarelli, schijnt zelfs beter te werken dan de multivar aanrader dus.

TP vario: Nooit aan beginnen, dit is de meest kutte vario die je kan kopen is nl exact gelijk aan de ori vario waardeloos dus.

Achtervario's

Malossi Torque Driver: Gewoon goed, zelfde grote als ori. Zeker het overwegen waard als je relatief goedkoop een nog constanter toerenverloop wil hebben.

Malossi MHR Torque Driver: Natuurlijk zit er hetzelfde id achter als de normale achtervario, maar alleen is deze achtervario ietsje groter(aanpassingen aan carter benodigd). Deze vario komt om de hoek kijken als je al een MHR vario hebt. Vergeet dat je ook je vaste poulie moet vervangen vanwege de grotere diameter.

Polini SpeedDrive & Polini Evo SpeedDrive: Zie het malossi verhaal.
 
Advertisement - register to remove this

Over de Tp vario ben ik het niet eens. Dit is kwalitatief een hele goede vario en werkte op mijn Aerox (oude setup: Top Due Plus, Nardo uitlaat en TP vario+snaar) heel erg goed.

Ik weet niet wie het allemaal getest heeft, maar ik heb zelf ook eens een Hebo vario getest. En dit is 1 van de slechtste (op die van polini speedcontrol na!). Afstellen is een groot probleem, rollers waren/zijn nog niet in genoeg gewichtsklassen beschikbaar. (<-- 2 jaar geleden 8))

Evo transmissieset: heel goed. Afstellen is goed te doen en de dips zijn volkomen verdwenen. Wel moet de carter uitgefreesd worden zoals bij de MHR transmissieset.
 
Punt 1 klopt gewoon niet, TP vario is exact gelijk aan je ori mina vario en dat kan nooit goed zijn.

We leven inmiddels in 2001 en in deze eeuw zijn er wel genoeg verschillende rolgewichten voor de Hebo vario.


Originally posted by o0sYkOo0o
Over de Tp vario ben ik het niet eens. Dit is kwalitatief een hele goede vario en werkte op mijn Aerox (oude setup: Top Due Plus, Nardo uitlaat en TP vario+snaar) heel erg goed.

Ik weet niet wie het allemaal getest heeft, maar ik heb zelf ook eens een Hebo vario getest. En dit is 1 van de slechtste (op die van polini speedcontrol na!). Afstellen is een groot probleem, rollers waren/zijn nog niet in genoeg gewichtsklassen beschikbaar. (<-- 2 jaar geleden 8))

Evo transmissieset: heel goed. Afstellen is goed te doen en de dips zijn volkomen verdwenen. Wel moet de carter uitgefreesd worden zoals bij de MHR transmissieset.
 
dus als ik het goed begrijp past een mhr overrange kit niet zomaar in je carter..

Kan je het carter gewoon wat met een dremel bewerken zodat het erin past?
en blijft je carter op die manier wel stevig? of is het maar 1 mm die je moet uitvrezen?
 
Voor je achtervario moet je wat wegfrezen, dit verzwakt het carter zeer minimaal. Ik zal ff kijken of ik aan een plaatje kan komen.
Originally posted by black_phoenix
dus als ik het goed begrijp past een mhr overrange kit niet zomaar in je carter..

Kan je het carter gewoon wat met een dremel bewerken zodat het erin past?
en blijft je carter op die manier wel stevig? of is het maar 1 mm die je moet uitvrezen?
 
ik heb sinds kort ook een multivar en ventilvar
maar ik vindt de prestaties met een polini snaar tegenvallen

met de orginele snaar rijdt ie beter en komt ie ook hoger

tevens lijkt t net of die polini snaar klappert op topsnelheid,
een vreemde trilling in mn carter zeg maar
 
Met de polini snaar zelf heb ik geen ervaringen, maar vele anderen hadden er erg positieve ervaringen mee. Hoe lang heb je die polini snaar gehad ? Het schijnt dat die snaar 100-125km "ingereden" moet worden.
 
Aardig verhaaltje Anthony. Ik miste wat diepgang maar het is voor n00bs he.

Ik krijg binnenkort een Malossi Multivar. Dan heb ik dus 3 varios, de
Polini Speedcontrol, de Hebo Race en die Multivar. Ik ga ze dan op mijn scoot testen, ik laat jullie de resultaten wel horen/lezen.

Die hebo vario werkt overigens perfect, geen dip te bekennen dan lijkt afstellen opeens heel makkelijk, want met die Polini was het af en toe gewoon huilen met de pet op. Ik rijdt nu met een gewicht van 3,1 gr en die doen het goed op mijn setup.
 
Originally posted by Razkin
Met de polini snaar zelf heb ik geen ervaringen, maar vele anderen hadden er erg positieve ervaringen mee. Hoe lang heb je die polini snaar gehad ? Het schijnt dat die snaar 100-125km "ingereden" moet worden.

ah, dat verklaard dus waarom mijn top met een kevlar-snaar van malossi (10km oud) minder is als met de originele...
 
Razkin,

heeft het nut om de Malossi Sport vario te kopen samen met de Ventilvar als de MHR vario kit (waar ook de ventilvar bij zit) maar zo'n 15 piek duurder?
Is het dan niet handig om ook de Kevlar V-snaar van Malossi erbij te kopen?

Ik heb zelf een Firefox met:

Laser X-pro
Dellie 17,5 (een beetje te klein he`?)
MHRrep70
Malossi schuimfilter

Welke vario kan je het best hier op monteren (toch de Sport met ventilvar?)

alvast bedankt
 
Originally posted by maranelloboy
Razkin,

heeft het nut om de Malossi Sport vario te kopen samen met de Ventilvar als de MHR vario kit (waar ook de ventilvar bij zit) maar zo'n 15 piek duurder?
Is het dan niet handig om ook de Kevlar V-snaar van Malossi erbij te kopen?

Ik heb zelf een Firefox met:

Laser X-pro
Dellie 17,5 (een beetje te klein he`?)
MHRrep70
Malossi schuimfilter

Welke vario kan je het best hier op monteren (toch de Sport met ventilvar?)

alvast bedankt

Wat ben jij ontiegelijk dom man!! :|

LEEEES en stel dan pas een vraag |( :|
 
Originally posted by Razkin
Om een hopenlijk(!) een heleboel onnodige vragen te omzeilen, zal ik proberen om voor minarelli een aantal vario's op een rij te zetten.

Helaas mislukt :|

Malossi Multivar: Deze doet het erg goed, helemaal icm met de Malossi ventilvar. Om het zaakje af te maken is het aan te raden om een dayco of polini snaar erbij te kopen.

Malossi MHR multivar: Zit bij een overrange pakket, als je enkel je vario wil vervangen, dan kan je beter de normale multivar pakken, omdat deze beter met de standaard achtervario(grote van poulies) overweg kan.

Wat staat hier? :(
 
Originally posted by maranelloboy
Rustig maar hoor shhhiiiiiiit!!!!!!!

Ik let volgende keer wel beter op, je hoeft me niet geleik af te zeiken

Het is gelijk en niet geleik!!!
En afzeiken mag best als mensen zo min mogelijk proberen te denken en alles voor hun moeten laten doen!!!!
Dus eerst denken dan doen he!!!!
8)
 
Sorry ik ben Italiaans ik kan d'r niet veel aan doen als ik soms woorden verkeerd schrijf...

Ik zal voortaan wel ff beter lezen, maarrrrrr wat vindt je nou van mijn setup (of hoort dit niet in deze topic thuis)?

Francesco
 
Back
Top