MHR50 Plaatsen waar moet ik op letten?

Aerox1997

aerox ownert
ey

ik ga dus een MHR50 LC plaatsen op me aerox,ik weet hoe het allemaal werkt enzo,maar heb nog nooit dit soort cilinder gemonteerd en er mee gereden,ik ga rijden ICM:

17,5 Carb
Malossi MHr vario of hebo vario
power one verstelbare koppeling
bidalot S2 met lange demper
standaard ontsteking
powerone krukas

zal dit een beetje rijden met deze setup,en waar mij het meest omgaat is od het ook blijft rijden,dus waar moet ik bij het monteren/rijden opletten.

En maakt het uit dat er lichte krasjes o pde zuiger zitten die je met je nagel voelt,de cilinderwand is gewoon in orde

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

haal een airsel zuigertje van 30 tientjes, niet moeilijk doen. beun haas style. als die vast naait. eigen risico..... ene die demper gaat er niet vanaf vliegen, hor haha het is geen vliegtuig, het is maar een mhr 50
 
janno said:
haal een airsel zuigertje van 30 tientjes, niet moeilijk doen. beun haas style. als die vast naait. eigen risico..... ene die demper gaat er niet vanaf vliegen, hor haha het is geen vliegtuig, het is maar een mhr 50
lijkt me een beter plan om die mhr zuiger ff beetje op te schuren met korrel 1000 ofzo, hoe denk je dat cilinders gepoetst worden?
kan echt geen kwaad hoor...
 
jules_w88 said:
lijkt me een beter plan om die mhr zuiger ff beetje op te schuren met korrel 1000 ofzo, hoe denk je dat cilinders gepoetst worden?
kan echt geen kwaad hoor...

Sjonge jonge denk nou eens na, zijn cilinder wanden en zuigers van hetzelfde materiaal gemaakt?? 8P 8P

Als je alu gaat schuren dan komt er meer vrijving, en blijfgt er geen olie filmpje tussen de zuiger en wand van de cilinder zitten. je cilinder/zuiger zullen hierdoor dus meer wrijving=warmte ontwikkelen etc.tc.

Koop gewoon een nieuw zuigertje als je serieus met scooters bezig bent, een investering van een paar tientjes heb je toch wel over voor je scooter?
 
Voordat je de cilinder gaat monteren controleer je de zuigerspeling + slotspeling. Toleranties e.d. zijn te vinden via de search.
Als dit in orde is kan je de cilinder monteren. Dit doe je met een willekeurige pakking, als je de cilinderkop op het juiste moment hebt vastgedraaid ga je je squish meten. Daaruit concludeer je of je cilinder goed gemonteerd zit of dat er een pakking bij of juist onderuit moet.
Suc6 ermee.
 
Squishwaarde aanhouden tussen de 0,5 en 0,6. Ik zou proberen rond de 0,55 te komen. Hoe krapper je in de squish gaat, des te meer kans je hebt op detonatie met een al iets verkeerde afstelling, denk daaraan.
 
Back
Top