This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Membraantest: VL14 VS. V-Force!

Ik heb wel geblokkeerde vermogens verschillen gemeten van 1.5pk. maar op onze blokjes moest dan wel altijd het mengsel worden aangepast.

@ johan heb jij dat ook veranderd tijdens je metingen of is alles met dezelfde carb afstelling gemeten, mijn excuzes als het al in je verhaal staat maar ik er overheen gelezen heb.

Btw wat doet het bij jullie tov een opgehoogde vl14, want daar meet ik ook verschillen van 0.5 a 0.6pk. als je em 5mm ophoogt

 
BurN said:
Btw wat doet het bij jullie tov een opgehoogde vl14, want daar meet ik ook verschillen van 0.5 a 0.6pk. als je em 5mm ophoogt

->Run 42. Zie reply van Johan.
 
Hele mooie test, maar als er geen mengselmeter in heeft gezeten is heel deze test toch niet 100%. Een membraan kan heel veel met je mengsel doen en zo ook je scores flink beinvloeden. Wij hebben zelf trouwens op verschillende blokken winsten geboekt van 0,5 tot 0,8 pk. En de v force was over het hele toerengebied beter.
 
Last edited:
kan er veel teorien op los laten , maar volgendsmij is het wel duidelijk .
het heeft zich al bij meer mensen bewezen!
interresante test !
 

Absoluut waar, immers door de verhouding op 14:1 i.p.v. 13:1 te zetten kun je vaak ook al een half pk'tje winnen.

Nog een vraag aan Johan: hebben jullie de Vforce stuffer wel aangepast voor het grote gat van het Hebo spruitstuk? Zo niet, dan ben ik benieuwd wat ie doet met een spruitstuk waarvoor ie is ontworpen, namelijk de mhr recht voor mina...
 

Klopt Mart, we hebben eerst tijd getest met de VL14 waar het mengsel goed stond. Daarna v-force erin met hetzelfde mengsel, dat is de run die je hierboven ziet. Daarna hebben we nog runs gemaakt met een rijker en armer mengsel, maar dat werdt er niet beter op. Dus ik heb het idee dat de verhouding hetzelfde is gebleven.
Maar omdat we niet met mengselmeter werken, is dat niet waterdicht...
 

Volgens mij liep hij standaard al goed over dat ik in mijn scooter gezien had, maar inderdaad nog eens checken want er staat mij bij dat het uitstroomgat inderdaad groter is dan 28mm en de stuffer van de v-force wel 28mm is.
 
Net ff gekeken, liep perfect over...

Maar nu moet ik weg want er staat een jongen met een gele trui en een witte kraag op me te wachten... :W
 


mhr recht spruitstuk heeft std een kleiner gat dan het f-force membraam/stuffer..
 
melf #50 said:
mhr recht spruitstuk heeft std een kleiner gat dan het f-force membraam/stuffer..


de stuffer heeft perfect een gat van 28mm, maar moet je langs weerskanten wat de ronding bijwerken. Ik weet niets over het gat van een mina spruitstuk (omdat ik die niet gebruik en nooit zal gebruiken)
 
Oude tijden herleven zal ik maar zeggen. Eindelijk weer eens iemand die iets leuks test en het deeld met anderen. Ga zo door zou ik zeggen.
 
melf #50 said:
mhr recht spruitstuk heeft std een kleiner gat dan het f-force membraam/stuffer..

Klopt inderdaad, ik dacht dat ze aansluitend waren omdat de vorm hetzelfde is. Maar de Vforce heeft echt een gat van 28mm.
Overigens meen ik te herinneren dat het hebo 28 spruitstuk een vierkant/rechthoekig uitstroomgat heeft. Misschien zijn er meerdere versies?
 
Je heb ze ook met een rond gat (dacht dat deze 29mm was)

Tof dat je deze info deelt johan :W
 
Hebo spruitstuk 29mm, past echt bijna precies op t gat van de stuffer. Sluit denk ik voor 99% naadloos aan.
 


ik weet het toevallig omdat ik hier 2 std spruitstukken heb (MHR recht offcourse) en ik HAD een Stage 6 std membraan.

alleen op 50cc bracht het mij niks , iig niks meer dan een VL14 , denk dat het bij 70cc ook meer invloed heeft dan bij 50cc (14mm enz.)
 
ook heb ik een v-force getest met een 4 mm ophoogplaat, en een vl14 met dezelfde ophoogplaat. ik heb geen testbank dus gewoon 150 meter geknalt bij ons in de polder.

stage 6 membraan met ophoogplaat had ik een dikke dip na zo een 50 meter, toeren zakte weg van 14200 naar 13300. niet erg netjes dus.

het vl14 membraan met ophoogplaat na niks veranderd tehebben, met 49 graden tegaan rijden, hield hij constand 14100 toeren aan.

zonder ophoogplaat heb ik het ook beiden getest en vond de v-force feller onderin.

helaas heb ik dit niet op de testbank kunnen testen.

greatz.
 

Jouw test is waardeloos.
En wel om de simpele reden dat je mengsel compleet anders is met een VForce (aanzienlijk armer).
Logisch dat ie dan fel oppakt maar na een tijdje inzakt...
 
ga binnenkort toch naar Vtm toe op de testbank en wil het nog wel eens proberen, zal de grafieken wel plaatsten
 
Custom SR said:
ga binnenkort toch naar Vtm toe op de testbank en wil het nog wel eens proberen, zal de grafieken wel plaatsten

Beter plan. Zorg dan dat je bij beide tests je mengverhouding hetzelfde hebt staan, dan zul je ook zien dat het verschil wat kleiner is.