Mash dirt track 50 meer kracht

jeffert

New Member
Hi allemaal,

ik ben benieuwd naar het volgende. Ik heb een kymco k pipe gehad met een 80 cc er onder. Dat ding was geweldig. Echter rijd ik nu een saaie kymco agility 50. Ik wil binnen kort een mash dirt track 50 aanschaffen maar lees er veel over en het schijnt dat hij best traag is. Een 70 cc monteren wil ik best wel alleen zou ik graag willen dat hij minder toeren maakt. Die kymco k pipe die ik had die maakte zo'n 8500 toeren bij een snelheid van 55 kmph.

Als ik de tandwiel verhouding zou gaan aanpassen dan liep hij wel harder maar minder toeren bij bv 55. Bij de mash wil ik dat ook doen alleen zoek ik wel een manier om hem niet te snel te laten lopen ivm rollerbank. Zijn er cdi begrenzers die het toerental in dit geval meer verlagen dan standaard? Alvast bedankt allemaal
 
Advertisement - register to remove this

Hi allemaal,

ik ben benieuwd naar het volgende. Ik heb een kymco k pipe gehad met een 80 cc er onder. Dat ding was geweldig. Echter rijd ik nu een saaie kymco agility 50. Ik wil binnen kort een mash dirt track 50 aanschaffen maar lees er veel over en het schijnt dat hij best traag is. Een 70 cc monteren wil ik best wel alleen zou ik graag willen dat hij minder toeren maakt. Die kymco k pipe die ik had die maakte zo'n 8500 toeren bij een snelheid van 55 kmph.

Als ik de tandwiel verhouding zou gaan aanpassen dan liep hij wel harder maar minder toeren bij bv 55. Bij de mash wil ik dat ook doen alleen zoek ik wel een manier om hem niet te snel te laten lopen ivm rollerbank. Zijn er cdi begrenzers die het toerental in dit geval meer verlagen dan standaard? Alvast bedankt allemaal
Meer trekkracht betekend altijd meer snelheid, ik kan ook maar weinig informatie vinden over dit blok. Als je echt snelheid wil in een schakelbrommer zou ik adviseren een 2takt te halen, bijv een derbi of Rieju.
 
Ja dat klopt. Mijn k pipe was begrensd op toeren waardoor een 80 cc hem wel sterke maakte maar niet sneller. Waar het mij ook om gaat is dat het toerental niet zo hoog ligt bij topsnelheid. Vind het relaxer als hij rond 7000 toeren loopt op ongeveer een snelheid van 55. Dan rijdt hij ook zuiniger. Rijdt liever een 4takt
 
Meer trekkracht betekend altijd meer snelheid

Is dat zo?

Ja kunt je koppel zeker sterker sneller maken/ aanpassen maar als bijvoorbeeld software matig de ingestelde top behaalt word vraag ik me af of die sneller gaat met een beter koppel.

Maar dan heb ik het over een euro 4 scooter.


Laten we zeggen, tractorpulling, een berg aan koppel maar zal echt niet ineens 100 kunnen rijden. Totaal andere overbrenging.
Gemaakt voor veel trek werk en niet voor snelheid.

Zo zie ik het...
 
Last edited:
Ja dat klopt. Mijn k pipe was begrensd op toeren waardoor een 80 cc hem wel sterke maakte maar niet sneller. Waar het mij ook om gaat is dat het toerental niet zo hoog ligt bij topsnelheid. Vind het relaxer als hij rond 7000 toeren loopt op ongeveer een snelheid van 55. Dan rijdt hij ook zuiniger. Rijdt liever een 4takt
Fairplay, mijn uitkijk op scooters/brommers is dan iets anders. Als ik vragen mag, hoe heb je je k-pipe op toeren begrensd? Ecu afstellen of een los apparaatje? Mijn advies over de Mash50 blijft wel staan, tenzij je ergens goeie informatie over t blok hebt gevonden.
 
Fairplay, mijn uitkijk op scooters/brommers is dan iets anders. Als ik vragen mag, hoe heb je je k-pipe op toeren begrensd? Ecu afstellen of een los apparaatje? Mijn advies over de Mash50 blijft wel staan, tenzij je ergens goeie informatie over t blok hebt gevonden.
De standaard cdi begrenzer zat er gewoon op. Daardoor draaide het motorblok maximaal 8500 toeren. Dus ging ook niet harder dan 55 op teller
 
Back
Top