Manston revolution

Status
Not open for further replies.
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Hmm, Hebo heeft wat mij betreft maar weinig interessante producten...

Hebo RII Piaggio
Manston2 [al ben ik er zelf geen fan van]
"Hebo" 28mm PWK
Hebo Minarelli-vario
Hebo Clutch

Maar ik ben benieuwd hoe die nieuwe Manston dan gaat worden...

Haal die hebo minarelli vario wat mij betreft maar weg, want dat vind ik echt een tyfusding, die gradenplaat is veel te zwaar, waardoor je er 0,1 gram rollen in moet doen ofzo, en er is niet lichter dan 3.5 te krijgen bij de meeste dealers. Als ze al de 12*17 maat hebben.

Edit: hiermee bedoel ik niet dat het hele lijstje crap is, alleen die vario vind ik gaar :)
 
Last edited:
Wat heeft iedereen tegen die wand?

Als je spul fatsoenlijk afstelt en laat lopen zal je niet eens last van wand krijgen dusse....

Mja mss als je minder nauwkeurig etc mee om gaat zal ie zwakker zijn ja :)
 
Vanquish, het is algemeen bekend dat als je een oudere Hebo cilinder gaat bewerken dan de stukken wand soms om je oren vliegen.
Waar een warmlopertje bij een cilinder van Polini/Malossi voor wat poetswerk zorgt kan je er bij een Hebo een nieuwe wand in laten zetten.
Verder ben ik ook niet echt te spreken over de vario's de rest van Barts lijstje klopt wel.
 
Mja ik heb het over std manston Mol :)

En tja als je cilinders goed onderhoud etc kan je er duizenden km's mee rijden, zelfs met manston :)
 
Originally posted by Mol
Waar een warmlopertje bij een cilinder van Polini/Malossi voor wat poetswerk zorgt kan je er bij een Hebo een nieuwe wand in laten zetten.
Dit zei ik, dat kan ook bij een std. Manston gebeuren. En als je het goed onderhoud enzo bladiebladieblaat. Het kan altijd gebeuren als je net begint met afstellen of whatever. Niet iedereen is zo'n god als jij dat het gelijk perfect loopt. Imo is je laatste reply compleet nutteloos en deze toevoeging dus ook...
 
Jouwe is ook niet erg informatief Mol :*
(mijne ook NOG niet)

Ik heb zelf namelijk ook met manston gereden en deze is ook een paar keer goed warm gelopen.
En er was geen enkele beschadiging aan de wand. Behalve dan de slijt plekken van de zuiger.

En dat van dat bewerken , een cilinder is niet ontworpen om aan te beunen :p
En als je t doet dan zal je gewoon wat rustiger aan het werk moeten.
 
Als ik van 3 van de toptuners bij ons bekend persoonlijk hoor dat zij de kwaliteit van de Hebo wand (oudere types) beduidend minder vinden dan die van bijvoorbeeld een Polini expemplaar dan hecht ik daar meer waarde aan dan de ervaring van van mijn part alle forummembers bij elkaar.
 
De Manston heeft een niet zo'n topwand, en er wordt ook nog eens gebruik gemaakt van een bronzen kop. Dat wil zeggen als je detonatie krijgt je zuiger en wand eraan gaan en niet je kop omdat dat materiaal verschrikkelijk hard is.
In mijn cilinder is aan de bovenkant ook een heel klein stukje nicasil weggeslagen door detonatie, maar het breidt zicht verder niet uit. (afklopppen)
Dit in combinatie met de hoge compressie maakt et voor mij een beetje vreemd ontworpen cilinder. Maarja, je moet toch wat om jongetjes van 16 te bereiken...8P
 
Last edited:
Ik heb Vinnie gemaild, omdat ik meer informatie over de nieuwe Manston wou hebben.
En zo te zien zijn ze flink mee bezig,
hij zou me verder nog op de hoogte houden van de cilinder.
Want ik ben van plan om met deze kitje van Hebo te gaan rondrijden.
Deze informatie kreeg ik van Vinnie terug over de nieuwe manston.

Vragen:
1. Wanneer is die te verwachten.
2. Zijn er meer gegevens over de cilinder ( zoals Boring/Kop/Zuger/Timingen.)
3. Zijn er al foto's ervan.
4.Hoe is de wand tegenover de vorige manstons cilinder.
5.Wat zal de prijs indicatie zijn.

Antwoorden:
1) +- juli/augustus is het streef doel.
2) Boring blijft het zelfde, kop zal aangepast worden, ivm zuiger testen zijn bezig, timing zal(is) grondig veranderd.
3) Hebben wel enkele test cilinders liggen, maar fotos geven voorloppig nog niet.
4) Wand is in orde, ook de koeling van cilinder zal aangepast worden, probleem van vorige Manstons bij Minarelli types.
5) Tussen 350 en 390, zal ie waarschijnlijk kosten.
 
speed is laatst ook nog vernieuwd de speed 2004 en is al getest geweest 19 pk (onbewerkt + 19mm)
 
peter van wijk is hebo dealer van nl.

volgende week ben ik in contact met hebo (niet peter van wijk) dan vraag ik gelijk of het waar is
 
Originally posted by Vanquish
Wat heeft iedereen tegen die wand?

Als je spul fatsoenlijk afstelt en laat lopen zal je niet eens last van wand krijgen dusse....

Mja mss als je minder nauwkeurig etc mee om gaat zal ie zwakker zijn ja :)

dus jij weet gelijk precies de goede afstelling??
 
Tjah als je gewoon met een grote sproeier begint, kan er weinig fout gaan, tjah maybe een bougietje :rolleyes:, liever een bougie dan de wand, zuiger.
Ik ben zeer benieuwd naar deze cilinder.
 
Klopt wel maar ik heb ook veel (!!) Hebo's stuk zien gaan met wel een goeie afstelling, goede smering, goed warmgereden, en zelfs ingereden. En dat ligt gewoon aan de wand.

Maarja, zelf heb ik nergens last van... mijn hebo wand zit er nog in. :)
 
Originally posted by Zipaman
Tjah als je gewoon met een grote sproeier begint, kan er weinig fout gaan, tjah maybe een bougietje :rolleyes:, liever een bougie dan de wand, zuiger.
Ik ben zeer benieuwd naar deze cilinder.
Dat is uiteraard zo, maar het is toch algemeen bekend dat de wandjes van een Hebo cilinder kwalitatief minder zijn dan die van bijvoorbeeld Polini/Malossi.
 
Idd kwaliteit van Malossi,Polini cils is toch wel beter ik bedoel dit heb ik ook nog nooit eerder gezien bij een Malossi,Polini cil gezien (want dit is wel erg extreem)
Ik denk dat de hechting van de hebo wanden wat minder is oid...

burn.jpg


(Dit is trouwens BurN ze oude NG cil)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top