$aint
holy scootertuning
Goedenavond! Long time no see!
Geen idee of er nog mensen op het forum rondhangen die hier iets over kunnen zeggen, de focus lijkt iets verschoven te zijn t.o.v. vroeger maar ik kwam afgelopen weekend m'n scooter weer tegen die al 10 jaar in verschillende garages staat en het leek me wel leuk die weer een beetje mooi rijdend te maken
Helaas heb ik het vroeger net niet gered om ooit meer dan 20pk te halen, ik ben net rond het moment dat men daar een beetje overheen ging ermee gestopt. Voor mij is de 20pk daarmee toch wel een soort van "magische" grens is, dus dat is voor nu het doel.
Nu lijkt dit doel tegenwoordig wel een stuk makkelijker haalbaar dan vroeger, maar toch
Ik wil het bij 70cc houden en na wat zoeken zijn er denk ik drie serieuze opties kwa cilinder die redelijk vermogen zouden moeten kunnen leveren en niet al te duur zijn:
- Stage 6 R/T
- MHR Team 7T. Zo te zien is deze opgevolgd door de Testa Rossa, maar is hier en daar nog wel leverbaar
- MHR Team Testa Rossa
- Roost havoc
Alles daarboven is me net wat te duur.
Daarnaast heb ik het idee dat met bijvoorbeeld een Evo 3 of een Pro Race 3 het toch een stuk lastiger is om meer dan 20pk te halen. Dat is wat ik me iig van vroeger herinner. Ik neem daarbij aan dat hetzelfde geldt voor de Big Evolution van Polini.
Ik heb niet echt vergelijking tussen deze drie cilinders kunnen vinden, zelfs eigenlijk geen/amper resultaten van de individuele cilinders en ben daarom benieuwd of iemand hier ervaringen/suggesties heeft over welke te kiezen? Andere suggesties/ideeen zijn ook welkom natuurlijk
P.S. Ook nog overwogen deze te posten in Tuning voor gevorderden, maar daar lijkt het helemaal dood te zijn
[edit] Roost havoc toegevoegd als optie, lijkt kwa kosten (als kit inclusief uitlaat) vergelijkbaar met de andere opties
Geen idee of er nog mensen op het forum rondhangen die hier iets over kunnen zeggen, de focus lijkt iets verschoven te zijn t.o.v. vroeger maar ik kwam afgelopen weekend m'n scooter weer tegen die al 10 jaar in verschillende garages staat en het leek me wel leuk die weer een beetje mooi rijdend te maken
Helaas heb ik het vroeger net niet gered om ooit meer dan 20pk te halen, ik ben net rond het moment dat men daar een beetje overheen ging ermee gestopt. Voor mij is de 20pk daarmee toch wel een soort van "magische" grens is, dus dat is voor nu het doel.
Nu lijkt dit doel tegenwoordig wel een stuk makkelijker haalbaar dan vroeger, maar toch
Ik wil het bij 70cc houden en na wat zoeken zijn er denk ik drie serieuze opties kwa cilinder die redelijk vermogen zouden moeten kunnen leveren en niet al te duur zijn:
- Stage 6 R/T
- MHR Team 7T. Zo te zien is deze opgevolgd door de Testa Rossa, maar is hier en daar nog wel leverbaar
- MHR Team Testa Rossa
- Roost havoc
Alles daarboven is me net wat te duur.
Daarnaast heb ik het idee dat met bijvoorbeeld een Evo 3 of een Pro Race 3 het toch een stuk lastiger is om meer dan 20pk te halen. Dat is wat ik me iig van vroeger herinner. Ik neem daarbij aan dat hetzelfde geldt voor de Big Evolution van Polini.
Ik heb niet echt vergelijking tussen deze drie cilinders kunnen vinden, zelfs eigenlijk geen/amper resultaten van de individuele cilinders en ben daarom benieuwd of iemand hier ervaringen/suggesties heeft over welke te kiezen? Andere suggesties/ideeen zijn ook welkom natuurlijk
P.S. Ook nog overwogen deze te posten in Tuning voor gevorderden, maar daar lijkt het helemaal dood te zijn
[edit] Roost havoc toegevoegd als optie, lijkt kwa kosten (als kit inclusief uitlaat) vergelijkbaar met de andere opties
Last edited: