meningen over poortmap!

Status
Not open for further replies.

DarkSaiyan

EVO pk's
ey,

ben beetje benieuwd over meningen hoe je zou kunnen tunen.
iig wat zouden jullie doen met deze poortmap :

gilardoni.jpg


je kunt m editten met paint en laten zien wat je zou doen als jij deze cil zou hebben (puur uit nieuwsgierigheid wil ik weten wat er zoal mee kan gebeuren)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

gaat om een mina gilardoni geloof ik ?

o, edit :P ik lees nu net je signature... gilardoni had ik goed maja was morini, nevermind...

ik bedoelde met mij opmerking alleen ff te zeggen : wel zo fijn om erbij te zeggen om welke cilinder het gaat
 
JasperdB said:
gaat om een mina gilardoni geloof ik ?

o, edit :P ik lees nu net je signature... gilardoni had ik goed maja was morini, nevermind...

ik bedoelde met mij opmerking alleen ff te zeggen : wel zo fijn om erbij te zeggen om welke cilinder het gaat

je hebt gelijk, sorry :)

het gaat om een gilardoni 70cc LC

morini

(zie signature)
 
Ah, zo'n scootertuning.net poortmap die zo lekker nutteloos is omdat je niet weet wat de timing is (geen zuigerhoogte/pakkingdikte).

Een 'echte' tuner gaat hier voorlopig dus niets aan doen.
 
Aidix said:
Ah, zo'n scootertuning.net poortmap die zo lekker nutteloos is omdat je niet weet wat de timing is (geen zuigerhoogte/pakkingdikte).

Een 'echte' tuner gaat hier voorlopig dus niets aan doen.


weet zo niet hoe dik de voetpakking is, maar tis precies dezelfde cil als de mina lc alleen zit hier een mondstuk bij op de uitlaatpoort zodat die op morini lc past.

maar ik d8 als iemand nou mischien ooit een gila heeft gehad op mina/morini lc en er een keer mee bezig is geweest, zou ik wel willen weten wat je er allemaal mee zou kunnen doen om prestatie winst te behalen, ben er gewoon nieuwsgierig naar...

edit: er komt een yasuni r onder (wil geen koppel verlies, door c16)
 
k zou zeggen ga er meej naar een tjoener of meet zelf de timing op, ik zou er ook fluitpoortjes in (laten) maken :)

of aan eigen huis en tuin beuning doen, 1mm hoger, 1mm breder en fluitpoortjes fixxen. :X
 
Aidix said:
Ah, zo'n scootertuning.net poortmap die zo lekker nutteloos is omdat je niet weet wat de timing is (geen zuigerhoogte/pakkingdikte).

Een 'echte' tuner gaat hier voorlopig dus niets aan doen.

deze zijn ook enkel bedoeld ter info idd :)
 
Bart@Sp said:
k zou zeggen ga er meej naar een tjoener of meet zelf de timing op, ik zou er ook fluitpoortjes in (laten) maken :)

of aan eigen huis en tuin beuning doen, 1mm hoger, 1mm breder en fluitpoortjes fixxen. :X

:D haha

ik ga m ook laten tunen (wou ik eerder ook al)

maar goed wil toch wel keer het idee erachter weten wat ze allemaal veranderen (tuners)

heb het boek van bell maar vind niet echt dat ik daar veel mee opschiet :X
 
k zou eens gaan kijken op de sites van verschillende tjoeners, daar vind je altijd wel wat indicatie info over wat ze veranderen als ze een cil tjoenen :)

(ga niet te veel uit van stages oid das alleen een indicatie er kan meer aan een cil gebeuren dan alleen stage 5 bijv)
 
Bart@Sp said:
k zou eens gaan kijken op de sites van verschillende tjoeners, daar vind je altijd wel wat indicatie info over wat ze veranderen als ze een cil tjoenen :)

(ga niet te veel uit van stages oid das alleen een indicatie er kan meer aan een cil gebeuren dan alleen stage 5 bijv)

heb ik gedaan, en doe ik nog steeds maar het probleem is dat ik niet goed begrijp hoe(veel) ze het hebben aangepast.

