mash 50 start niet!

Defsky7793

New Member
Ik zit met een probleem met mijn Mash 50 (2017, Euro 3); hij wil niet starten. De carburateur is schoon en luchtdicht. Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Alle hulp is welkom!
 
Advertisement - register to remove this

een aan carb en onder aan de tank.
Post automatically merged:

Beide benzine kraantjes staan naar beneden op "open" volgens de handleiding. Als ik het kabeltje bij de tank er uit haal, dan loopt er geen benzine uit. Als die naar boven staat op "gesloten" dan loopt er wel benzine uit. Ook was de vlotterbak, op een paar druppels na, droog.
 
Maak eens een foto van die 2 kraantjes want normaliter hoort er maar 1 kraantje onder je tank te zitten.

Meestal hebben die handmatige kraantjes 3 standen namelijk:
  • Uit, dan komt er geen benzine uit.
  • Aan, dan loopt er benzine uit totdat de brandstof in de tank een bepaald niveau heeft bereikt.
  • Reserve, hierop zet je de handmatige kraan als je bovenstaand niveau hebt bereikt en kun je daarmee nog een bepaald aantal km's rijden om te gaan tanken.
In de vlotterkamer zit dan nog eigenlijk een automatisch kraantje, die bestaat uit de vlotter en de vlotternaald.
Als deze niet goed werken kan het ook zijn dat ondanks jouw beide kraantjes benzine doorlaten dat er geen druppel of te weining benzine in de vlotterkamer komt.
De venturi werking van de carburateur is dan niet krachtig genoeg om toch nog benzinedamp in je cilinder te trekken.
 
Last edited:
Back
Top