This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

MHRzip van Sven

MHR zip

>>BlackPearl
**-Black Pearl-** 2007 (piaggio ZIP)

Welkom allemaal,

ID:
Name: sven
Country: Belgium, Limburg
Age: 19j
Scoot: Piaggio zip

Het is dus allemaal begonnen toen ik 15jaar was met een Hoda wallaroo. Deze werd gepikt en er werd een Area51 aangeschaft deze heb ik later nog wat opgevoerd, maar toch nog een straatscooter gebleven omdat ie zo zwaar en groot was. Uiteindelijk ben ik toen op 17jarige leeftijd gaan zoeken naar een zip, ben toen uitgekomen op een AC piaggio zip voor 250€ die dus gaan ophalen

Dus onmiddelijk beginnen te strippen, jongens wat was dat een zooi




Was me dat ff een vies blokje wat eronderuit kwam




Dus maar gaan stralen


Resultaat




En dan het kader maar eens in de grondlak gezet




En dan gespoten in Hoogglans Wit lak




Velgen in de Afbijt


Geschuurd


Gespoten


Randje gepolijst


Resultaat


Voorvorken geschuurd, moeten gepolijst worden


En toen ik zover was ben ik maar eens begonne met het zoeken naar een degelijke setup, ben toen uitgekomen op :

Cilinder: Malossi MHR Team Speed 2 'T' (malossi tuned)
Uitlaat: Malossi MHR team 2006
Krukas: Malossi MHR titanium krukas
Carburateur: Koso PWK 28mm 'afgedraaid'
Luchtfilter: Malossi E14 - Twin Air
Vario: Malossi MHR overrange 2005
Koppeling: Malossi MHR DeltaClutch
Membraan: Malossi vl-13 (tuned)
Primaire: Vertanding Malossi primair
Secundaire: Vertanding Malossi secundair
Carters: van 'no limits 2'
Vertandingsdeksel: orgineel
Poulies: Malossi
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Halfpoulie: Stage6
V-snaar: Malossi Kevlar / overrange
Spruitstuk: Malossi recht spruitstuk 24-28mm
Ontsteking: Malossi MHR digitronic raceontsteking
Lagers: Malossi

Om te beginnen, het hartje


Poorten


Uitlaat


Toen een Malossi Radje aangekocht, ligt op de foto wel onder het orgineel


het toenmalig Delo 19mm carbje


En toen heb ik de rest van de rotzooi nog aangekocht zoals de rotor, filter, membraan, vario, riem, huppeldepup... (heb toen geen fotos meer gemaakt wegens defecte camera)

Blokje gepolijst en alles gemonteerd + nieuwe camera

Overzicht van wat ik nu al heb


Waterpomp


Nog wat rommel


ff dat erop gezet


Hier de rotor gemonteerd


Blokje volledig in elkaar




ff het radje gemonteerd


Blokje en velgen op het kader


Banden op velgjes






Carb met Filter


Met het zadel erop




Carterkap gepolijst en ja de veer in een ander kleurtje




En eens samen met zijn 'roommate' de area51




Toen maar eens aan de kappen begonne










En na lang schuren






Toen heb ik me een zip SP voorkap aangeschaft


ff Kleurtje op gedaan dan




en de achterkap





zo stond ie er toen bij op me eerste meeting






Maar was er niet echt tevreden van van de kappen dus maar weer begonnen met schuren en plamuren




nieuwe veer aangeschaft


gemonteerd


ff een paar fotos van hoe die er dan nu bijstaat






Ondertussen ook al een 28mm KOSO aangekocht




Gemonteerd


waterpomp was ook stuk gegaan dus ff nieuwe gehaald op de sloop


1pers. zadel gekocht en gemonteerd


Fotos van Acuity Meeting sint-truiden






Filmpje
View My Video

Daar toen 4de geworden in special klasse


Ik vond hem niet zo mooi uitzien met dat witte kader, het kader dus maar grijs gespoten en ook ff in de zaak gezet.










Nou vond ik hem er beter uitzien, maar kreeg het nog altijd niet afgeremd met me 2 trommel dinges dus maar ff dit opgehaald


weer "fotoshoot" van alles gemonteerd in de zomer













En toen maar weer eens aan de kappen begonnen










dan maar eens gaan spuiten he




En dan maar eens gemonteerd, Ooh ja en het zadel is opnieuw bekleed








en nu ga ik nog me voorvorken polijsten en me velgen




nieuw ML50 bandje


nieuw snelgas


kap bestickerd (achterkap)


(voorkap)






---------------------------28/12/2006--------------------------------

Ik heb me zip vanvoor eens helemaal verlaagd, zal wel al een stuk makkelijker rijden zijn (om hem dan naar beneden te houden dan tog)



En eens ff met me blije kop


---------------------------7/01/2007---------------------------------

Nieuwe fotos (van in scootxtreme) + testbank grafiek















testbank grafiek

slechte membraankleppe, 142 sproeier, benzinetoevoer slecht

weinig pk's voor de setup wat eronder ligt maar wel een koppel van 13.6Nm !!!

