Mezoly cilinder op 70cc

ademqp

New Member
Hallo,

Ik heb een mezoly 70cc cilinder besteld maar nu weet ik niet of het wel een goeie cilinder is qua snelheid en vermogen en ook geluid.

Ik heb een 70cc piaggio zip
Verder is dit mijn korte afstelling

Yasuni R uitlaat
21mm carburateur polini met powerfilter

Zou die wel hard gaan en qua geluid ook herrie maken ?
 
Advertisement - register to remove this

Maar wat gaat mijn top worden dan als je zo kijkt naar mijn afstelling ? En met mezoly cilinder maak ik sowieso wel herrie toch ? Of ligt het niet echt aan de cilinder.
Post automatically merged:

Uitlaat is goed ... Ja... gaat herrie maken
21 MM Carb is te groot / overkill , zeker met een Power Filter , je gaat dit niet of nauwelijks afgesteld krijgen .
Maar wat gaat mijn top worden dan als je zo kijkt naar mijn afstelling ? En met mezoly cilinder maak ik sowieso wel herrie toch ? Of ligt het niet echt aan de cilinder.
 
Afstelling kun je zo niet zeggen....
Je moet niet denken die cilinder komt straks binnen en je gooit ff die cilinder erop en rijden maar he

Dan ben je ook zo weer klaar met rijden namelijk.

Maar was het niet makkelijker geweest dit eerst ff uit te vogelen voor je die cilinder had besteld?
Denk verder dat je met 90 op de gps al wel in je handjes mag klappen. Toch zeker met een powerfilter en een iets wat grote carb naar mijn inzien. Als je met die 21mm en powerfilter wil blijven rijden zou ik die cilinder terugsturen en een iets snellere uitkiezen zoals een mhr replica oid. Die draait al stuk fijner met een 21mm en een Yasuni R.

Of je zou een 19mm en een origineel filter kunnen bijbestellen of in elkgeval een origineel filter pasmaken op je 21mm mocht het budget dit niet toelaten wat natuurlijk altijd zou kunnen.

Ik lijk wel een papegaai met mn gezeur over die powerfilters maar geloof me nou maar je bedankt me later als je alles en iedereen hebt vervloekt omdat je met dat powerfilter de boel niet krijgt afgesteld Klinkt wel leuk hoor maar dat heeft oom agent ook zo gehoord natuurlijk tussen al die 4takt koffiemolens tegenwoordig

Dus als je die cilinder hebt gemonteerd nog ff afstellen he voor je echt begint te rijden
 
Back
Top