mengselmeter

Advertisement - register to remove this

Ik denk niet dat deze een breedband sonde heeft.
Daardoor denk ik dat hij niet echt bruikbaar is op een scooter.
 
Volgens mij heb je daar gewoon een accu voor nodig....., maareh, dit is volgens mij exclusief labda, want anders is dit wel zo rete goedkoop.....

Ik zou het niet op een scooter zetten...., 99% van de scooters staat bijna elke dag goed op de sproeier...
 
Zoals mhr#27 zegt, je moet een labda sonde hebben die genoeg bereik heeft.
Dus niet tussen 0.9 en 1.1 oid. Dan heb je er niks aan.
 
Heb laatst nog geinformeert wat z'n systeem kost voor op een scooter, dat kwam uit op een goede 500 euro. (plug and play dat wel).


Maar die breedband sondes zijn prijzig.
 
Big B NRG said:
Heb laatst nog geinformeert wat z'n systeem kost voor op een scooter, dat kwam uit op een goede 500 euro. (plug and play dat wel).


Maar die breedband sondes zijn prijzig.
€150 heb ik ze voor gezien. :)
 
Is het de bedoeling het op de scooter zelf te monteren of komt het ergens (bij een testbank) te staan?
 
Rijk de B said:
En waar heb je die gezien als ik vragen mag??
Link misschien? :)

roteg.nl

en het zou gewoon zijn bij de scooter voorlopig, maar eerst een kijken naar een goedkopere oplossing, moet mogelijk zijn :p

@ ABT , sonde voor 40 euro valt mee ja! dan word de prijs 150 euro voor een complete set op breedband :)
 
rs-ruud said:
roteg.nl

en het zou gewoon zijn bij de scooter voorlopig, maar eerst een kijken naar een goedkopere oplossing, moet mogelijk zijn :p

@ ABT , sonde voor 40 euro valt mee ja! dan word de prijs 150 euro voor een complete set op breedband :)
We kunnen ons als forum-mensen toch samendoen en zelf iets ontwikkelen?
Suggestie voor onderdelen zijn er al genoeg:)
 
in de zin van samen 2 onderdelen inkopen, of een hele meter bouwen ofzo? :p

hoe werkt zoon lambda sensor btw? is het gewoon een weerstand ofzo? in dat geval zou je met een stel comperators (weet niet hoe klein die dingen kunnen worden) zo een simpel systeem bouwen15 leds, 15 comperators, 1 kastje waar het allemaal in past, en een sonde, ben je voor 70 euro klaar?
 
rs-ruud said:
in de zin van samen 2 onderdelen inkopen, of een hele meter bouwen ofzo? :p

hoe werkt zoon lambda sensor btw? is het gewoon een weerstand ofzo? in dat geval zou je met een stel comperators (weet niet hoe klein die dingen kunnen worden) zo een simpel systeem bouwen15 leds, 15 comperators, 1 kastje waar het allemaal in past, en een sonde, ben je voor 70 euro klaar?
In de zin van samen iig tot complete schema's en eventuele code komen om zo'n ding te bouwen zodat iedereen er zelf eentje kan maken.

Info over de sensor:
http://wbo2.com/lsu/default.htm

Algemeen veel nuttige info:
http://wbo2.com

Datasheet van de LSU4 als attachment.
 

Attachments

  • Y258K01005e03mar21eng.pdf
    277.6 KB · Views: 16
waar kan je die plug het beste maken? in je tail ofzo? in je expansie lijkt het me niet echt bevorderlijk..
 
Heb me er ook eens in verdiept. Wou een simpele methode om mn verbranding te meten maar heb er vanaf gezien
De breedband lamda sensoren welke je nodig hebt voor een scooter zijn té prijzig om hier maar wat mee aan te kutten. Voor een auto zijn de vrij betaalbaar en makkelijk nog goedkoper te krijgen op de autosloop ed.

Wat ik me overigens laatst wel afvroeg. Zit er in een Di-tech ook geen manier van mengsel meten, of injecteerd de injector alleen aan de hand van de stand van de gashandel:?

En deze zou je voorbij je expansie moeten plaatsen. In het expansiegedeelte stromen de uitlaatgassen heen en weer wat een onbetrouwbare meting geeft. In je demper zou het makkelijkst zijn
 
Lijkt me alleen niet verstandig dit op je scooter te bouwen (mits dit de bedoeling was).
Dan zit je dus de hele weg op je mengsel meter , toeren teller ,detonatie meter, temp meter , etc te letten...

Met banken meten ze het @ de demper... werkt gewoon goed :)
 
Back
Top