Manton Tuned VS Manston Replica tuned.

Nrg Power

** Le Manston Deux **
Ik las een tijdjuh terug dat als je een hebo ng(manston replica) Max tuned dat deze dan gelijk staat aan de hebo manston max tuned. als dit natuurlijk bij dezelfde tuner gebeurd.
Is dit waar of is dit totale onzin ???
 
Advertisement - register to remove this

Het lijkt mij totale onzin aangezien een replica nooit zo goed kan zijn als een echte. Verbeter me maar als ik fout zit.
 
Als de poortlayout hetzelfde is van beide cilinders en alleen de timing ongelijk is zou het in princiepe mogelijk zijn. Alleen of dat ook zo is, ik heb eerlijk gezegd geen idee.

edit
Ik weet niet of poortlayout het juiste woord is, maar het komt erop neer dat de poorten op de zelfde manier in de cilinder zitten. Er in allebei een vlinderpoort zit (waarbij die van de NG uiteraard kleiner moet zijn dan die van de Manston) de spijlen in de spoelers op dezelfde plek zitten en zo verder.
 
Lopen de spoelgangen in beide cilinders hetzelfde eigenlijk? Zelfde ronding etc? Dan is het wel goed mogelijk denk, dat ze gelijkwaardig benne. Mits ze door dezelfde tuner getuned weze tot hetzelfde niveau.
denk ik :rolleyes:
 
denk dat de NG gewoon uit dezelfde mal zo'n beetje komt , alleen is de timimg gewoon wat tammer gehouden , denk dat je m netzo kan laten lopen , alleen dan verschillen de zuiger en de kop nog , dan moet je die ook kopen..
 
melf #50 said:
denk dat de NG gewoon uit dezelfde mal zo'n beetje komt , alleen is de timimg gewoon wat tammer gehouden , denk dat je m netzo kan laten lopen , alleen dan verschillen de zuiger en de kop nog , dan moet je die ook kopen..

i agree +ralf+ maar ben het ook best met marbossi eens, want daar zit misch. ook nog verschil in (maar niet als ze uit dezelfde mal komen).
 
Die kop maakt ook geen reet uit... Is alleen van ander materiaal, ze zijn allebei los.. Evo e.d hebben toch ook geen koperen kop dus dat maakt echt niet uit..
 
ik denk dat als je ook een koperen binnenkop en een pen 12 zuiger v/d en manston derin zet en dan maximaal laat tunen dat die cker net zo hard kan als de echt manston , ik heb ze alle 2 in de handen gehad en de spoelpoorten aachter wat tegen het carter aan kompt en de vlinderpoort , zijn van de manston replica iets kleiner dus met tunenen moet dat ckers wel lukken en uiteraad ie koperen binnenkop en de eachte zuiger
 
bob marley said:
ik denk dat als je ook een koperen binnenkop en een pen 12 zuiger v/d en manston derin zet en dan maximaal laat tunen dat die cker net zo hard kan als de echt manston , ik heb ze alle 2 in de handen gehad en de spoelpoorten aachter wat tegen het carter aan kompt en de vlinderpoort , zijn van de manston replica iets kleiner dus met tunenen moet dat ckers wel lukken en uiteraad ie koperen binnenkop en de eachte zuiger

als je niet weet waar je over praat kun je beter vragen stellen inplaats van advies geven :* :)
 
Enrico@Sprinter said:
Die kop maakt ook geen reet uit... Is alleen van ander materiaal, ze zijn allebei los.. Evo e.d hebben toch ook geen koperen kop dus dat maakt echt niet uit..

kop maakt wel uit (std ng versus std manston) de NG heeft een kleiner squissrand volgens mij , de kop is igg anders.. en uit een cilinderkop kun je vermogen halen...
 
melf #50 said:
kop maakt wel uit (std ng versus std manston) de NG heeft een kleiner squissrand volgens mij , de kop is igg anders.. en uit een cilinderkop kun je vermogen halen...

marb said:
Hebben die cilinderkoppen ook dezelfde verbrandingsruimte/vorm?
Na tuning wel
.
 
als de squissrand van een manston groter is dan een NG dan KUN je een ng kop iig al niet zo maken als manston kop ;) (ik zeg btw niet dat DIE goed is)

en de zuiger is dus anders...
 
melf #50 said:
als de squissrand van een manston groter is dan een NG dan KUN je een ng kop iig al niet zo maken als manston kop ;) (ik zeg btw niet dat DIE goed is)

en de zuiger is dus anders...
oeps, gij hebt gelijk.
 
Ik denk persoonlijk niet echt dat een max ng even hard moet gaan als een max manston. Waarom zouden ze dan nog een manston maken en zouden we die kopen, als je goedkoper net zo hard kan.
Dat er uit een ng wel wat te halen valt lijkt me wel bekend. Denk eerder dat je een max ng kan vergelijken met een manston (untuned)
 
Het ligt er dan aan wat je onder " niveau " verstaat.
Dat de prestaties redelijk in de buurt liggen met een andere timing... of dat de timingen het zelfde zijn geworden na tuning.

Als de timing vrijwel gelijk is , zou je zeggen dat je m op tuned manston niveau kan krijgen door verdere tuning.
Maar als het om prestaties gaat en de timing is anders... dan is het niet vanzelf sprekend dat je m nog verder kan tunen zodat ie op tuned maston niveau komt.

Er ligt gewoon een grens...
 
ronnie_nrg said:
Ik denk persoonlijk niet echt dat een max ng even hard moet gaan als een max manston. Waarom zouden ze dan nog een manston maken en zouden we die kopen, als je goedkoper net zo hard kan.
Dat er uit een ng wel wat te halen valt lijkt me wel bekend. Denk eerder dat je een max ng kan vergelijken met een manston (untuned)


je moet ook uitgaan van de std cilinder en niet tuned , want dat is geen vergelijking...
 
Back
Top