oplossing ? ganse inlaat word vervangen en getuned

----------------------------11/01/2007-------------------------------

zoals beloofd, de nieuwe inlaat:

het 30mm Malossi spruitstuk op de adaptor




de vforce in zijn adaptor:
**verwijderd**

ganse setje:
**verwijderd**

reacties zijn altijd welkom

laterzz all

-----------------------------12/01/2007------------------------------

verassing





dat ziet er toch leuk uit he

----------------------------15/01/2007-------------------------------

Ik verveelde me, dus ben ik maar me paddock van zijn vieze rode kleurtje gaan ontdoen. en klaargemaakt om gepolijst te worden.



dit was em weer

wil er nu nog een ander schijfje op vanvoor zien wat kan

laterzz


---------------------------23/01/2007--------------------------------

Algemene Fotos van bij SX wat mensen me hebben doorgestuurd :hmz: :haha:







TRD inlaat goed zichtbaar :clown:


Men zip op de Bank




Dat was het weer :w

----------------------------- 8/05/2007 ------------------------------

Zo jongens, na lange tijd weer ff een update ofja update de velgen zijn nu ook gepolijst, de kickstarter ook en de voorvorken. Ook zit er nu een echte Keihin 28mm PWK op inplaats van die KOSO. Verder is gewoon alles beetje afgewerkt. Dus ik ga jullie gewoon wat fotos laten zien die er gemaakt zijn op de afgelopen meetings van 2007. Geniet ervan zou ik zeggen. Mening en/of Tips ivm uiterlijk zijn altijd welkom.











 
Last edited:
Sorry maar niet echt mijn style van smaak
Ziet er wel grappig uit !!!!!

Maar bij welke zaak werk je dan ?

En ik zou je foto's maar wel wat kleiner maken daar gaan ze denkzz nog wel over zeuren
 
Sorry maar niet echt mijn style van smaak
Ziet er wel grappig uit !!!!!

Maar bij welke zaak werk je dan ?

En ik zou je foto's maar wel wat kleiner maken daar gaan ze denkzz nog wel over zeuren

Ik werk nergens momenteel, maar zit in het racing team van ScootXtreme
 
Nette zip kerel
alleen persoonlijk vind ik zo'n dik zadel erg lelijk kan er geen op van nieuwere model zip ofzo?
 
Nette zip kerel
alleen persoonlijk vind ik zo'n dik zadel erg lelijk kan er geen op van nieuwere model zip ofzo?

hmm, zou niet weten of zo een nieuw model zadel past ! iemand wel ?
en jah een andere mogelijkheid is zo een custom achterkap waar het zadel ook van polyester is, s'wel duur geloof'k 150€ correct me if i'm wrong
 
Een t versie hefet een kunstof koelslang aan sluiting een zoon verse duren cilinder ga je toch niet polijsten maar dat ik jou pakkie aan

lijkt meer op een gewone speed,

had je in Heerlen zien rijden, vond de snelheid wel tegenvallen voor een t-versie. je was wel tweede geworden ofzo he

kappen vind ik erg vet, alleen koplamp had ik er niet in verwerkt. achterkap is egt :W

veel succes verder en hopelijk meet ik je een keer aan de startlijn van de SBO

grt jordi
 
Jammer dat altijd dan die foto's zo slecht zijn. Kijk ff of je niet een mooie shoot kan maken met een goeie cam

Voor de rest ziet hij er wel hip uit
 

vond je de snelheid tegenvallen voor een T-versie? Sinds wanneer speelt afstelling geen rol?
 
vond je de snelheid tegenvallen voor een T-versie? Sinds wanneer speelt afstelling geen rol?

afstelling is zeker belangrijk, maar als je je een T-versie kan permiteren verwacht ik ook dat je je een goede afstelling kan veroorloven. (ook al betwijfel ik dat dit een T-versie is) daarom zei ik het

grt jordi
 
Ziet er best netjes uit.. Had je in Heerlen ook zien rijden geloof ik, toen reed je zonder kappen en met dat grijze frame. Toen ratelde je kickstartvertanding zo volgens mij, klopt dat? En hoeveel pk haal je nou met zo'n 'T' cilinder? Ook gewoon rond de 20+pk?
 
afstelling is zeker belangrijk, maar als je je een T-versie kan permiteren verwacht ik ook dat je je een goede afstelling kan veroorloven. (ook al betwijfel ik dat dit een T-versie is) daarom zei ik het

grt jordi

vd ene kant heb je gelijk, maar vd andere kant weer niet. Er zijn genoeg mensen die snelle spullen hebben en niet weten hoe ze ermee moeten omgaan. Ik zeg niet dat Sven dit doet.
Mja als je het niet snel vond lopen zal het iig niet aan de cilinder gelegen hebben. Heb zelf ook wel es gehad dat m'n scooter opeens kut liep, hoorde zelfs op filmpjes mensen roepen dat het ding niet afgesteld was :L Maar dan kom je erachter wat het was en is het zo opgelost. (in mijn geval bobinekabeltje)