Manston 2 benzine

mastervanloon

van Owntjes
Oi, nu weet ik dus dat je een std. Manston 2(1 weet k niet?) geen normale benzine kunt geven, doordat de kop niet is uitgedraaid, en de compressieverhouding dus anders is. Hierdoor gaat hij pingelen. Iedereen draait de kop dus uit, om zo normale benzine te tanken, omdat dat veel goedkoper is. Maar nu vroeg ik mij af: heeft iemand wel eens met DIE benzine gereden, die er standaard in hoort te gaan? Hebo zou dat toch niet voor niets zo maken?Misschien dat er wel erg extreme waarde gescoord kunnen worden?
 
Advertisement - register to remove this

In het vroege begin van het forum heeft er wel eens iemand met elf124 gereden... Iemand van Insane Scooter Tuning. Of iemand het sindsdien heeft gedaan weet in niet. Het scheen dat die brandstof 5 euro / liter kost, maar of het performance verschil gaf dat weet ik niet (meer) .
Mss dat JohnB het weet die heeft 3 manstons gehad... maar of hij met de brrandstof heeft geexpirimenteerd, dat weet ik niet
 
Dat was niet vroeger hoor, gebeurt nog steeds.. De werking van dat soort benzine kun je vinden in de search.. Beter draai je gewoon je kop uit en gooi je er 98 in..
 
ja dat snap ik ook eric, dat ligt ook het meest voordehand. maar dat wil ik juist niet weten, hebo zal het misschien wel met een speciale bedoeling hebben gemaakt. Zelfde als een Speed hemd. Dat moet je afdraaien of je blok uitkotteren. Het hemd afdraaien zou ik dan persoonlijk niet doen, want het is niet voor niets zo gemaakt..daarkomt bij dat een cartersetje goedkoper is dan..maargoed.
 
dat is nitro, dat is licht ontvlambaar en aangelengd met olie... niet de brandstof met hoge octaanwaarde.

Edit wellicht is dit te verkrijgen bij kartshops
 
Of Je koopt 3.5 liter Euro 98 en 1.5 liter Thinner, Mengt dat bij elkaar in de tank en je hebt octaan 101.6, daarop detoneert het ook niet.
 
heb gehoord dat er ergens in een oud benzine pompje in Deventer(d8 Ik, zal het nog ff cheken)nog ELf124 Getankt kon worden..

De Theorie van Burn zou idd wel kunnen kloppen, of het in de praktijk ook zo uitpakt, ik ben benieuwd..
 
Ruben_09 said:
Maar Manston II moet toch op een hoger octaangehalte rijden ofniet, BurN ?

t is getal , niet gehalte

ontopic : die benzine is vast wel @ vliegvelden te krijgen cesnas enz. vliegen er vaak op . avgas is t zelfde idee dacht ik , t octaangetal ervan weet ik heelaas niet

edit : trouwens , elf bevat toch lood ?
 
Vond ik op de site van elf

MOTO 124 Met lood
2-takt motoren/snelheid/off-road/kart hoog octaangetal

Edit:
Staat op een andere site
MOTO 124 50L Ppl:€ 5,14
flink duur aangezien je ook minimaal 50l moet afnemen
 
Ruben_09 said:
Maar Manston II moet toch op een hoger octaangehalte rijden ofniet, BurN ?

Uhm 101.6 is hoger dan 98

BART#21 said:
Waar heb je deze wijsheid vandaan ?

Jaar geleden oid, toen ik nog manston reedt was ik ook fel tegen het kopje uitdraaien, Ik heb toenertijd een site gevonden waar dat opstond, Zelf mee getest, en het zaakje bleef heel bij een squish van 0.5.

Oude formule 1 benzine bestond uit 90% tuoleen, bij gewone euro benzine kan je tot 30% veilig bijmengen met thinner/tuoleen. Meng je teveel bij dan drijft je olie op je mengsel :X
 
Verder kan je ook altijd nog de Elf Rallymax kopen, die is een stukje goedkoper dan ELF 124 - geloof 3.50 de liter
 
Back
Top