meningen over poortmap!

Status
Not open for further replies.
gloomyglow said:
ik twijfel eerder aan de kwaliteit van de poortmap dan aan het tunewerk van SH.

Daar heb je ook een punt.

Ik bedoelde het ook niet om iemand af te zeiken ofzo, maar wat ik er aan zou veranderen als de cilinder er zo uitzag als op de poortmap.
 
ABT said:
Daar heb je ook een punt.

Ik bedoelde het ook niet om iemand af te zeiken ofzo, maar wat ik er aan zou veranderen als de cilinder er zo uitzag als op de poortmap.


omdat deze poortmap beet vies en niet netjes uitzag heb ik een hele goeie poortmap opnieuw gemaakt.
is iig 10x netter dan deze :p ik moet ff een scanner fixen dan upload ik m zo ;)
 
voilá

polini2.jpg
 
Dat ziet er alweer een heel stuk beter uit.

Dus zeg voortaan niet meteen dat iets klote is, komt zo lullig aan.
 
Idd deze cilinder is ziet er netjes uit en is volgens mij nix mis
mee, beetje jammer dat gelijk de tuner ervan word afgezeken
omdat er een slechte poortmap van de cilinder gemaakt is, terwijl
er eigenlijk nix mis mee is....
 
Wie maakt dan ook zo'n slechte poortmap :p

Overigens blijft duidelijk dat dit ding zuigerveren vreet, in deze portmap zelfs nog duidelijker dan de vorige. Bovendien had ie best nog wel een flink stuk sneller gekund, een std corsa heeft een blowdown van 9.4mm en deze maar 8mm.
 
Speed Punk said:
Idd deze cilinder is ziet er netjes uit en is volgens mij nix mis
mee, beetje jammer dat gelijk de tuner ervan word afgezeken
omdat er een slechte poortmap van de cilinder gemaakt is, terwijl
er eigenlijk nix mis mee is....

ik bedoelde het niet om de tuner af te zeiken heb ook me voor het eerst in me leven gemaakte poortmap ff gepost :p

ik wil dus niet zeggen dat sh-tunig goed of slecht is, dat kan ik niet zeggen , ik wil van jullie horen of ze hun werk goed of slecht hebben gedaan.

Aidix said:
Wie maakt dan ook zo'n slechte poortmap :p

Overigens blijft duidelijk dat dit ding zuigerveren vreet, in deze portmap zelfs nog duidelijker dan de vorige. Bovendien had ie best nog wel een flink stuk sneller gekund, een std corsa heeft een blowdown van 9.4mm en deze maar 8mm.


hmm dat is toch wel een hele grote verschil?
ik zei tegen sh-tuning dat ik graaghet meeste koppel wou:p
mja hij is blijkbaar te ver gegaan ;)
uitlaatpoort mocht 32.9mm zijn deze is 34mm :X

maar is deze cilinder verder goed getuned ??
als jullie dit netjes en goed vinden, dan denk ik dat ik mijn gila mischien ook erheen stuur :D
 
Last edited:
hij is idd een beetje te breed "theoretisch" gezien maar racers gaan
vaak ook tegen bijna 80% van de boring, deze zit met deze maat van
34mm breedte op ong 72% ik denk dus dat het een bestleuk cilindertje is,
best netjes gedaan.
 
Last edited:
DarkSaiyan said:
hmm dat is toch wel een hele grote verschil?
ik zei tegen sh-tuning dat ik graaghet meeste koppel wou:p
mja hij is blijkbaar te ver gegaan ;)
uitlaatpoort mocht 32.9mm zijn deze is 34mm :X

maar is deze cilinder verder goed getuned ??
als jullie dit netjes en goed vinden, dan denk ik dat ik mijn gila mischien ook erheen stuur :D

Als je specifiek vraagt om een koppel cylinder (dus niet 'max vermogen') dan is ie wel goed zo qua hoogte, maar ik maak mijn poorten altijd een stuk ronder. Ik heb/maak liever cylinders die na 3000km nog een ronde zuigerveer hebben, ipv een ovale.
 
Aidix said:
Als je specifiek vraagt om een koppel cylinder (dus niet 'max vermogen') dan is ie wel goed zo qua hoogte, maar ik maak mijn poorten altijd een stuk ronder. Ik heb/maak liever cylinders die na 3000km nog een ronde zuigerveer hebben, ipv een ovale.

toen ik m trug kreef van sh-tuning, moest ik nieuwe zuigerveren erin doen van hun (sh-tuning)
me nieuwe polini zuigerveren waren al rond 1000km op, kzou haast zeggen dat me cilinderwand ovaal is :X

maar hij wou niet meer starten, had geen compressie meer.. bestelde dus een gila en toen ik me polini goed bekeek, kon ik zowat om de zuiger heen doorkijken :D. (door dat de zuigerveren versleten waren)

maar ik haal denks voor de gein voor 20 euro 2 nieuwe polini zuigerveertjes :) kijken of ie het doet..tenminsta zal dit nog nadelig zijn voor het blok (krukas oid) ??

heb heel wat lichte krassen in me cilinder wand (hij zit er vol mee :D) maar zal dat nog rijden met nieuwe zuigerveren ?
 
