melf #50 said:Na de internationale races te Hengelo werd op de proefbank het hoogste vermogen gemeten van 21,4 pk. bij 15.800 toeren per minuut !
dit vermogen dus ...
SpeedPunk said:Vergeet niet dat toendertijd het vermogen werd gemeten op de krukas en NIET op het achterwiel
zoals wij dat tegenwoordig doen, dus als je dit wil vergelijken zul je moeten weten wat dit apparaatje
overhield op het achterwiel aan vermogen...
SpeedPunk said:Vergeet niet dat toendertijd het vermogen werd gemeten op de krukas en NIET op het achterwiel
zoals wij dat tegenwoordig doen, dus als je dit wil vergelijken zul je moeten weten wat dit apparaatje
overhield op het achterwiel aan vermogen...
Joël said:Voor de vergelijking moet je juist krukasvermogen hebben van beide motoren. Anders zit je nog met het verschil in transmissierendement van een scooter en zo'n schakel.
melf #50 said:och , staat er hier 1 vlakbij , maar denk niet dat die m even meegeeft
(68er Jamathi btw)
Luuk said:Staat hier nog een 76'er morbidelli 125cc, roterend. 46pk bij 15.300.... Dat is echt heerlijk gas geven.
edit: Kom er graag een keer mee op de testbank ABT
ABT said:Dan mag ie zelf gasgeven op de testbank...... :+
Dat spul van vroeger was allemaal zoooooooo goed dat ie ook nog wel een testbankrun moet kunnen overleven
Mja, die zip was 50cc ac met 16mm, vind je het gek dat die zoek werd gereden?NeoHippie said:Wie herinnert zich nog die SOBW scooter van Rep26 die helemaal zoek gereden werd door een van Veen Kreidler?
NeoHippie said:Waar hebben jullie het over? Die racers waren voor die tijd super snel! Meer respect voor die mensen dan voor iedereen die een MHR setje koopt en dat een beetje aanpast en afsteld hoor...
melf #50 said:het word ook gemaakt door moto tassanari , die maken niks anders als membranen voor de cross zo'n beetje ..
melf #50 said:ik zet m er gewoon zo op , je hoeft er niet veel aan te doen , verder moet je even kijken naar hoe de platen vastzitten