Manston 2 benzine

burning neo's said:
ikzelf rij ook met avgas en het spulletje heeft meer voordelen roetvorming is er niet alles blijft schoon kopje met un doekje erover en die blinkt weer.
maar ik snap het niet waarom er in de scooterwereld zo min erover gedaan wordt bij crosmotoren rijden ze er ook mee.
Ook wat de manston betreft iedereen zegt dat er nooit hoge scores ermee is gehaald maar allemaal die cilindretjes zijn de kop uitgedraait ook wat de wand betreft er zullen best jongens zijn die gewoon zonder het te weten 98 gaan tanken of zelf 95 en dan stom vinden dat hun cilindertje kapot loopt en die woorden worden als reactie gezegt

ik denk als je de kop uitdraai verlies je automatisch vermogen
omdat je compressie verlaagt
ik doe een technische opleiding en werk veel met montoren
mijn redenatie is hoe meer compressie hoe meer vermogen je overhou
avgas zijn octaan gehalte is 135 als ikk het goed heb
Manston cilinder is gebaseerd op 124 dus je kan nog hoger gaan kwa compressie als je avgas tank.

het tunen van un cilinder op avgas is totaal anders dan tunen op benzine
mensen zeggen dat er niet veel vermogen uit de kop te halen is maar dat is het belangrijks als je op avgas ga rijden afwerking van de kop bollingsradius telt ook erg mee

het enige nadeel van op avgas rijden is veel jongens willen het maar weten er te weining over dus tanken en rijden denken ze
als ik zeg dat ik voordat ik kan tanken eerst un half uur aan het kutten ben met dat spul weten jullie ook wel dat je niet zomaar kan tanken

Avgas heeft geen octaanGETAL van 135.

Ook kan een voordeel van een alternatieve brandstof, behalve het octaangetal een hogere mengselwaarde zijn.
Dus meer energie per volume-eenheid mengsel, dan pak je dus direct vermogenswinst zonder iets aan je motor te hoeven veranderen. Een mooi voorbeeld is Methanol.
 
Idd,

Methanol heeft van zichzelf een (veel) lagere verbrandingswaarde, maar omdat de lucht-brandstof verhouding, in vergelijking tot benzine, veel meer brandstof in het mengsel moet zitten, is het vermogen bij een gelijk volume hoger +ralf+
 
Joël said:
Avgas heeft geen octaanGETAL van 135.

Ook kan een voordeel van een alternatieve brandstof, behalve het octaangetal een hogere mengselwaarde zijn.
Dus meer energie per volume-eenheid mengsel, dan pak je dus direct vermogenswinst zonder iets aan je motor te hoeven veranderen. Een mooi voorbeeld is Methanol.


hoeveel dan joël zal niet veel lager zijn
 
ABT said:
Idd,

Methanol heeft van zichzelf een (veel) lagere verbrandingswaarde, maar omdat de lucht-brandstof verhouding, in vergelijking tot benzine, veel meer brandstof in het mengsel moet zitten, is het vermogen bij een gelijk volume hoger +ralf+

Kijk, die is goed op de hoogte. Zeker in het dictaat "alternatieve brandstoffen" van Mario zitten neuzen? -:-

Avgas 100/130 : octaangetal 105-110 (G.Bell)
 
is er iemand bekend met aspen racingfuel 102 octaan

aspen%20brandstof.JPG


is ook redelijk goedkoop
 
een maatje van me in zweden krijgt het voor +/_ 3 euro per liter maar hij denk dat het hier in nederland goedkoper zal zijn
ik zal eens vragen waar het vandaan komt en of hij het evt kan gaan leveren
 
Aspen is idd bosbouw-brandstof... wist alleen niet dat er ook racespul van te krijgen was.
Weet er iemand iets meer te vertellen over het merk husqvarna. ja die maken crossers en kettingzagen, maar dus ook speciale (ik geloof zelfs voorgemixte) benzine voor in de bosbouwmachines, iemand hier bekend mee?

Elf 124 kan je waarschijnlijk bij crosshops halen.
 
Joël said:
Kijk, die is goed op de hoogte. Zeker in het dictaat "alternatieve brandstoffen" van Mario zitten neuzen? -:-

Avgas 100/130 : octaangetal 105-110 (G.Bell)

Dictaat van HTS autotech ? Die wil ik wel eens lezen dan :)

Maar ik ben me er idd een beetje in aan het verdiepen :X
 
ABT said:
Dictaat van HTS autotech ? Die wil ik wel eens lezen dan :)

Maar ik ben me er idd een beetje in aan het verdiepen :X

Ja, dictaat van verbrandingsmotoren uit het 4e jaar. Vraag het hem maar eens.
 
Mol said:
Manston 1 of 2?
Verdere setup e.d.
Ik weet het wel ongeveer, maar door dit ff te vermelden help je er een hoop anderen mee.
ik reed met de manston 1 eerst altijd met gewonen benzine 98
nu rijd ik met manston 2 op half avgas half 98 blijft gewoon goed:)
rijd er al 2 seizoenen mee +pippi+
 
Wel, ik woon in spanje (rosas) en hier word met een manston 1,2 op gewone benzine uit de pomp gereden (98 oct). Verschillende vrienden rijden met manston en niemand heeft hier ook maar last van pingelen of dergelijke dingen, squish was is dat???

P.S Dit stuurde iemand mij via pm...
 
Bart Hoedemaker said:
Wel, ik woon in spanje (rosas) en hier word met een manston 1,2 op gewone benzine uit de pomp gereden (98 oct). Verschillende vrienden rijden met manston en niemand heeft hier ook maar last van pingelen of dergelijke dingen, squish was is dat???

P.S Dit stuurde iemand mij via pm...

Nogmaals: of een motor gaat pingelen is niet alleen afhankelijk van de compressieverhouding, of de brandstof.

Er zijn tig meer factoren die meespelen.
 
Back
Top