Tuurlijk rijdt dat nog, zolang de wand niet ovaal is althans :)
Als die cylinder bij 1000km al 'op' was zou het wel heel erg slordig slijpstaal zijn. Dat de zuigerveren toen al gaar waren is ook niet zo netjes overigens.

De loopbaan zelf slijt ook, maar dat slijt voor zover ik weet best wel egaal af (in een cirkel, alleen slijt het op het punt met de grootste zuigersnelheid wel het hardst!)
 
Ik ging al helemaal out toen ik je 1e poortmap zag...18mm tot deck :| Das 2mm lager dan een std speed cilinder! Maar bij je 2e poortmap zie ik dan weer 22mm van uitlaatpoort tot deck...lijkt me meer realistisch, wat ik dan alleen weer niet begrijp, hoe the fuck kan je er bijna een halve centimeter naast zitten de 1e keer!?!
 
Pronk said:
Ik ging al helemaal out toen ik je 1e poortmap zag...18mm tot deck :| Das 2mm lager dan een std speed cilinder! Maar bij je 2e poortmap zie ik dan weer 22mm van uitlaatpoort tot deck...lijkt me meer realistisch, wat ik dan alleen weer niet begrijp, hoe the fuck kan je er bijna een halve centimeter naast zitten de 1e keer!?!

als je de text onder het plaatje nou eens leest !!!! :)

DarkSaiyan said:
zoals beloofd, poortmapje van mijn polini 70cc ''SH-TUNED''


opmerkingen zijn welkom :)

[ PLAATJE ]

PS. DE VERTICALE PIJLEN BEDOEL IK DE HOOGTE VAN DE POORTEN. ;)


btw als ik de zuiger in me cil doe, dan laat m onder ''liggen'' op de cilinder (uitlaatpoort naar beneden dus, dan zie ik aan de bovenkant tussen de zuiger en cilinder wand ruimte. maar aan de zijkanten niet. zou haast zeggen dat de cil wand egaal is :x

maar maken veel (lichte) krasjes niet veel uit ? :p
 
Last edited:
Stephan@Spy said:
Anders laat je 'm honen? Dan is die zeker weer rond.

mm probleem is dat ik een nieuwe polini zuiger (inmiddels 2000 km mee gereden) heb aangeschaft en heb er 65 euro voor betaald :X

andere zuigers passen niet :( alleen die kut polini zuigers
 
Last edited:
Je hebt een nieuwe zuiger van 2000km oud gekocht? :)
En ff naar boven zeg je dat de zuigerveren al bij 1000km op waren, en dat was voor het tunen ??? Die zuiger kost trouwens geen 65 euro, bij scooter-attack is ie maar 38 euro. Ben je opgelicht ofzo?

Overigens rijd ik al 3300km met een aftandse Corsa + een taiwan zuiger en het doet ut nog prima. Zuigers passen vaak wel, je moet alleen ff goed kijken naar het hoogteverschil en de slotjes vd zuigerveren. Hogere zuiger = Hoogteverschil compenseren met extra pakkingen.
 
kijk toen ik me scoot kocht zat de corsa er al in maar ik kreeg een warmloper, grote stuk van de zuiger aan de bovenkant eraf, dus ging ik met std cilinder rijden... toen ik me polini 70cc weer wou gebruiken kocht ik een nieuwe polini zuiger @ dealer. was zelfs 69 euro :( ! had daar toen ff 1000 km mee gereden, toen besloot ik de cilinder te laten tunen omdat ik t sneller wou hebben. de hele boel opgestuurd naar sh-tuning, die zeiden dat me zuigerveren totaal versleten waren en dat ik nieuwe moest kopen, toen ik me de 'getunede' spul binnenkreeg kocht ik nieuwe zuigerveren erin geflikkert alles erop gemonteerd en toen gaan rijden. reed echt totaal anders ik vond hem veel en veel beter optrekken (maar net geen autowheelies). Echter 1000km later reed de scooter voor geen hol meer (geen compressie), hij wou op een gegeven moment niet meer starten. dus ik werd t zat en kocht de gila. en als ik me zuigerveren goed bekijk dan is er zowat nauwelijks wat van over gebleven :|. ik wil best nieuwe zuigerveren halen als t dan nog rijd (gebruik ik de cil nog ff deze winter)

maar de cilinder zit vol met kleine krasjes.. dus weet niet of die nog zal doorrijden of zeer snel vastlopen :D
 
Aidix said:
Als je specifiek vraagt om een koppel cylinder (dus niet 'max vermogen') dan is ie wel goed zo qua hoogte, maar ik maak mijn poorten altijd een stuk ronder. Ik heb/maak liever cylinders die na 3000km nog een ronde zuigerveer hebben, ipv een ovale.

kun je uitleggen hou je zo ff kunt zeggen waarom die goed is qua hoogte (heb je het uitgerekend ? zoja, hoe ?)

als je vriendelijk zou zijn en je berekening met ons zou kunnen delen in deze thread ben ik je heel erg dankbaar 9||6
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top