Meer vermogen uit Stalker S6 racing

Hi Allen,

ik ben inmiddels heel wat maanden verder met mijn Stalker, nu ben ik op het punt beland dat ik er nog meer vermogen uit wil persen (of snelheid). Alleen vraag ik me af waar nog vermogen of meer optreksnelheid te behalen valt zonder naar een snellere cilinder te stappen. De huidige topsnelheid is 92 gps, 110 teller en dat is qua top snel zat. Hoger kan wel maar optrek is waar het mij voornamelijk om gaat.
Ik heb het volgende al aan de Stalker gedaan qua opvoeren:

Stage 6 Racing cilinder AC (Squish 0,6mm)
Polini racing krukas
Polini Hi speed vario
Polini speedclutch 3g evolution
HPI 068 binnenrotor ontsteking (zonder lichtspoel o.i.d.) 2mm voorontsteking
Dellorto 21mm phbg
Malossi VL 13 membraan
Motoforce spruitstuk met zelf gemaakt versterking (alu plaat is troep van die set)
Yasuni Carrera 16

Bovenstaande is allemaal nieuw gekocht op de carburateur na.
Standaard vertanding, wat 13/46 zou moeten zijn als ik het goed heb gezien op easyparts.

afstelling:
rollen 4,7 gram (uit mn hoofd)
Drukveer Malossi Blauw
Trekveren Malossi Zwart
sproeier 86/88 (ook uit mn hoofd)
gasnaald op 1 na rijkste (3/4)

Wat zouden jullie in mijn geval doen om meer optrek/vermogen te behalen zonder b.v topsnelheid te verliezen of cilinder te wisselen?
 
Advertisement - register to remove this

Hi Allen,

ik ben inmiddels heel wat maanden verder met mijn Stalker, nu ben ik op het punt beland dat ik er nog meer vermogen uit wil persen (of snelheid). Alleen vraag ik me af waar nog vermogen of meer optreksnelheid te behalen valt zonder naar een snellere cilinder te stappen. De huidige topsnelheid is 92 gps, 110 teller en dat is qua top snel zat. Hoger kan wel maar optrek is waar het mij voornamelijk om gaat.
Ik heb het volgende al aan de Stalker gedaan qua opvoeren:

Stage 6 Racing cilinder AC (Squish 0,6mm)
Polini racing krukas
Polini Hi speed vario
Polini speedclutch 3g evolution
HPI 068 binnenrotor ontsteking (zonder lichtspoel o.i.d.) 2mm voorontsteking
Dellorto 21mm phbg
Malossi VL 13 membraan
Motoforce spruitstuk met zelf gemaakt versterking (alu plaat is troep van die set)
Yasuni Carrera 16

Bovenstaande is allemaal nieuw gekocht op de carburateur na.
Standaard vertanding, wat 13/46 zou moeten zijn als ik het goed heb gezien op easyparts.

afstelling:
rollen 4,7 gram (uit mn hoofd)
Drukveer Malossi Blauw
Trekveren Malossi Zwart
sproeier 86/88 (ook uit mn hoofd)
gasnaald op 1 na rijkste (3/4)

Wat zouden jullie in mijn geval doen om meer optrek/vermogen te behalen zonder b.v topsnelheid te verliezen of cilinder te wisselen?
Ik ben in het bezit van verbijsterend slechte ideeën

100%!

IK zou beginnen met een A1.

en ik weet het ... van hard rijden is nog niemand dood gegaan .. alleen dat abrupt tot stilstand komen wil niet helemaal lukken.
 
Ik ben in het bezit van verbijsterend slechte ideeën

100%!

IK zou beginnen met een A1.

en ik weet het ... van hard rijden is nog niemand dood gegaan .. alleen dat abrupt tot stilstand komen wil niet helemaal lukken.
Hi Super8,

Fijn dat je je bekommert om mijn veiligheid, maar daar gaat dit topic niet over. Laat staan dat je voor mij hoeft te denken. Ik stel een vraag over het opvoeren van een projectscooter. Overigens heb je het niet tegen een 16 jarige, een wat volwassenere post met toevoeging aan de thread zou ik op prijs stellen.
 
Je zou de cilinder kunnen laten tunen.
Misschien een grotere carburateur maar dat zal alleen wat schelen als je de cilinder laat tunen.

Voor de rest heb je al een leuke setup bij elkaar zo.
 
