mengselmeter

Advertisement - register to remove this

de betaalbare zijn onbruikbaar voor 2T
Je hebt een wideband lambda sonde nodig en die kosten een pak meer dan normale sonde uit een auto.
 
Toevallig zat ik gisteren te zoeken op het net naar wat prijzen van losse sondes. De prijzen schommelen rond de €150,-
Daar heb je dan nog een schakeling bij nodig om de mengselverhouding weer te geven op een display.

Ik ben van plan om een mengselmeter te maken, maar dan moet ik eerst een adresje vinden waar ik de sondes voor een schappelijk prijsje kan krijgen.

Btw, weet iemand toevallig welk type sonde ze gebuiken bij die tovami mengselmeter.
Die prijs van €1125 ex moet lager kunnen. :)
 
ik heb de sonde zelf gewoon van de sloop, geen id uit wat voor auto. kostte een 10tje. Maar zoals Koen al zegt, dit schijnt niet te werken.
 
Hij werkt wel, maar in een gebied wat te arm is voor deze toepassing.

Het schijnt dat er in een Honda Civic 1.5L VTEC een breedband sonde zit.
 
Last edited:
Een gemiddelde sonde van een auto werkt nauwkeurig in het gebied van 14 tot 14,5 delen lucht op 1 deel benzine, dat is mij toch net iets te arm.
Daarbuiten wordt hij te erg afhankelijk van de temperatuur en dan heb je dus geen reële waarde meer.
Dat gebied is voor straatgebruik trouwens wel geschikt.
 
Originally posted by Razma
er is een voorverwarmde sonde nodig voor een tweetakt.
oude type VW Golf (sloop checken :p)
neej hor.
Je kan ook een onverwarmde sonde gebruiken (1 of 2 polig) dan duurt het alleen tussen de 2 en 5 minuten tot dat ie op bedrijfstemperatuur is.
 
Bij een onverwarmde sonde moet je goed in de gaten houden dat hij op de juiste temperatuur is, anders kloppen je waarden niet. Dus dan is een uitlaatgastemperatuurmeter onmisbaar.
 
en daar komen de kosten dan weer.......

Maar dit staat bij die kit, wat heb ik hierbij dan nog nodig om een werkende set te hebben volgens jullie?:


Mixture Indicator full kit. (incl. oxygen sensor.) €. 199.-
 
Back
Top