BurN said:Uhm 101.6 is hoger dan 98
Jaar geleden oid, toen ik nog manston reedt was ik ook fel tegen het kopje uitdraaien, Ik heb toenertijd een site gevonden waar dat opstond, Zelf mee getest, en het zaakje bleef heel bij een squish van 0.5.
Oude formule 1 benzine bestond uit 90% tuoleen, bij gewone euro benzine kan je tot 30% veilig bijmengen met thinner/tuoleen. Meng je teveel bij dan drijft je olie op je mengsel :X
Je kan er wel een :L bijzetten, maar imo is dat iets wat iedereen zou moeten doen ipv kopen en dan een topic openen met vragen en erachter komen dat ze maybe toch wat anders hadden kunnen halen.mastervanloon said:ja ok, snap ik, keb alleen zelf geen manston enzomaar ik dacht er gewoon over na, en wou er wel eens wat over wetten, kennis vergaren is erg belangrijk :L
![]()
Mol said:Als je het toch al niet te breed hebt zou ik lekker het kopje iets uitdraaien en met normale benzine gaan rijden.
Manston 1 of 2?DNa power said:ik rijd zelf altijd al met manston`s
ik reed/rijd altijd met gewonen benzine en no problems hoorà
Mol said:Bij de mensen die het geprobeerd/getest hebben en hier hun ervaring hebben gepost scheelde het vrijwel niks. Die zijn allemaal overgegaan op normale brandstof toendertijd.
Ik weet dat het vrij getest is op de SR van Ruud toendertijd.$aint said:Dit werd toen idd gemeld, maar is het ooit met grafieken bevestigd?
Ik bedoel er werd toen van een hoop dingen gezegd dat het niet hielp, wat ik toch wel redelijk betwijfel![]()
Tim_xsh said:misschien kan je met een hoger octaan getal ook andere dingen doen die voor meer vermogen zorgen .
als je op een scoot test die voor 98 octaan benzine geprepareerd is maakt t wellicht niets uit , misschien met een soortgelijke set up met andere tuning (meer carterdruk ? ) wel.
Bart Hoedemaker said:maar heeft iemand ook grafieken van dergelijke runs?
Joël said:Alles wat detonatie tot gevolg heeft wat je te scherp zet kun je met een klopvastere brandstof handhaven.
Dus vroeger ontstekingstijdstip, armer mengsel, minder koeling maar ook een hogere vullingsgraad.
Ik denk dat er uiteindelijk weldegelijk meer vermogen haalbaar is met een hoger octaan, het is alleen niet zo simpel als veel mensen denken.