Joël
Weight kills accel
burning neo's said:ikzelf rij ook met avgas en het spulletje heeft meer voordelen roetvorming is er niet alles blijft schoon kopje met un doekje erover en die blinkt weer.
maar ik snap het niet waarom er in de scooterwereld zo min erover gedaan wordt bij crosmotoren rijden ze er ook mee.
Ook wat de manston betreft iedereen zegt dat er nooit hoge scores ermee is gehaald maar allemaal die cilindretjes zijn de kop uitgedraait ook wat de wand betreft er zullen best jongens zijn die gewoon zonder het te weten 98 gaan tanken of zelf 95 en dan stom vinden dat hun cilindertje kapot loopt en die woorden worden als reactie gezegt
ik denk als je de kop uitdraai verlies je automatisch vermogen
omdat je compressie verlaagt
ik doe een technische opleiding en werk veel met montoren
mijn redenatie is hoe meer compressie hoe meer vermogen je overhou
avgas zijn octaan gehalte is 135 als ikk het goed heb
Manston cilinder is gebaseerd op 124 dus je kan nog hoger gaan kwa compressie als je avgas tank.
het tunen van un cilinder op avgas is totaal anders dan tunen op benzine
mensen zeggen dat er niet veel vermogen uit de kop te halen is maar dat is het belangrijks als je op avgas ga rijden afwerking van de kop bollingsradius telt ook erg mee
het enige nadeel van op avgas rijden is veel jongens willen het maar weten er te weining over dus tanken en rijden denken ze
als ik zeg dat ik voordat ik kan tanken eerst un half uur aan het kutten ben met dat spul weten jullie ook wel dat je niet zomaar kan tanken
Avgas heeft geen octaanGETAL van 135.
Ook kan een voordeel van een alternatieve brandstof, behalve het octaangetal een hogere mengselwaarde zijn.
Dus meer energie per volume-eenheid mengsel, dan pak je dus direct vermogenswinst zonder iets aan je motor te hoeven veranderen. Een mooi voorbeeld is Methanol.