Thanks voor de info! 7T vind ik ook wel aanlokkelijk, ook omdat die vroeger ook al bestond.De oude vertrouwde speed 7t doet het nog altijd geweldig bij mij. 2 blokjes momenteel opgebouwd, mn circuit racer draait 23pk met een 19mm polini carb en de sprinter zit rond de 24 met een 28mm keihin.
Roost Havoc is volgens mij nogal een probleem met leveren had ik opgevangen ergens, maar daar durf ik verder niks over te zeggen.
Testa Rossa is ook een lekker cilindertje persoonlijk geen ervaring mee maar een maatje van me rijd er mee rond. Moet nog afgesteld worden en draaide nu al 21pk met de beetje standaard sprintsetup yasuni c21 keihin 28mm overrange en de hele rotzooi.
Zo ik het zie is de magische 20pk uit "onze" eerdere scootertijd iets minder magisch geworden. En vrij haalbaar, heb voor mezelf stiekem het doel van 25pk inmiddels gesteld en ook dat komt in zicht. Recent op een tovami bank getest en die ging er al overheen maar dan krijg je de reacties dat tovami altijd hoog scoort blablabla je kent het wel
Misschien dat je hier iets aan hebt.
https://www.maxiscoot.com/en/product/stage6-r-t-cylinder-kit-mki-70cc-piaggio-nrg-runner-33009
Draait 20 tot 22pk. Weet niet stock is of max tuned. Je zou ook contact op kunnen nemen met een tuningsbedrijf of zij resultaten hebben van deze cilinder.
Ik laat al mn tuningswerk en al het andere wat ik zelf niet kan bij iemand uit de racerij doen. Pm maar voor details weet niet of die zn naam.open en bloot op tafel wil hebben. Twins doet volgens mij nog altijd tuningswerk. Verder heb je in het noorden van het land Alfio. Ben zn volledige naam kwijt momenteel...Thanks voor de info! 7T vind ik ook wel aanlokkelijk, ook omdat die vroeger ook al bestond.
Je hebt denk ik inderdaad gelijk dat 20pk waarschijnlijk geen hele grote uitdaging meer is. Misschien toch het doel maar bijstellen naar 25pk uit 70ccVoor nu richt ik me nog even op 20, maar hou de 25pk iig wel in m'n achterhoofd.
Waar laat jij je tuning van cilinder en carter doen? Of doe je dat allemaal zelf?
Heb je ervaring met tuners? Met zoeken vind ik eigenlijk alleen DDL en Jos Dijkman. Weet niet of Twins nog bestaat/bezig is? Site lijkt lang niet bijgewerkt.
avdm tuning, alfio van der muur was hier ooit actief maar is hier verbannen vertelde hij mij ooit, alfio is echt een goeie tuner zou persoonlijk eerder naar hem gaan dan naar ddlIk laat al mn tuningswerk en al het andere wat ik zelf niet kan bij iemand uit de racerij doen. Pm maar voor details weet niet of die zn naam.open en bloot op tafel wil hebben. Twins doet volgens mij nog altijd tuningswerk. Verder heb je in het noorden van het land Alfio. Ben zn volledige naam kwijt momenteel...
Dat lijkt idd ook wel te kloppen voor Minarelli gezien de portmaps/de timings.om snel kort door de bocht tegaan
voor piaggio heb ik het volgende altijd geleerd(zal vast ook wel zo voor mina wezen)
uit de doos is de 7t interessanter dan de stage6, maar de stage 6 schijnt meer tuning potentie te hebben
Dank voor de info. Had wat dingen van em gezien op instagram, maar leek allemaal meer voor > 70cc. Zag er wel erg netjes uit allemaal.avdm tuning, alfio van der muur was hier ooit actief maar is hier verbannen vertelde hij mij ooit, alfio is echt een goeie tuner zou persoonlijk eerder naar hem gaan dan naar ddl
is een hele andere prijs klasse idd, maar waarom kijk je dan zo tegen tuning tegenop als ik vragen mag? je zult hem sowieso langs moeten brengen om te banken afstellen en misschien nog carters bewerken afhankelijk van welk membraam je wilt. dus dan kan het tuning toch er gelijk bij?begreep ik dat de 2fast het out of the box het het beste doet, dus dat is misschien ook nog wel een optie. Kost +-100 meer dan de rest, maar als ie dan niet getuned hoeft te worden lijkt me dat alsnog een goede optie.
heb geen ervaring met tuners nee zal het eerlijk zeggen. heb wel geregeld contact met alfio (expertise en dergelijke) hij doet laatste tijd voornamelijk >70cc tuning ja MAAR ook gewoon 70cc.Dank voor de info. Had wat dingen van em gezien op instagram, maar leek allemaal meer voor > 70cc. Zag er wel erg netjes uit allemaal.
Heb je zelf ervaring met beide?
ik had ooit gehoord dat de ene aanzienlijk beter was om te tunen dan de andere welke het precies is zou ik echt niet meer wetenMij is het niet 100% duidelijk, maar ik lees hier en daar ook iets over een mk2 voor de Stage6 R/T, misschien is nu dan niet het handigste moment om de mk1 te halen.
O, ik kijk niet perse op tegen tuning. Enige kanttekening erbij voor mij is dat de tuners van weleer/die ik kende niet meer bestaan en het lastig is om ervaringen te vinden over de huidige tuners.is een hele andere prijs klasse idd, maar waarom kijk je dan zo tegen tuning tegenop als ik vragen mag? je zult hem sowieso langs moeten brengen om te banken afstellen en misschien nog carters bewerken afhankelijk van welk membraam je wilt. dus dan kan het tuning toch er gelijk bij?
