Mijn ice gaat niet voluit kan iemand mij helpen?

SlickNesz

Well-Known Member
Hallo ik heb een gilera ice staan en ik heb nu alle begrenzers eruit gehaald een 78 sproeier erin en een yasuni R eronder.

ik begon met eerst alle begrenzers eruit te halen en een yasuni R eronder te zetten want bij andere uitlaat was dicht geslipt.
toen ik dat had gedaan had ik er nog een 56 sproeier in en toen als ik volgas gaf had ie niet genoeg kracht om vooruit te komen en viel hij vanzelf uit.
dus dacht ik de sproeier nu heb ik er een 78 sproeier in maar veel harder gaat hij niet ( 50/55 ) en hij trek hem ook niet lekker door.

Zou iemand mischien weten wat ik eraan moet doen om hem door te laten trekken (waarschijnlijk lichtere rolletjes) en wat voor sproeier er in moet met een 17,5 Delorto carb. yasuni R en met alle begrensers eruit??

Mvg,
Benjamin
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

78 is dan ook erg groot , zou eerder rond de 68 za 72 gaan zoeken..

probeer gewoon even wat lichtere rollen , tussen de 4 an 4,5 gram zo'n beetje schat ik , mja , dat is nooit echt te zeggen dus je moet gewoon ergens beginnen.

er zal hoe dan ook wat lichter in moeten.
 
okee dankje ik zal het proberen er zitten nu de standaard 6 Gram rolletjes in beetje te zwaar al je het mij vraagt :p

kan zo zijn dat ie niet op hogere toeren kan komen zodat die uitlaat zijn werk kan doen omdat de rollen te zwaar zijn.
of is dat onzin?? :p

najaa ik denk dat ik er 4,4 erin doe en een 70 sproeier jullie horen het resultaat morgen wel ;)

mvg,
Benjiiiiii :p
 
Nee, verkeerde afstelling. Met de overbrenging regel je het toerental dat je scooter constant zal draaien, door er lichtere rollen in te doen word het toerental hoger, een 2takt heeft maar op een beperkt gebied een "powerband", een bepaald toerental (gebied) waar het meeste vermogen ligt.
 
afstellen is een kwestie van vallen en opstaan. Je zult moeten proberen want het is niet te zeggen wat het beste rijd. Er zijn indd wel richtingen en ongeveer uitspraken te doen maar als jet zeker en precies wilt weten moet je proberen.
 
ik heb al zoeen beetje alles geprobeert met afstellen maar ik kan hem gewoon niet stationair krijgen ookal zit mijn stationair schroef helemaal ingedraait :s
als ik mij stationair schroef helemaal heb ingedraait en mijn lucht dan rijdt ie wel maar niet harder dan 35/40 maar stationair krijg ik hem echt niet.

Af en toe lukt het maar als ik mijn ice dan uitdoe en weer start loopt hij niet meer stationair.
 
lucht hort op 1,5 slag open te staan normaal gesproken. Maar je stationair schroef indraaien draai je hem dan niet dicht dat hij heel weinig toeren draait?? en als je die verder open zet wat gebeurt er dan??
 
ja hij vonkt goed en de bougie wordt nat ik heb zoeen gevoel dat hij niet genoeg toeren maakt om de bezine goed door te pompen.
maar nogmaals ik heb niet echt zo super veel verstand van scooters vandaar dat ik op de forum ben :D ;)
 
dat geeft helemaal niks.. De meeste mensen hier denken gewoon hard op met je mee. Het zou kunnen dat je niet genoeg vacuum hebt op je carburateur of dat je valse lucht aanzuigt ergens. Je hebt niet toevallig verkeerde brandstof dr in gegooid?
 
nee gooi er gewoon euro 95 in :p
der heeft wel troep in mijn tank gezeten leek wel een mix van olie en water omdat hij 4 maanden heeft stil gestaan.
maar mijn tank heb ik ondertussen al verschoont.

Maar het rare is dan mijn bezine maar blijft doorstromen naar mijn carb en het vaciuum dus eigenlijk nutteloos is.
ik weet niet of dat relevant is??
 
ja hij sluit goed en houd het benzine goed tegen dat heb ik al bekeken dus eigenlijk moet het niet echt uitmaken volgens mij.

maar het zou kunnen dat hij ergens valse lucht aanzuigt en dat hij daardoor dus niet lekker stationair loopt??

want anders ga ik morgen me cilinder kop eraf halen en kijken of mijn pakkingen nog goed zijn en hoort er een uitlaat pakking in bij een yasuni R?? want die zit er namelijk niet in maar hij maakt ook geen hard geluid ofzo
 
bij elke uitlaat moet je een pakking monteren. Maar of dat het verschil is tussen stationair lopen of neit dat zou ik niet weten. Vals lucht zou kunnen maar dat kan bij je cilinder maar ook bij spruitstuk membraam carburateur zijn. zijn je membraankleppen nog goed??
 
Back
Top