Manston kop uitdraaien

achja, ik zeg maar zo probeer het eens

thinner werkt onder hoge compressie goed, ik rij met manston zonder uitgedraaide kop ook met tuoleen 20% en kheb geen last van pingel.

mijn scoot draaid 14.3k en 14.6 ofzo op topsnelheid.

ik bedoel maar probeer het eens uit voordat jullie al meteen oordelen.
 
Denk je dat ik nog nooit een manston heb geprobeerd? Octaan verhogen is niet het enige dat Elf of andere benzine met zich meebrengt. Racesap is anders van samenstelling dan normaal sap.

En als jij 14.3 draait en 14.6 op top dan zal je manston niet echt top vermogen leveren.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ga dan gewoon voor een Speed/Cross of Evo [indien leverbaar]... Vooral een Evo is relatief betaalbaar op Minarelli...

Heb je een Manston I of II?

Tzou een manston I worden ... en het is voor Piaggio ...
 
Originally posted by Alexander
Octaan verhogen is niet het enige dat ElDenk je dat ik nog nooit een manston heb geprobeerd?f of andere benzine met zich meebrengt. Racesap is anders van samenstelling dan normaal sap.

En als jij 14.3 draait en 14.6 op top dan zal je manston niet echt top vermogen leveren.

Het heeft geen nut om hierover te gaan discusseren, val ik jou aan in mijn post ofzo?, volgens mij niet.

kvind deze reactie beetje overdreven, ik zei alleen probeer het maar eens uit, voordat jullie oordelen.

en kvind het knap dat jij mijn scoot kan beoordelen aan de toerentallen die ik opgeef, dit was een indicatie van mij dat hij boven de 14k ook nog stabiel loopt.

thinner mag je maar tot 30% mengen met je benzine, dan blijft het stabiel boven de 30% moet je meer maatregelen treffen om het zaakje goed te laten lopen, voorkoelen van je mengsel met name.
 
waarom al die moeite? met een binnenkop uitdraaien rij je tenminste 'safe'...en kun je op goedkopere euro 98 benzine rijden met een compressieverhouding van 1:15

stnd is deze veel te hoog........en octaanboosters schijnen niet te helpen

uitdraaien lijkt mij de makkelijkste oplossing (dat heb ik zelf ook gedaan)

Ook wordt er nog wel eens over gesproken om de voetpakking te verdikken zodat de squishruimte vergroot.......dit werkt dus ook niet

grtz
 
je hoeft je kop niet uit tedraaien rij ook mat manston @ mina hor squish is 0,6 en rij met 98 en ik meng zelf 1;25 of 1;30 gewoon om wat te roderen vant weekend begin ik met 1;35 en ik ga ook proberen met 1;40 of 45 maar 45 vind ik wat weinig maar ik ga zien hoe het allemaal tbest loopt
 
Originally posted by area51lover
je hoeft je kop niet uit tedraaien rij ook mat manston @ mina hor squish is 0,6 en rij met 98 en ik meng zelf 1;25 of 1;30 gewoon om wat te roderen vant weekend begin ik met 1;35 en ik ga ook proberen met 1;40 of 45 maar 45 vind ik wat weinig maar ik ga zien hoe het allemaal tbest loopt

Bel jij of ik het crematorium? :)
 
Waarom allemaal zo eigenwijs. Iedere tuner zal je aanraden je kop uit te laten draaien en dit doen ze heus niet om jou te plagen!!! en octaan boosters zijn vaak ook zeer onbetrouwbaar. Dus laat gewoon die kop uitdraaien want het kan je zo'n 360 euro schelen!!!!
 
Kom op......verbr.kamer uitdraaien kost €10, dan ga je toch niet riskeren om een cilinder van €400 te vermoorden omdat je zo eigenwijs wilt zijn om met een te hoge compressie verhouding te rijden en zo graag het laatste woord wilt hebben 8P
 
Originally posted by G_DerkseN
Waarom allemaal zo eigenwijs. Iedere tuner zal je aanraden je kop uit te laten draaien en dit doen ze heus niet om jou te plagen!!! en octaan boosters zijn vaak ook zeer onbetrouwbaar. Dus laat gewoon die kop uitdraaien want het kan je zo'n 360 euro schelen!!!!

