Mina hor niet af te stellen

rezah

New Member
Het gaat om een Benelli 491 GT

Op een dag was mijn standaard Arrow uitlaat naar de klote. Gat erin, luid. Heel sloom en pakking naar de getver.
Dus voor heel goedkoop een Yasuni Z kunnen kopen en erop gedaan met nieuwe pakking en bougie.
De bougie blijft KLETS nat.
Van sproeier 78 naar helemaal 60 gegaan (Malossi 17.5mm)
Heb de carb schoongemaakt en snap er niks van. Kut scooter gaat maar 10kmph MAX.
Toeren blijven laag، 2500 of 3000 ofzo. Heel veel rook uit de uitlaat, wit.

Tis een AC.

Wat moet ik nu? 60 sproeier op 17.5mm en zonder luchtfilter en dan nog steeds zwarte bougie
En helemaal niet naar voren komen..
 
Advertisement - register to remove this

Wie weet zit dat ding verstopt. Want je scooter gaat niet zomaar beroerd lopen.
Heb demper eraf gehaald en ziet er zo uit, dat kleine gaatje is vgm een begrenzing maar weet niet zeker. Heb geen frees ofzo om dat weg te halen.



Verder was de demperwol zeiknat, er zat zachte demperwol in en soort van ijzerwol. Demper zat flink klem dus nieuwe demperwol erin doen?
 

Attachments

  • 20240214_182124.jpg
    20240214_182124.jpg
    159.8 KB · Views: 21
  • 20240214_182128.jpg
    20240214_182128.jpg
    136.1 KB · Views: 19
  • 20240214_182132.jpg
    20240214_182132.jpg
    86.6 KB · Views: 19
  • 20240214_182137.jpg
    20240214_182137.jpg
    105.4 KB · Views: 20
Witte rook is vaak een lekke koppakking, dan komt er dus koelvloeistof bij je mengsel en daarom kan je bougie zo kletsnat blijven
 
Zelfde bougie erin gedaan? Warmte,dopaansluiting en schacht?
Vlotterbak juist terug gemonteerd? En dat afsluitertjevan de brandstof?
Witte rook is toch water of koelvloeistof waarschijnlijk water dan dus bij jou..
 
BR7HS bougie.
Vlotterbak functioneerd goed. Ik weet niet wat je bedoelt met afsluitertje van brandstof.
Heel de demper was zeiknat maar ja ik ga binnenkort kijken hoe het werkt zonder demperwol rn als het dan prima loopt (hopelijk) haal ik nieuwe demperwol

Ik hoop niet dat het de onsteking is. Toen ik bougie tegen frame hield zag het er wel prima uit.
 
Je kan hem ook eens starten zonder uitlaat, als hij het dan beter doet en vooral hoger in de toeren komt weet je dat die yasuni niet zo best is.. denk aan je oordoppen
 
Heeft het dan niet te weinif tegendruk om sws lekker te gaan, ik zat te denken zonder demper en dan die carb nakijken en als dat het beide niet is dan mss eraf idd.

Een uitlaat gaat niet snel naar de getver lijkt me toch?
En hoe kan ik wetem of het onsteking is of niet
 
Heeft het dan niet te weinif tegendruk om sws lekker te gaan, ik zat te denken zonder demper en dan die carb nakijken en als dat het beide niet is dan mss eraf idd.

Een uitlaat gaat niet snel naar de getver lijkt me toch?
En hoe kan ik wetem of het onsteking is of niet
Klopt maar als hij beter loop zonder uitlaat weet je dat je daar wat zoeken moet, goed gaat ie inderdaad niet lopen.

Uitlaat kan een vernauwing hebben waardoor hij niet lekker loopt.. schade rotzooi oid.
Een yasuni z heet ook wat platen in de expansie pijp, dit heb ik zelf nooit gezien maar wel gelezen.
Er zou er hier 1 van los kunnen zitten oid.

Ontsteking kan iets mee zijn idd, maar ook weerstand probleem zou kunnen slechte lagers zuiger oid.

Kan echt vanalles zijn.

Hoe is bijvoorbeeld die uitlaat ineens kapot gegaan op een dag?

Kan je nog een andere uitlaat proberen?

Hoe draait de krukas rond? Liefst zonder bougie erin dan heb je minder weerstand gewoon ff voelen of dit lekker loopt..

Is dit het enige wat je hebt veranderd vanaf dat hij lekker liep en na de schade?

Ik zou eerst wat gaan proberen nu en dat weer terug leggen hier als dat het niet is..
 
Toen ik uitlaat schudde toen ie los was klonk het wel alsof er een klein mini balletje heen en weer ging maar niet echt ratelend of luid ofzo. Zuiger en cilinder zou prima moeten zijn is niet meer dan 400km oud. Krukas draait prima zonder bougie. Andere uitlaat kan ik niet proberen. De vorige ging tijdens het rijden opeens luider en scooter slomer. Was bij de bocht vijf gaatjes gekomen, heel dun geworden door roest. Die uitlaat zat er al 18 jaar op ofzo

Ik heb alleen de uitlaat veranderd

Ik laat wel weten nadat ik zonder demper, zonder uitlaat heb testest

Carb vlotternaald en pen heb nagekeken en evt cilinder maar heb geen extra pakkingen liggen dus moet nog bestellen
 
Back
Top