Hi Super8,

Fijn dat je je bekommert om mijn veiligheid, maar daar gaat dit topic niet over. Laat staan dat je voor mij hoeft te denken. Ik stel een vraag over het opvoeren van een projectscooter. Overigens heb je het niet tegen een 16 jarige, een wat volwassenere post met toevoeging aan de thread zou ik op prijs stellen.
nee, hier blijft t bij.
fijne dag.
 
Je zou de cilinder kunnen laten tunen.
Misschien een grotere carburateur maar dat zal alleen wat schelen als je de cilinder laat tunen.

Voor de rest heb je al een leuke setup bij elkaar zo.
Thanks, ik heb de sprong van 19mm naar 21 al gemaakt, veel groter ga ik denk ik niet vanwege een nog hoger verbruik. Het grotere membraan enz maakte wel echt een verschil naar verhouding van de kosten.

ik zat ook al te kijken naar cilindertunen, alleen hangt daar bij DDL een aardig prijskaartje aan als ik er echt wat uit wil halen (meer dan de cilinder). Dan zou ik nog beter een snellere cilinder kunnen halen zoals een R/T o.i.d. of logischerwijs naar watergekoeld overstappen wat weer lastig is met een stalker.

Wat nog wel een optie leek is het aanpassen van mijn carters? ik heb aan de carters helemaal niks gedaan, ook niet o.b.v. een pakking passend gemaakt aan de cilinder. Zou dat de moeite waard zijn?
 
Het aanpassen van je carters is ook niet zomaar gedaan, he moet je carters splitsen anders krijg je overal vijlsel in je blok.
Je gaat dat qua vermogen ook niet echt merken. De flow van het mengsel wordt wel wel beter
 
Mijn SetUp is minder als die van jou , mijn GPS is 95 +.... en als ik iets lichter gaat in Rollen haal ik er nog meer uit , maar dan zit ik net over de Grens Toerental , en gaat het Spul kapot denk ik .
( Mijn Carters zijn standaard ).
 
Last edited:
Carters aanpassen merk je. Meten is weten!

Het beste is dan natuurlijk de rest mee pakken zodat je daar echt alles uit haalt.
Dus cilinder en carter tegelijk. Gaat wat geld in zitten alsmede tijd maar het levert zeker wat op.
De vraag is meer: wil je dit hier aan uitgeven of is een snellere cilinder een oplossing welke meer bang for your buck geeft ?

Maar met meer vermogen gaan er ook sneller spullen kapot en/of het finetunen kost veel tijd en ook weer knaken natuurlijk.
Vergeet aub niet ook de remmen met hogere vermogens. De stoeprand is dichterbij dan je denkt!
 
Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot het verschil is tussen wel/geen overrange op Piaggio. Heb alleen maar Piaggio blokken gehad waar overrange in zat. Misschien dat iemand daar nog ervaring mee heeft? Kan me voorstellen dat dat nog wel een mooi verschil zou kunnen maken. En voor Pia heb je 128 en 134mm poulies, weet niet welk type blok en poulies je nu hebt?

Cilinder is een MK1 of MK2? Als een MK1 dan zou cilinder wisselen naar MK2 nog wel wat op moeten leveren. ik heb geen idee wat de timings zijn van de Stage6 Racing AC, maar zeker voor een MK2 lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat een andere uitlaat wat beter presteert. Maar als je dan geen hogere topsnelheid wilt zul je op zoek moeten naar een kortere vertanding. Kan me wel voorstellen dat het dan misschien wat teveel autowheelien wordt :p
 
Mijn SetUp is minder als die van jou , mijn GPS is 95 +.... en als ik iets lichter gaat in Rollen haal ik er nog meer uit , maar dan zit ik net over de Grens Toerental , en gaat het Spul kapot denk ik .
( Mijn Carters zijn standaard ).
Rijd je met Mina of Pia? van wat ik weet gaan minarelli's wat hoger in de topsnelheid.
Zou best kunnen hoor, in mijn ervaring gaan de meeste pia blokken niet veel harder dan 95 gps tenzij ze andere vertanding hebben of een nog hoger toerental bereiken/overrange. Ik kan het verkeerd hebben uiteraard :)

Ik ben voor de gein weer terug naar een malossi paarse veer gegaan met nu 4,5 gram rollen. Topsnelheid ga ik testen zodra het warme weer wat is overgevlogen. Ik vind het overigens wel lastig om precies te bepalen wanneer ik op de toerengrens van mijn cilinder zit. het onderscheid tussen 12,5k en 10,5k is mij niet super duidelijk.
Post automatically merged:

Carters aanpassen merk je. Meten is weten!

