mikuni 24 @ mina vert

BoTJe

- -
Omdat ik misschien ook een 'miniprojectje' zou beginnen heb ik mij oog laten vallen op deze carbu. Het is iets dat niemand heeft en lijkt me dus origineel en (hopelijk) positief voor de prestaties.

Maar ik heb er enkele vraagjes over:

-Zijn er wel degelijk voordelen (prestatiewinst) op een verticaal blok tegenover de dell'ortho 21 of is dit gewoon overdone?

-Ik zei al dat er niemand (die ik ken op forum) zo'n carb heeft op mina verticaal! Zit er hier ook een reden achter?
Ik weet dat deze in ieder geval niet op een origineel spruitstuk zal passen, zodus dat ik zelf een ga moeten (laten) maken.
Maar zijn er andere dingen, zoals bv grote van de carb (teveel trillingen), te moeilijk af te stellen,...
Laat iets van jullie horen !

Thx

-edit-

De cc word waarschijnlijk iets ala mhr, evo,...(en eventueel nog getuned) in combinatie met for race, overrange en dergelijke shit!
 
Advertisement - register to remove this

de reden dat mensen op mina verticaal geen 24mm mikuni hebben geprobeerd zal wel zijn redenen hebben.. niemand heeft zin om echt veel geld in het blok te steken omdat het gewoonweg niet superbruut te krijgen is.

nog een reden is omdat veel mensen (lees: mensen met een booster in belgië 8P) gewoon niet veel kennis hebben ivm echte fine-tuning ;)

MAAR dit wil niet zeggen dat deze carb geen prestatiewinst zou geven tov een 'gewone' 21mm Dell Orto

Ik denk dat je aardig wat koppel bij zou krijgen.. Wheelies a volonté dus :p
 
niet bruut te krijgen? Ik zag laatst in een frans scooterblad een mina vert LC(!) met 18pk. Ging best leuk vertelde die gast....
 
Minarelli Vertikaal, zal zich NEVER kunnen meten met Pia en Mina hor. Daarentegen kan je er best leuke dingen mee doen, en hij is best bruut te krijgen :) Maargoed, een MHR70 draait op mina vert misschien 12000 toeren ofzo, en dan heb je het wel gehad :/

Ik zou als ik jou was gewoon voor een dell' 21mm carb gaan. Is goed genoeg. Zoals al gezegd werd, een mikuni 24mm is op mina vert geld verspilling. Blokkie is ver achterhaald.
 
Het zou best goed kunnen werken hoor en volgens mij heb je een hoop prestatiewinst. Op horizontaal heeft een vriend van me 24mm op een rode top en dat ding is amper aan de grond te houden, en zoveel toeren draait een rode top nou ook weer niet. En bij een dealer hier in de buurt hebben ze ook 2 BW's opgebouwd met aardig wat PK'tjes, vert ac.
 
De meningen over prestaties zijn nogal verdeeld, een dell 21 heb ik al op een hebo alu 70 en daar over mag ik niet over klagen (zeker als je weet dat heel het boeltje nog niet optimaal is afgesteld)!
Maar moest dat projectje er ooit van komen dan wil ik er toch wel iets speciaals van maken (oa met die mikuni)

Maar ik had graag wat info gehad over de grote van deze carb, want dit zou wel problemen kunnen opleveren, aangezien je bij een booster al niet erg veel plaats over hebt.

Heeft er soms iemand afmetingen van deze carb (mikuni 24 flatslide)? Ik kijk hierbij ook naar jou Wille omdat ik dacht dat jij die catalogus had?

Verder bedankt voor de reacties :)
 
als ik jouw was zou ik het doen, aar enkel als je setup het toelaat, ik heb snel ff langs je scooterbase gefietst , en met jouw setup zal het idd gewoon geld verspilling zijn, als je op het niveau van verlaste uitlaten / getunede carter / cilinder zit zal dit wel degelijk wat betekenen
 
Back
Top