melf #50 said:denk dat de NG gewoon uit dezelfde mal zo'n beetje komt , alleen is de timimg gewoon wat tammer gehouden , denk dat je m netzo kan laten lopen , alleen dan verschillen de zuiger en de kop nog , dan moet je die ook kopen..
bob marley said:ik denk dat als je ook een koperen binnenkop en een pen 12 zuiger v/d en manston derin zet en dan maximaal laat tunen dat die cker net zo hard kan als de echt manston , ik heb ze alle 2 in de handen gehad en de spoelpoorten aachter wat tegen het carter aan kompt en de vlinderpoort , zijn van de manston replica iets kleiner dus met tunenen moet dat ckers wel lukken en uiteraad ie koperen binnenkop en de eachte zuiger
Enrico@Sprinter said:Die kop maakt ook geen reet uit... Is alleen van ander materiaal, ze zijn allebei los.. Evo e.d hebben toch ook geen koperen kop dus dat maakt echt niet uit..
melf #50 said:kop maakt wel uit (std ng versus std manston) de NG heeft een kleiner squissrand volgens mij , de kop is igg anders.. en uit een cilinderkop kun je vermogen halen...
.marb said:Hebben die cilinderkoppen ook dezelfde verbrandingsruimte/vorm?
Na tuning wel
oeps, gij hebt gelijk.melf #50 said:als de squissrand van een manston groter is dan een NG dan KUN je een ng kop iig al niet zo maken als manston kop(ik zeg btw niet dat DIE goed is)
en de zuiger is dus anders...
ronnie_nrg said:Ik denk persoonlijk niet echt dat een max ng even hard moet gaan als een max manston. Waarom zouden ze dan nog een manston maken en zouden we die kopen, als je goedkoper net zo hard kan.
Dat er uit een ng wel wat te halen valt lijkt me wel bekend. Denk eerder dat je een max ng kan vergelijken met een manston (untuned)