This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Manston 2 benzine


Avgas heeft geen octaanGETAL van 135.

Ook kan een voordeel van een alternatieve brandstof, behalve het octaangetal een hogere mengselwaarde zijn.
Dus meer energie per volume-eenheid mengsel, dan pak je dus direct vermogenswinst zonder iets aan je motor te hoeven veranderen. Een mooi voorbeeld is Methanol.
 
Idd,

Methanol heeft van zichzelf een (veel) lagere verbrandingswaarde, maar omdat de lucht-brandstof verhouding, in vergelijking tot benzine, veel meer brandstof in het mengsel moet zitten, is het vermogen bij een gelijk volume hoger +ralf+
 


hoeveel dan joël zal niet veel lager zijn
 
ABT said:
Idd,

Methanol heeft van zichzelf een (veel) lagere verbrandingswaarde, maar omdat de lucht-brandstof verhouding, in vergelijking tot benzine, veel meer brandstof in het mengsel moet zitten, is het vermogen bij een gelijk volume hoger +ralf+

Kijk, die is goed op de hoogte. Zeker in het dictaat "alternatieve brandstoffen" van Mario zitten neuzen? -:-

Avgas 100/130 : octaangetal 105-110 (G.Bell)
 
een maatje van me in zweden krijgt het voor +/_ 3 euro per liter maar hij denk dat het hier in nederland goedkoper zal zijn
ik zal eens vragen waar het vandaan komt en of hij het evt kan gaan leveren
 
maja zo mega veel maakt dat toch niet uit ,er is ook van zie zoete olie, maja ik rij zelf op a747 en ben gewoon tevreden maja, toch intresant topic dit....
 
Aspen is idd bosbouw-brandstof... wist alleen niet dat er ook racespul van te krijgen was.
Weet er iemand iets meer te vertellen over het merk husqvarna. ja die maken crossers en kettingzagen, maar dus ook speciale (ik geloof zelfs voorgemixte) benzine voor in de bosbouwmachines, iemand hier bekend mee?

Elf 124 kan je waarschijnlijk bij crosshops halen.
 
Joël said:
Kijk, die is goed op de hoogte. Zeker in het dictaat "alternatieve brandstoffen" van Mario zitten neuzen? -:-

Avgas 100/130 : octaangetal 105-110 (G.Bell)

Dictaat van HTS autotech ? Die wil ik wel eens lezen dan

Maar ik ben me er idd een beetje in aan het verdiepen :X
 
ABT said:
Dictaat van HTS autotech ? Die wil ik wel eens lezen dan

Maar ik ben me er idd een beetje in aan het verdiepen :X

Ja, dictaat van verbrandingsmotoren uit het 4e jaar. Vraag het hem maar eens.
 
Mol said:
Manston 1 of 2?
Verdere setup e.d.
Ik weet het wel ongeveer, maar door dit ff te vermelden help je er een hoop anderen mee.
ik reed met de manston 1 eerst altijd met gewonen benzine 98
nu rijd ik met manston 2 op half avgas half 98 blijft gewoon goed
rijd er al 2 seizoenen mee +pippi+
 
Wel, ik woon in spanje (rosas) en hier word met een manston 1,2 op gewone benzine uit de pomp gereden (98 oct). Verschillende vrienden rijden met manston en niemand heeft hier ook maar last van pingelen of dergelijke dingen, squish was is dat???

P.S Dit stuurde iemand mij via pm...
 

Nogmaals: of een motor gaat pingelen is niet alleen afhankelijk van de compressieverhouding, of de brandstof.

Er zijn tig meer factoren die meespelen.