En de dealers die zeggen dat het niet hoeft denken enkel aan hun eigen zaak (kunnen ze je meteen 2 cil verkopen) of weet niet wat hij zegt...
 
achja kben nu eenmaal eigenwijs..
heeft me wel deze oplossing bezorgd,
toch leuk alternatief als je geen zin hebt om je kop uit te laten draaien.

enja uitdraaien is het van bewezen dat het werkt... treu

maar om dan meteen uit te sluiten dat er geen andere oplossingen zijn vind ik beetje wack.
 
de mensen die rondrijden zonder een uitgedraaide kop, en waarbij het ook goed gaat, hebben GEEN hoog vermogen, dat kan ik je zo vertellen
 
Nu is mijn spaans niet goed, maar ik kan in de beschrijving die bij mijn Manston zit toch niks vinden over een minimaal octaangetal, alleen dat de squish tussen de 0,5 - 0,7 moet zijn en iets met 3% ???? Iemand die hier iets over weet?
 
Originally posted by Chiel
Nu is mijn spaans niet goed, maar ik kan in de beschrijving die bij mijn Manston zit toch niks vinden over een minimaal octaangetal, alleen dat de squish tussen de 0,5 - 0,7 moet zijn en iets met 3% ???? Iemand die hier iets over weet?

scan je het even in dan kijk ik voor vertaling
 
HEBO MANSTON GEBRUIKSAANWIJZING:

For the correct operation of the Kit a preassembly will have to be done of the Cylinder and the Butt tightening the Butt with Ilave 1,5 Dinamométrica kg/m

to verify the SQUISH (distance centers piston and caluta) mesurando it with a tin thread of 1 to 1.5mm intersertado by the spiral of spark plug in form of “L”
until the wall of the Cylinder, to rotate the steering wheel magnético(a hand) in hour sense until compressing the inserted tin thread and verifying that the measurement is 0.5-0.7mm (according to wished benefits)

If this measurement is not correct to raise or to lower the cylinder with the provided aluminum meetings it bases cylinder: Jgo.5 of 0.1mm/1 of 0.5mm until she is the mentioned one.

To lubricate cage rollers, regata of the segment, lodging bolt, and walls of the cylinder. To install shortened stock receives: To put the tóricas: 8 of 7x2 for asparagus +1 of intrerior D50x1.8 caluta(compressión) + 1 of D22x2.5 for spark plug

- To put tórica D101x2.5 the cover and to install
- To put the nuts original and to tighten in cross with 1,5 Dinamométrica key to kg/m
- - To put chicle of superior discharge for the running
- For Carburetor Keihin D28 Ref HR9060101: chiclé high 145, chiclé low 58, average position needle
To make running to 3% of synthetic oil competition (minimum 1 Hour to max 9000 RPM)

Note: In order to obtain the optimal yield of this Kit it is necasario that the other elements such as Variador (to graduate the weights according to the escapes), strap (we recommended a new one) etc. and the completion is correct. - To mount Spark plug Type B10 EGV of NGK for gasoline with lead or Spark plug B10 EVX for unleaded gas
 
Manson_bijlage.JPG


Zal wel precies hetzelfde instaan als die van BurN, maar niks over octaangetallen, en ik dacht toch ergens op het forum te hebben gelezen dat een Manston bedoelt was voor Elf 124?!?
 
Originally posted by Ufo
Als de maten kloppen is de berekening van johans trouwens foutloos. Maar dat wist ie zelf vast al :)

Met een bougie gebeurt erin krijg je er blijkbaar wat anders uit.

En zoniet, dan is het wazig dat speed en manston cilinders zo'n pingelproblemen geven met onuitgedraaide kop en het is al helemaal vreemd (ondanks de bolling van de zuiger) dat evo met 0,45binnen, 0,50 buiten op ruim 15:1 komt (hebben we uiteraard ook een keer nagemeten).

Kan ik dus deze gegevens ook gebruiken voor manston @ pia of zit er wel degelijk verschil in.
 
Back
Top