Dip in MHR50 !

citroensap

Well-Known Member
Hey ik heb een probleempje metmijn firefox. Welke uitlaat ik ook probeer op mn MHR50 , hij blijft in het midden maar een dip houden. Rollen maken ook niks uit. Bij het wegtrekken maakt hij goede toeren , maar bij de 20 zakt hij ineens in tot de 60 en trekt hij hem weer op volle toeren ( die hij ook aan t begin heeft) door tot zijn top ( 95 ongeveer). Heb rollen vanaf de 3,3 gram geprobeert. hier is de setup :

MHR50 LC
Gianelli Shot
21mm met sproeier 79, begrenzer in luchtfilter
mhr2000 vario met 3,7 gram rollen
delta clutch met rode trekveren op midden
gele malossi drukveer
 
Advertisement - register to remove this

Drukveer lijkt me niet dat die het gaat oplossen, het heeft zoiezo te maken met de torquedriver die bij minarelli gebruikt word, de spiebanen hierin lopen niet "recht" maar zit een knik in, het is op te lossen met de juiste vario enn de juiste afstelling hiervan, ik geloof dat die van dopler heel erg in de buurt komt van een strak toeren verloop op de std. torque, dit heb ik een keer gelezen in een ander topic. Als je echt een mooi toerenverloop wil wat makkelijk af te stellen is raad ik je aan een overrange poulie erin te zetten.
 
Bedankt jongens, maar van die torquedriver wist ik al ;) Maar ik weet ( uit ervaring met andere mensen en met eerdere setups die ik met originele poulie heb gehad) dat het gewoon diploos kan. Inmiddels heb ik het rode drukveertje gemonteerd icm 4,4gram rollen en hij loopt nu ook vlekkeloos door. Verder is het een kwestie van afstellen nu maar dat gaat goedkomen. Btw is sproeier 79 niet te klein hoor ! Ik heb eerder zelfs met sproeier 74 gereden wat net aan was. 102 vind ik absurd groot want dat zat er vroeger op mijn sr met Evo70 LC met hpi05 en c20 niet eens in met powerfilter. bedankt voor de reacties iig !
 
ik had "vroeger" een firefox, ook mhr2000 vario, kreeg hem nooit echt lekker afgesteld, was icm met delta clutch.
Nu heeft me vriendin een neos, met std. vario, ding rijd opzich goed en dip is er aardig uit, is icm met 2G koppling (vind het echt een superding kwa afstellen).
Maar verder is het echt gewoon een berg afstelwerk wil je je dip eruit krijgen, en dan is de vraag of je hem icm. deze overbrenging eruit krijgt, .. ik betwijfel het.
 
ik heb er niet vaak last van , zolang je maar gewoon de goeie drukveer , rollen etc. gebruikt is het er wel uit te krijgen. ook shims op verschillende plekken kan veel doen.. elk geval is ook weer anders..

heb hier bijv. een Evo70 firefox lopen met c-20 ,25mm etc, met Polini vario , rijd diploos...

alleen bij Hebo vario's is het wat moeilijker vaak..

ook is het belangrijk welke snaar je gebruikt , kortom erg veel dingen die precies goed moeten zijn.
 
Back
Top