ik heb een polini 70 giet, door sh-tuning op zn max laten tunen maar zoals ik t zie hebben ze alleen de inlaatpoort en spoelpoorten verhoogd/verbreed. de uitlaatpoort beetje mooier afgewerkt maar niet echt breder/hoger gemaakt :?

zoals ik gezien heb wat sh-tuning heeft gedaan stelt t nix voor en kan ik t nog beter :X maar toch toen ik de scooter trug kreeg reed die wel stukken beter ..

is het normaal dat als je de ingangen van de inlaatpoort(en) en spoelpoorten een beetje verbreed en egaliseert dat je dan prestatie winst krijgt ?
 
Ja hoor jij ziet alles met je micrometer-ogen...

Het gaat er niet om wat je ziet, maar wat je meet. 1mm verschil maakt veel uit maar zie jij niet, zeker niet als je het niet naast elkaar kan leggen.

Dit is ook eerlijkgezegd een van mijn grootste irritaties wat 'tuning-klanten' betreft. Die snotkokers denken altijd dat de snelheid van een cylinder valt af te leiden uit de hoeveelheid materiaal die is weggeslepen. Hoe meer 'slijpplekken' plekken hoe sneller je gaat. Vooral gekloot aan de cylindervoet doet het erg goed. Hoe scherper de spijltjes hoe sneller je gaat he...
 
Last edited:
Aidix said:
Ja hoor jij ziet alles met je micrometer-ogen...

Het gaat er niet om wat je ziet, maar wat je meet. 1mm verschil maakt veel uit maar zie jij niet, zeker niet als je het niet naast elkaar kan leggen.

Dit is ook eerlijkgezegd een van mijn grootste irritaties wat 'tuning-klanten' betreft. Die snotkokers denken altijd dat de snelheid van een cylinder valt af te leiden uit de hoeveelheid materiaal die is weggeslepen. Hoe meer 'slijpplekken' plekken hoe sneller je gaat. Vooral gekloot aan de cylindervoet doet het erg goed. Hoe scherper de spijltjes hoe sneller je gaat he...


was dat laatste met de cillindervoet sarcastisch bedoeld ? :p
 
Bart@Sp said:
k zou zeggen ga er meej naar een tjoener of meet zelf de timing op, ik zou er ook fluitpoortjes in (laten) maken :)

of aan eigen huis en tuin beuning doen, 1mm hoger, 1mm breder en fluitpoortjes fixxen. :X

betwijfel of er ruimte voor is, poort is zo te zien niet verkeerd gevormd en standaard ook al vrij breed.

Deze poortmapjes geven overigens wel een duidelijk inzicht in hoe nauwkeurig de cilinders zijn gegoten en welke poorten erinzitten.
 
DarkSaiyan said:
was dat laatste met de cillindervoet sarcastisch bedoeld ? :p


neej denks van nie :) Aidix geeft een goed punt, meeste klanten preferen een mooi afgewerkt resultaat en veel veranderingen, omdat ze dan denken dat het beter zal presteren :)

@ hansF: @ mina kan et wel iig. daar zitten ze std niet in, dus ik denk dat het bij morini ook wel kan correct me if i'm wrong:P
 
Bart@Sp said:
@ hansF: @ mina kan et wel iig. daar zitten ze std niet in, dus ik denk dat het bij morini ook wel kan correct me if i'm wrong:P

klopt :)

kzal eens een poortmap maken van mijn polini 70 giet SH-tuned. ben benieuwd wat jullie daarvan vinden (hoe die getuned is)

ik post de poortmap zodra ik klaar ben met leren van tentamen :p
 
spijl erin lassen :X

mja, fluitpoortjes erin is wel fijn :)

voor de rest zonder timing weinig over te zeggen, (timing 192/128 doet het in ieder geval goed icm c16 :))
 
Bestbitch said:
Ik zou zoiets doen.

gilardoni.jpg


;)

Dit gaan niet lukken, ook wat hij met de boostpoort wil lijkt me een beetje vreemd....

zoals aangegeven LAAT er fluitpoorten in maken.
zoek een bekwame tuner uit, dit valt namelijk niet mee om dit goed te doen..!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top