Dunnere voetpakking voor meer vermogen?

maxo

Well-Known Member
Goedenavond,

Ik heb een vraagje wat betreft tuning van mijn aerox, roze top 70 gepoort met nog vanalles.

maar mijn vraag is dus, ik hoorde van een vriend dat een dunnere koppakking nut heeft ivm latere timing, meer compressie en meer koppel.

iemand die me hier iets meer over kan uitleggen?
 
Advertisement - register to remove this

Okeey, ben dus een beetje de hele boel aan het lezen geweest. Maar de poorten van mn cilinder die zijn bewerkt naar de stand van de toenmalige maximale stand van de zuiger... heeft nu nog met pakkingen klooien uberhaupt nut ivm timing??
 
Wat wil je bereiken, want je inlaat en uitlaat timing veranderd als je met voetpakkingen aan de slag gaat. Vaak ga je eerder aan de slag op de voorontsteking vroeger te zetten.

Anders moet je weer gaan frezen in de cilinder als je echt de timing zelf wil aanpassen.

Ik zou eerst met de squish verder gaan. De porttiming is de karakteristiek van de cilinder zelf.

 
Mij is simpelweg verteld dat met een dunnere voetpakking een latere timing, meer compressie en meer koppel ontstaat. Dus dat is dan ook het doel, maar ik zal me dan maar eens inlezen op dat hele squish
 
Back
Top