Mikuni 24 mm Flat Slide mengen?

Originally posted by Mol
Als je ons eerst verteld welke olie je gaat gebruiken dan schieten we er al meer mee op ;)
Ik meng euro98 met silkolene pro2. 1 op 40, dus wat Hilly zei 125ml op 5 liter benzine.

Smeer jij maar 1 op 40:? Niet riskant als je NX gebruikt?
 
Iets uitgebreider tabelletje, voor de toerrijders onder ons :p.
mengen.jpg


Helemaal zelf mengen overigens
 
Originally posted by Sjoerd
Vind ik niet... Gasten die 1:35 of minder smeren sporen niet... iig met 'race' olie.

Helemaal mee eens... ik smeer ondertussen al 5 jaar met elcheapo tts 1:40 @ cr125 en heb er nog nooit geen problemen mee gehad. Als je vetter ga smeren gaat hij slecht starten en roken als een gek (vooral als je ff kalm rij).
Als je met hele andere verhoudingen ga smeren moet je zowizo niet vergeten dat je afstellig aardig kan veranderen (olie is dikker dan benzine:p dus is de kans aardig groot dat je er een andere sproeier in moet fixen).

Edit: vet smeren kost je ook vermogen trouwens.....
 
Originally posted by BetaDriver-04
hoe zou je moeten smeren met bv TTS & A747? om maar ff wat te noemen dan.

Dat zijn dus imo 2 verschillende olieen... Maargoed niemand die daar wat over te zeggen heeft, dus zou ik dat zo ook niet weten.

Maar A747 zou ik iets van 1:50 doen, ook al draai je 14,5 k
 
Originally posted by Sjoerd
Dat zijn dus imo 2 verschillende olieen... Maargoed niemand die daar wat over te zeggen heeft, dus zou ik dat zo ook niet weten.

Maar A747 zou ik iets van 1:50 doen, ook al draai je 14,5 k

IMO ook, ik wilde ff de verschillen kwa mengverhouding weten met 2 redelijk veschillende types olie
 
Mijn idee:

Pak een olie die bij je setup past, en houdt je aan de voorgeschreven mengverhouding. Dan zit je wel goed. meestal is het 2-4% mengen.
 
1 op 25 of 1 op 50
is wel een aardig verschil als je iemand een advies geeft
zo'n tekst staat ook wel in de gebruiksaanwijzing van een kettinzaag |(

Originally posted by Rolf
Mijn idee:

Pak een olie die bij je setup past, en houdt je aan de voorgeschreven mengverhouding. Dan zit je wel goed. meestal is het 2-4% mengen.
 
Ik neem aan dat je vanzelf wel voelt wanneer je blok onregelmatig gaat lopen door teveel olie in je mengsel. Je past de verhoudingen gewoon net zolang aan tot jij vind dat het soepel loopt.

En er zal ongetwijveld een GROOT verschil zitten qua mengverhouding tussen minerale en synthetische olie.
 
Originally posted by Rudy_W
1 op 25 of 1 op 50
is wel een aardig verschil als je iemand een advies geeft
zo'n tekst staat ook wel in de gebruiksaanwijzing van een kettinzaag |(

Geef ik iemand hier een specifiek advies? Ik zeg alleen wat ik in het algemeen veilig acht. Je merkt snel genoeg of je teveel smeert.
 
teveel mengen is niet goedhe, of je moet xtreem toeren draaien..
resulteert in een armer mengsel, waardoor je nogal wat gekut kan krijgen.. :)
 
ik smeer ook 1:40 (eerst 1:36)@ crossers (tuned yz125) en me broertjes kx80. voorheen altijd met TTS, en nu met Putoline TT-extra omdat ik daar nog een doos vol van heb staan. maar ik ben aan het overwegen om na RS-959 over te stappen
 
Back
Top