Het beste is dan natuurlijk de rest mee pakken zodat je daar echt alles uit haalt.
Dus cilinder en carter tegelijk. Gaat wat geld in zitten alsmede tijd maar het levert zeker wat op.
De vraag is meer: wil je dit hier aan uitgeven of is een snellere cilinder een oplossing welke meer bang for your buck geeft ?

Maar met meer vermogen gaan er ook sneller spullen kapot en/of het finetunen kost veel tijd en ook weer knaken natuurlijk.
Vergeet aub niet ook de remmen met hogere vermogens. De stoeprand is dichterbij dan je denkt!
Beste is dan eerst carters laten aansluiten op de cilinder denk ik dan. het kapotlopen maakt me niet veel uit, ik heb hem als project gebouwd om hard mee te kunnen rijden enz, het is geen daily. Zou gekte zijn om zoiets te maken en dan in de garage te zetten ;)

Het is een dubbeldisk uitvoering dus qua remmerij zit ik wel goed. Alleen is mijn rempomp voor het voorwiel niet helemaal goed volgensmij. weet een van jullie of een zip 2000 rempomp past?
Post automatically merged:

Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot het verschil is tussen wel/geen overrange op Piaggio. Heb alleen maar Piaggio blokken gehad waar overrange in zat. Misschien dat iemand daar nog ervaring mee heeft? Kan me voorstellen dat dat nog wel een mooi verschil zou kunnen maken. En voor Pia heb je 128 en 134mm poulies, weet niet welk type blok en poulies je nu hebt?

Cilinder is een MK1 of MK2? Als een MK1 dan zou cilinder wisselen naar MK2 nog wel wat op moeten leveren. ik heb geen idee wat de timings zijn van de Stage6 Racing AC, maar zeker voor een MK2 lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat een andere uitlaat wat beter presteert. Maar als je dan geen hogere topsnelheid wilt zul je op zoek moeten naar een kortere vertanding. Kan me wel voorstellen dat het dan misschien wat teveel autowheelien wordt :p
Ik heb er een origineel pia 50cc lang carter onder zitten. Identiek aan NRG/Runner 50 blokken maar dan AC, alleen andere vertanding vgm vanwege de velgmaat/band.

Moet wel zeggen dat deze carters vrij tam zijn t.o.v een zip o.i.d.

Het is een Racing MK2 AC nieuw uit de doos. andere pijp zou dan idd nog een optie zijn, misschien kan ik via een goed dealtje een c21 scoren bij vrienden. Is dat een betere pijp voor deze setup?

Dat autowheelien is geen probleem verder, geinige bijkomstigheid en ik ben gelukkig geen 50kg dus over het stuur hangen en het komt wel aardig goed. Daar ga ik in ieder geval geen kortere vertanding voor plaatsen.
 
Last edited:
Rijd je met Mina of Pia? van wat ik weet gaan minarelli's wat hoger in de topsnelheid.
Zou best kunnen hoor, in mijn ervaring gaan de meeste pia blokken niet veel harder dan 95 gps tenzij ze andere vertanding hebben of een nog hoger toerental bereiken/overrange. Ik kan het verkeerd hebben uiteraard :)
Ik rij met een Peugeot Speedfight 3 LC Horizontaal blok DD.
Malossi Sport 70 CC , Doppler Endurance ,Yasuni R , Dellorto 19 MM.
 
Last edited:
Ik rij met een Peugeot Speedfight 3 LC Horizontaal blok DD.
Malossi Sport 70 CC , Doppler Endurance ,Yasuni R , Dellorto 19 MM.
Denk dat het dan wel klopt, heb wel vaker gehoord van mina's met DR70 en what not die 100+ GPS aantikten. Bij Pia niet echt tenzij er speciaal spul in zit.
 
Voorlopig vind ik het goed zo .. Ik kan lichter gaan in Rollen , echter draai ik dan meer dan 11.200 RPM , vind het blok niet fijn denk ik , kan nog langere vertanding inzetten , dan ga ik dik over de 100 GPS.
zoals ik al zei : ik vind het goed zo .
Ben met wat anders bezig ... Ben op zoek naar een hele nette Runner RST Carburateur versie , word een winter Project.
Blok gaat er onder uit , gaat netjes in de Kast , komt waarschijnlijk een Compleet Malossi Blok onder , Testa Rossa 94 CC met DDL Uitlaat , maar ga er eerdaags eerst FF met Bart over Brainstormen , wat de mogelijkheden zijn . ( kost niet nix Natuurlijk ).
 
Back
Top