Manston kop uitdraaien

met super bedoel je MLV?

dat heeft geen nut, is voor aanbrengen zachte laag op kleppenbedden bij 4tacters. Gewoon euro 98 tanken dus...
 
Originally posted by Ufo
met super bedoel je MLV?

dat heeft geen nut, is voor aanbrengen zachte laag op kleppenbedden bij 4tacters. Gewoon euro 98 tanken dus...

ik weet niet precies wat MLV is, maar die leo had het erover gewoon super tanken, ik heb et trouwens ook weleens zien staan bij de pomp. en me vader had et er ook over dat er super in zijn oldtimers moest.
 
Originally posted by JohanS
ik weet niet precies wat MLV is, maar die leo had het erover gewoon super tanken, ik heb et trouwens ook weleens zien staan bij de pomp. en me vader had et er ook over dat er super in zijn oldtimers moest.

Met LoodVervanger, dat heb je dus niet nodig van het gaat puur om het octaangetal (RON), in dit geval 98.

Dus ongelood 98 tanken...
 
Hoi ...

Sry dat ik deze oude topic uit de sloot trek ... maar anders moest ik een nieuwe thread opstarten ... en aangezien dit zowat het centrale uitdraai topic is geworden :)

Ik wil op m'n NRG de volgende setup planten ...

Hebo Manston
Hebo racing as
Bidalot Endurance
21mm
Recht spruitstuk
Malossi overrange set
Delta clutch
Binnenrotor (weet nog niet welke ... waarsch. HPI)

En wil graag op "normale" benzine blijven rijden ... Tis dus een Pia blok ...

Moet ik nu best wel of niet de kop laten uitdraaien ... want er wordt weleens gezegd dat het bij Pia en Mina verschillend is ...

Groetjes ...
 
je kunt hem of op elf 124 laten draaien (wat nogal duur is dacht 5 eppo per liter) of op euro 98 gaan rijden en dan moet je je kop uitdraaien anders is je compressie te hoog
 
Originally posted by Sjoerd
Bij een MHR speed zit er idd verschil tussen Mina en Pia. Bij een Manston is het voor beide noodzaak uit te draaien.

Hmzz ...

Bedankt voor de reacties ...

Kzou het misschien overwegen om een Manston rep te nemen ipv een manston ... maar dan lever ik wel redelijk wat prestaties in ...
 
Originally posted by michel @ beta
Ik ken een jongen met manston 2 heeft zijn kop niet uit laten draaien rijd gewoon met 98 en dat ding loopt gewoon perfect.

Tuurlijk kan dat. Je loopt alleen wel 40% van de performance mis.
 
Originally posted by BurN
niet als je 98 mixt met een octaanverhogende vloeistof

Je haalt het octaangetal van Elf 124 echt niet, daarnaast wil het nogal eens voorkomen dat octaanboosters niet goed "werken"
 
Originally posted by XZcute
Heeft iemand misschien een ID wat het kost om het bij bv. Twins te laten uitdraaien ??

Of koopmans ofzo ??

15 Euro ofzo, ligt er aan waar... Try JS-Tuning, ik heb daar goede ervaringen mee...
 
Originally posted by XZcute
Kzou het misschien overwegen om een Manston rep te nemen ipv een manston ... maar dan lever ik wel redelijk wat prestaties in ...

Ga dan gewoon voor een Speed/Cross of Evo [indien leverbaar]... Vooral een Evo is relatief betaalbaar op Minarelli...

Heb je een Manston I of II?
 
Octaanboosters werken niet. Kop laten uitdraaien anders gaat het gegarandeerd kapot.

Een beukende cil op 14K is wel ff wat anders dan op 11K rondtuffen. En bij 14K gaat deze gegarandeerd kapot pingelen. Zeker als je nagaat dat de compressie op 1:16 zit. Is gewoon vragen om pingelen.
 
ik zie nu pas het topic weer. maar joel heeft de kop nagemeten met een buret en toen kwam er dus wel een hogere compressiewaarde uit. ik geloof dat dit niet hoog was maar toch... misschien weet joel et nog??
 
Back
Top