Eerlijk gezegd lijkt de Stage6 R/T als ik em zo zie vooral gemaakt voor tuning, er is erg veel ruimte voor invulling van de tuner en je hebt geen tapeinden door de cilinder. Kan me voorstellen dat dat ook hun insteek was, alhoewel dat natuurlijk wel een beetje een aparte insteek is. Zou nog interessant zijn dat eens aan Fred te vragen.ik had ooit gehoord dat de ene aanzienlijk beter was om te tunen dan de andere welke het precies is zou ik echt niet meer weten
O, dat komt wel goed. Heb nog een overrange, TM28ss en VHST28 en een polini rotor liggen.hoe zit het met overbrenging ontsteking vertanding ect eigenlijk? (de rest van het blok)
twins bestaat nog, ze verkopen ieder geval nog wel onderdelen en ook 'snel spul'. weet niet zeker of ze nog tunings werk verichten.Thanks voor de info! 7T vind ik ook wel aanlokkelijk, ook omdat die vroeger ook al bestond.
Je hebt denk ik inderdaad gelijk dat 20pk waarschijnlijk geen hele grote uitdaging meer is. Misschien toch het doel maar bijstellen naar 25pk uit 70ccVoor nu richt ik me nog even op 20, maar hou de 25pk iig wel in m'n achterhoofd.
Waar laat jij je tuning van cilinder en carter doen? Of doe je dat allemaal zelf?
Heb je ervaring met tuners? Met zoeken vind ik eigenlijk alleen DDL en Jos Dijkman. Weet niet of Twins nog bestaat/bezig is? Site lijkt lang niet bijgewerkt.
fred motoren uit rotterdam of fred koopmans?Zou nog interessant zijn dat eens aan Fred te vragen.
goed zoeken hahaIk heb ergens nog een v-force3 liggen, maar heb em nog niet kunnen vinden tot nu toe
uitlaat zelf maken is natuurlijk heel interesant maar zal heel veel werk en ervaring kosten voordat je er een makt die beter is dan de bestaande, mocht je niet uit kunnen komen met bestaande uitlaten zou ik zelfs nog aanraden om er eentje te laten impv zelf maken aangezien het nog een pittige klus is. het maken van een uitlaat die goed vermogen levert bedoel ik dan.fred motoren uit rotterdam of fred koopmans?
goed zoeken haha
Ik ben benieuwd wat het gaat worden, zelf wacht ik tot mijn cilinder vast naait zodat ik een smoesje heb om een dik blok te bouwen voor onder de vespa maar zou eigenlijk ook een racer willen had eentje uit belgie op het oog maar ga over 30 dagen op vakantie dus lijkt me niet slim om nu haastend een race ding te kopen tevens zag die er ook niet helemaal tip top uit
misschien interessant om zelf uitlaat te lassen? heb wel een leuk programma gevonden afgelopen week http://birdcagesoft.com/ kan je hem vinden links boven onderaan
het is idd niet ff zo gebeurd wel een erg interessant iets heb zelf jammer genoeg niet tijd ervooruitlaat zelf maken is natuurlijk heel interesant maar zal heel veel werk en ervaring kosten voordat je er een makt die beter is dan de bestaande, mocht je niet uit kunnen komen met bestaande uitlaten zou ik zelfs nog aanraden om er eentje te laten impv zelf maken aangezien het nog een pittige klus is. het maken van een uitlaat die goed vermogen levert bedoel ik dan.
tenzij je er genoeg vrijetijd voor hebt, dan zou ik zegge knikker dat las apparaat maar aan.
Heb de knoop doorgehakt, keuze voor de cilinder is de Stage6 RT 70cc geworden, om een paar redenen:
Het lijkt erop dat er op enig moment een mk2 aankomt, ik gok met +- dezelfde mal als de nieuwe/nog te releasen Stage6 R/T 100cc FL-R cilinder (dus wss met beter koeling van de uilaatpoort), maar op dit moment is het onduidelijk wanneer die beschikbaar komt, dus voor nu gewoon lekker verder met de MK1
- Enige cilinder die op een normaal blok past waarbij je geen tapeinden door de cilinder hebt
- Veel tuningspotentie, goede resultaten al behaald door verschillende tuners
- Modulair, dus als de cilinder ooit beschadigd hoeft alleen maar het cilinderdeel vervangen te worden, toch mooi meegenomen
- Goedkoopste van alle opties. Tunen kost +- net zoveel bij een 2fast, dan ben ik dus totaal +-150 euro meer kwijt voor weinig meerwaarde
- Ik vind het nog steeds wel cool dat Stage6 zoiets unieks/nieuws ontwikkeld heeft, ook al is dat nu een aardig tijdje geleden (Ik gok dat als gevolg hiervan er nu behoorlijk wat aftermarket flange-mount blokken te krijgen zijn)
Andere spullen ga ik komende tijd lekker uitzoeken, zodra de eerste stappen gezet zijn/de eerste onderdelen binnen zijn maak ik wel een projecttopic aan
Bedankt voor de hulp iedereen!
C21 kan zeker, maar vergeet niet dat je voor die cilinder wel een aparte uitlaatflens hebt. Al zal die waarschijnlijk wel bij je cilinder zitten.weet je al met welke uitlaat je gaat rijden. Ik ben zelf ook. An plan om deze cilinder te gaan rijden maar weet niet zeker of een c21 de juiste uitlaat is