This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Membraantest: VL14 VS. V-Force!

mja , de v-force is dan ook veel korter dan de vl14 , logisch dat die minder loopt met een dikke plaat eronder..
 
onzin melf, ding is gewoon bagger afgesteld, dat hoor je zo. Beter idd lekker op de bank met de mengselmeter eraan.
 
dat is een ander verhaal , maar een v-force is al stukken korter , zet je er dan nog een plaat bij onder klopt er imo al helemaal niks meer van..
 
ruud. said:
onzin melf, ding is gewoon bagger afgesteld, dat hoor je zo. Beter idd lekker op de bank met de mengselmeter eraan.

op de straat afgesteld he, maarja ben bezig met nieuw vers blokje dat door vtm word getund, en dan afstellen. en dan ga ik beiden testen.
 
melf #50 said:
dat is een ander verhaal , maar een v-force is al stukken korter , zet je er dan nog een plaat bij onder klopt er imo al helemaal niks meer van..


Helemaal gelijk, er is inderdaad geen ophoogplaatje nodig.
 
heeft er ook al eens iemand getest met een wigje onder het membraan, om op deze manier het membraan beter te richten (flow?)
 
meestal wordt het blok dan afgedraaid, dit is al meerdere malen toegepast.
of het winst oplevert is natuurlijk niet te zeggen, maar er wordt goed gescoord met deze blokken
 
is zeker moeilijk te meten omdat je bij zo'n aanpassing ook het cartervolume en dus ook de carterdruk verandert...
je zou dus niet kunnen zeggen of de verschillen in meetresultaten door de hoek van het membraan komt, of door de veranderde carterdruk/volume..

maar zijn hier resultaten van bekend?
 


ik denk dat het membraan zowiezo beter is dan het vl14, de makers hebben meer kennis over membranen dan die bij malossi lijkt mij.
 
Jumper said:
ik denk dat het membraan zowiezo beter is dan het vl14, de makers hebben meer kennis over membranen dan die bij malossi lijkt mij.

Jij denkt dat die malossi gaste uit hun neus zitte te bikke. Ik denk dat als die gekke italianen het montere en afstelle, het waarschijnlijk geen moer uitmaakt. Of ze hebbe voor de race ook een v-force. Ze hebben het vast wel getest.
 
Vl14 en V-force is eigenlijk geen vergelijk, omdat de opbouw van het membraan compleet anders is.
 
bestaat denk ik wel een kans dat malossi nu ook met een v-force membraan gaat komen.. aangezien ze hebben gezien hoe goed het loopt en verkoopt..
 
Dan krijgen ze aan de stok met Moto Tassinari ( maker van V-Force), aangezien die het hele concept gepattenteerd hebben. Of ze moeten het net als Stage6 op een dealtje gooien zodat we ze straks kunnen kopen in een MHR doosje:X
 
naja ik denk dat ze het vast wel zo een draai kunnen geven dat het niet onder het pattent valt.. daar hebbe ze daar knappe koppen genoeg voor..
 
Stond toch laatst een plaatje in dit topic van een ,, Malossi V-force '' membraan die zo'n 90€ ging koste?
 
BartR. said:
Dan krijgen ze aan de stok met Moto Tassinari ( maker van V-Force), aangezien die het hele concept gepattenteerd hebben. Of ze moeten het net als Stage6 op een dealtje gooien zodat we ze straks kunnen kopen in een MHR doosje:X


Ik denk dat het ook wel zoiets gaat worden..
Kijk naar de ontstekingen/verring etc. Dat wordt ook niet bij Malossi gemaakt.

De vraag is alleen, of Moto Tassinari daar ook mee akkoord gaat (ivm deal Stage6)

Of ze zullen er wellicht idd een twist aangeven. Een dergelijk V-Force membraan kan je tot op bepaalde hoogte patenteren. De vorm kan je patenteren (omdat dat juist de winst geeft), maar de kleppen bijv. niet.

Om het maar simpel aan te geven. Ik zeg niet dat malossi een kopie maakt met andere kleppen, maar het is om een idee te geven. Als er een V-force model a la VL13 komt, dan is de vorm anders en kan dat weer gepatenteerd worden (mits, dat het in de vorm nog niet gepatenteerd is).
 
Je kunt het princiepe ook vastleggen. Dus niet de vorm, maar de werking.
Maargoed, we zien wel. Voorlopig zal hij er wel gewoon in een Stage6 doosje liggen.