This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

minarelli horizontaal ploffen uit de uitlaat

Panzermorder

New Member
ik heb een beta ark ac uit 2006 70cc

ik had een dr70 maar na veel plezier ervan gehad te hebben was de uitlaat bout met flens en al afgescheurd. (blokje was netjes afgesteld met die dr)
nu zit ik ff krap bij kas. en heb ik een 70 uit polen besteld en gemonteerd voor 30 euro want moet toch naar mn werk. ik heb een 21mm carb met std luchtfilter.
maar met de sproeier die perfect was voor de DR (65) heeft deze cilinder totaal geen vermogen. nu afgebouwd naar sproeier 55 en nu is het vermogen iets beter (nog lang niet goed) maar komen er redelijk harde ploffen uit de uitlaat: een leovince tt. met die sproeier 65 heb ik een kilometer of 10 gereden en toen was er niks aan de hand alleen behalve dat hij niet op toeren wou komen door een te rijk mengsel. wat kan het zijn?

alvast bedankt

Toch wel redelijk kleine sproeier lijkt me.
Zelfs die 65.

Heb je de startmotor aangesloten? Anders een massa kabeltje leggen van frame naar blok.
Ploffen lijkt me een ontstekings probleempje.

Heb je gegevens van die cilinder of een linkje?

Kan best zijn dat je nog naar je cvt moet om dat af te stellen hoor.

65 leek mij destijds ook klein maar was toch de beste. heb er ook ruim een jaar flink op gegast zonder problemen
startmotor is kapot. zou massa kunnen zijns als ik foutje heb gemaakt met terugplaatsen van het blok
dit is de cilinder https://gmoto.nl/cilinder-kop-47mm-70cm3-2t-moretti,110708.html kwaliteit viel me mee was redelijk afgewerkt

Je hebt al een 21mm carb ik zou toch eens met je sproeier gaan proberen.

Ff massa kabeltje leggen.

Wat heb je voor bougie en boegiedop?