Mijn eerste vraag vanuit de Wereld van Piaggio: Gilera ICE; Begrensers?

Patrick@GileraICE

Well-Known Member
Hey ppl,

mn eerste vraag vanuit de wereled van Piaggio;

Wie heeft er al ervaring met de nieuwste scoot van Gilera: de ICE?
Morgen istie rijklaar en ga ik hem ophalen,
wie weet welke begrensers er in zitten, waar ze zitten, en hoe hard ie ongeveer zou kunnen gaan lopen?

Iemand al wat ervaring mee? Of misschien dingen van gelezen?

Advertisement - register to remove this

Zeer ws. moet 80 km/u teller standaard onbegrensd haalbaar zijn, ook al zit er ws. een Runner-vario + achterpoelies in (dan misschien harder)...

Waarschijnlijk de volgende begrenzers:

-uitlaatbegrenzer (weet eigenlijk niet wat voor uitlaat er onder een Ice zit)...
-membraanbegrenzer (koperkleurig plaatje met vernauwing)...
-varioring...

Ik schat dat het zo'n beetje presteerd als een originele Stalker/Typhoon...

Greetz.

Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Zeer ws. moet 80 km/u teller standaard onbegrensd haalbaar zijn, ook al zit er ws. een Runner-vario + achterpoelies in (dan misschien harder)...

Waarschijnlijk de volgende begrenzers:

-uitlaatbegrenzer (weet eigenlijk niet wat voor uitlaat er onder een Ice zit)...
-membraanbegrenzer (koperkleurig plaatje met vernauwing)...
-varioring...

Ik schat dat het zo'n beetje presteerd als een originele Stalker/Typhoon...

Greetz.

hey bart,

bedankt voor je verwelkoming van mij in het Piaggio rijk
wink.gif

hehe

Hey maar luister,
weet jij dat de ICE standaard een 17,5 mm carborateur heeft? En het een nieuwe generatie motor is van Gilera?

Denk je dan nogsteeds dat ie 80 rijd?
ik zat meer te denken aan zo'n 90,
als je kijkt dat die standaard nieuwe aprillia's dat ook halen met die nieuwe type blokken...
smile.gif

enig idee?

thnx,

Die nieuwe aprilia blokken waar je het over hebt zijn de Di-tech's. Die hebben geen carburateur maar injectie. Daardoor zijn ze veel sneller. Dat haal je met de gewone standaard 12 mm uitvoering never! 17,5 mm carb zal denk niet zo heel erg veel uit maken in top.

Volgens mij gaat het hier over piaggio.. en niet over de ditech..

------------------
Aprilia SR50 LC.. DR 70cc Tuned, Polini 25mm Spruitstuk, Dell'Orto 21mm, Malossi Multivar/Ventilvar, Polini V-Snaar, Malossi Filteremelent, Malossi Fly Clutch & Tecnigas Next..

er zit een uitlaat piemel begrenzer dinges op.....uitlaat lijkt beetje op die van een slider, zit een flik grote (kunststof) vario ring in.....en een plaatje voor je lucht inlaat dus niet bij je membraan maar tussen je filter en je carb....die moet je er afhalen en er moet een wat grotere sproeier in er zit standaard al een 17.5mm dell orto carb op en een vrij snelle cilinder en de 80 km/h gaat zeker makkelijk haalbaar zijn

pas by the way samen met me dealer een mc3 onbegrenst gemaakt....hier zitten precies de zelfde begrenzers in als bovenstaande en dit liep ruim 100 op teller......ik weet niet precies hoe erg de teller afweek, maar het trok in iedergeval HARD voor een originele scooter....op die mc3 zit trouwens standaard ook een 17.5mm en een redelijk snelle cilinder

patrick wil je trouwens niet een mooie andere uilaat op je ICE....heb nog wel wat zooi liggen......heb ook nog een hebo alu 70 liggen....intresse.....

Ik weet dat het over piaggio gaat. Maar hij had het over de 'snelle' blokken van aprilia. Dat zijn dus de ditech's die ie bedoelt. Vandaar mijn reply.

Back