mengselmeter

Kan je niet je scooter afstellen met een tovami meter ofzo.
En dan met een labda checker kijken welke sensor voor jou scoot het beste is??
 
hoe zit het eig met die koso dingen?
http://www.scooterpowershop.nl/product_info.php?cPath=44_127&products_id=3317

aan de prijs te zien zou je denken dat dit met een smallband sensor is.

toch staat er A/F range 12.1 ~ 16.8
dus eig toch bruikbaar @ 2takt?

kan je hier bvb ook gwn een BOSH LSU 4.2 sensor aan hangen,of komt er heel wat meer bij kijken?
heb van die chiptuner lijstje gekregen met auto's die voorzien zijn met zo'n LSU 4.2 sensor,dus die zou ik uit de sloop kunnen halen voor een tientje..
 
De Bosch LSU-4 sensor is niet het duurste, deze kan je inderdaad op de sloop kopen (zijn nieuw overigens ook maar ~50 euro). Het probleem is dat de LSU-4 moet worden aangestuurd door een Wideband controller, terwijl een narrowband sensor direct vanaf de sensor kan worden uitgelezen.

Deze controllers kosten zelf ook weer wat, daardoor wordt het setje duurder.
Je kan trouwens ook zelfbouw kitjes kopen van JAW, deze kosten rond de 140 euro incl LSU-4, hebben een digitaal display, 2 programmeerbare uitgangen etc.
 
Last edited:
Waar kun jij die sensoren voor €50 krijgen?
Ik vind ze alleen rond de €80 a €90.

Een wideband sonde moet inderdaad worden gebruikt icm een controller.
De prijs van de controller hangt weer af van de specificaties. (wel/geen voorverwarming, programmeerbare uitgangen enz.)
 
tjah ik heb bv een koper buisje (wel kleine diametere denk 8mm.

10cm in de demper.

en dan loopt het systeen een metere lang in de afzuiging

Zo hebben wij het ook en dat werkt eigenlijk prima, bij Koopmans gebruikten we toendertijd een oude stofzuiger als 'pomp' om het mengsel uit de uitlaat naar de sensor toe te zuigen, misschien dat eens proberen? Of heeft hij het ooit wel goed gedaan? In dat geval is de sensor waarschijnlijk gewoon verstopt omdat ze een 2tact motor nou eenmaal niet zo leuk vinden.
 
Zo hebben wij het ook en dat werkt eigenlijk prima, bij Koopmans gebruikten we toendertijd een oude stofzuiger als 'pomp' om het mengsel uit de uitlaat naar de sensor toe te zuigen, misschien dat eens proberen? Of heeft hij het ooit wel goed gedaan? In dat geval is de sensor waarschijnlijk gewoon verstopt omdat ze een 2tact motor nou eenmaal niet zo leuk vinden.

weinig gebruikt.
maar heetf het idd een keer gedaan.

daarna geeft hij altijd te arm
ook al heb je sproeier maat 280 erin bewijze vna spreke
 
weinig gebruikt.
maar heetf het idd een keer gedaan.

daarna geeft hij altijd te arm
ook al heb je sproeier maat 280 erin bewijze vna spreke

Dat zou toch betekenen dat er geen/niet genoeg mengsel bij de sensor komt, zou je slangen toch eens checken op valse lucht ofzo dan.
 
Ik heb geen foto, maar wij hebben het gewoon zo...volgens mij hetzelfde als jou...

picture.php
 
Timmy, heb je de sensor al eens gecalibreerd?

Je moet hem namelijk om de zoveel tijd calibreren met buitenlucht, zodat de controller een referentie heeft.
 
Timmy, heb je de sensor al eens gecalibreerd?

Je moet hem namelijk om de zoveel tijd calibreren met buitenlucht, zodat de controller een referentie heeft.
zo heb ik het ongeveer,toch net anders dan dat van jouw pronk.

jij legt een aparte slang naar de afzuiging. en hoe dik is dat?
hoe kan ik dat doen?

lambda.JPG
 
Last edited:
Wij hebben gisteren ook onze mengselmeter ontvangen.
En ik heb hem er als volgt aangemaakt:
mengselmeter.JPG

De aansluiting op de demper is uiteraard luchtdicht, anders krijg je verse lucht bij je uitlaatgassen. Wij hebben niet voor een buisje in de uitlaat gekozen, omdat we bang waren voor vermogensverlies, omdat het buisje de stroming belemmerd.

Onze opstelling hebben we gisteren gestest en hij geeft reeele waardes.
 
Back
Top